اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بررسی آخرین دستاوردهای محققان در حوزه سامانه‌های هوشمند پلیمری

دانشگاه صنعتی امیرکبیر میزبان سیزدهمین دوره سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمری با حضور محققانی از 7 کشور جهان است.

بررسی آخرین دستاوردهای محققان در حوزه سامانه‌های هوشمند پلیمری

فاطمه بلوچی‌پور؛ به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، حمید میرزاده دبیر سیزدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوزی پلیمرها (ISPST 2018) با بیان اینکه این سمینار با تمرکز بر علوم و تکنولوژی پلیمرها از سال 1365 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: 5 دوره از این سمینار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شده و امسال نیز این دانشگاه میزبان ششمین دوره این رویداد خواهد بود.
وی زمان برگزاری این سمینار را 28 آبان تا اول آذر ماه جاری دانست و خاطر نشان کرد: سمنار ISPST در دوره‌ های قبل در دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه شیراز و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار شده است.
میرزاده با اشاره به دغدغه‌ های زیست محیطی در جهان، خاطر نشان کرد: بر این اساس در سیزدهمین دوره سمینار علوم و تکنولوژی پلیمرها، موضوع سامانه های پلیمری هوشمند و هماهنگ و دوستدار محیط زیست با عنوان Ecofriendly and smart polymer systems در نظر گرفته شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به کاربردهای پلیمرها در زندگی امروز بشر، خاطر نشان کرد: این هر چند منجر به مرفه ساختن زندگی شده است ولی نباید از خطرات زیست محیطی که ضایعات این مواد در طبیعت و اکو سیستم حیاتی برای انسان امروز ایجاد کرده غافل شد.
وی یکی از اهداف اصلی این سمینار را ارائه راه حل‌های علمی و تکنیک‌های کاهش زیان ضایعات پلیمری در اکو سیستم حیاتی دانست و ادامه داد: البته دانشمندان این رشته با حضور دانشجویان خود و نیز صاحب‌نظران صنعت با آخرین تحولات ملی و جهانی در این زمینه مهم علمی و صنعتی آشنا و از دست آوردهای یکدیگر باخبر خواهند شد.
به گفته دبیر این دوره از سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمریها در این دوره حدود 536 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 112 سخنرانی و 377 پوستر ارایه می‌شود ضمن آنکه قرار است کتاب این سمینار توسط ناشر بین المللی Springer/Nature به چاپ برسد.
میرزاده با بیان اینکه70 داور از دانشگاه‌های مختلف کشور داوری مقالات و پوسترها را بر عهده دارند، اظهار داشت: از 10 سخنران کلیدی 7 نفر خارجی از کشورهای نروژ، کانادا، آلمان، اتریش، پاکستان و عراق و آمریکا هستند.
به گفته وی معرفی مقالات و پوسترهای برتر، قدردانی از پیشکسوتان عرصه علوم و تکنولوژی پلیمرها و بررسی برنامه کنفرانس آتی 2020 را از دیگر برنامه‌های این سمینار عنوان کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول