اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

5 طرح گردشگری چهارمحال و بختیاری بررسی شد

سنگ‌ مسؤولان پیش پای سرمایه‌گذاران/ هتل‌های چهارمحال و بختیاری در آستانه ورشکستگی

جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری تشکیل و در این جلسه مشکلات پنج طرح سرمایه‌گذاری بزرگ استان در حوزه گردشگری بررسی شد.

 سنگ‌ مسؤولان پیش پای سرمایه‌گذاران/ هتل‌های چهارمحال و بختیاری در آستانه ورشکستگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری تشکیل و در این جلسه مشکلات پنج طرح سرمایه‌گذاری بزرگ استان در حوزه بررسی شد.

الله‌کرم نصیری در این جلسه با تأکید بر جذب گردشگر داخلی و خارجی، گفت: باید تلاش کنیم زیرساخت‌های گردشگری که از مهم‌ترین آن‌ها احداث جاده و آزادراه است، انجام شود و می‌توان برای احداث آزادراه و جاده سرمایه‌گذار جذب کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معضل اصلی در استان ما بیکاری است، عنوان کرد: احداث آزادراه می‌تواند کمک بزرگی به توسعه استان در بخش‌های مختلف کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مشکلات مطرح شده در خصوص طرح‌های گردشگری را می‌توان با هماهنگی دفتر جذب سرمایه‌گذاری استاندار و دستگاه مربوطه برطرف کرد، افزود: بایستی مشکلات طرح‌ها به سرعت حل و به مرحله اجرا برسد تا مشکل اشتغال در چهارمحال و بختیاری تا حدودی مرتفع شود.

معطل‌ماندن طرح‌های گردشگری استان در پیچ و خم ادارات

بهمن عسگری در این شورا با بیان اینکه 30 بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری تدوین شده است، گفت: طرح‌های گردشگری در استان هر کدام به دلایلی معطل مانده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طرح مجتمع گردشگری، تفریحی و فرهنگی واقع در شهرک منظریه شهرکرد که مقرر بود در سه راهی منظریه احداث شود به‌علت ایرادات مشاور، تصمیم به جابه‌جایی محل اجرای طرح گرفته شد و همین مسئله مشکلاتی را برای سرمایه‌گذار ایجاد در بحث مالکیت زمین ایجاد کرده است و باتوجه به اینکه در سال گذشته هزینه برآورد شده برای احداث این مجتمع 100 میلیارد تومان برآورد شده بود، نوسات قیمت مشکلات را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: مشاور این طرح معتقد است که جابه‌جایی مکان طرح به پایداری اجتماعی طرح کمک می‌کنند و هم‌اکنون منتظر تأئید نهایی معاون املاک اداره‌کل راه و شهرسازی هستیم، اما این مسئله بسیار زمان‌بر شده است و باتوجه به نوسانات بازار نیازاست تسهیلات با سود کمتری به اجرای این طرح اختصاص پیدا کند.

عسگری با بیان اینکه برطرف کردن برخی از مشکلات طرح‌ها در بین دستگاه‌های اجرایی معطل مانده است، افزود: باید مشکلات به سرعت برطرف شود تا روند اجرای طرح‌ها آغاز شود.

سنگ‌اندازی مسؤولان دولتی پیش پای سرمایه‌گذاران

یکی از مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه سنگ‌اندازی برخی از مسؤولان از جمله آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی بود که روند اجرای طرح‌های گردشگری را با کندی مواجه کرده بود.

ذبیح الله‌ غریب در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی جهت اجرای طرح‌های گردشگری، گفت: متأسفانه برخی از افراد به‌دنبال منافع خود هستند و پس از واگذاری زمین و دریافت تسهیلات طرح نیمه‌تمام رها می‌شود.

هیچ قانونی در رابطه با تغییر کاربری اراضی به تصویب نرسیده است

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: قانون حفظ کاربری اراضی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، اما هیچ قانونی در رابطه با تغییر کاربری اراضی به تصویب نرسیده است و باید به این نکته توجه کرد که جهادکشاورزی قیمت اراضی واگذاری را تعیین نمی‌کند و این موضوع به عهده کارگروه مربوطه است.

بلاتکلیفی طرح گردشگری دیمه باوجود تصویب کلیات طرح در شورای عالی شهرسازی

سرمایه‌گذار طرح گردشگری در حوزه چشمه دیمه در ادامه این جلسه با تأکید بر اینکه کلیات این طرح با حضور استاندار در شورای عالی به تصویب رسیده است، گفت: متأسفانه ایراداتی پس از این جلسه به طرح گرفته شده است که برطرف کردن این ایرادات طرح را به کلی تغییر می‌دهد و هزینه بسیاری در بر دارد.

ناصری خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تسهیلات 15 میلیاردتومانی برای اجرای طرح گردشگری چشمه دیمه اختصاص پیدا کرده است، اما به‌علت جابه‌جایی کارشناسان در جلسات اجرای این طرح بلاتکلیف مانده است.

وی ادامه داد: تاکنون 35 میلیاردتومان برای اجرای این طرح هزینه شده است و تعدای نیرو نیز مشغول به‌کار شده‌اند، اما ایراداتی که به این طرح گرفته شده است، روند کار را بسیار سخت می‌کند، زیرا برطرف کردن این ایرادات یعنی اجرای طرح از پله اول.

هتل‌های چهارمحال و بختیاری در آستانه ورشکستگی

فریدون رئیسی در پایان این جلسه، گفت: می‌توان از ظرفیت مدارس و مهمانسراهای دولتی برای اسکان گردشگران در مواقعی که مدارس تعطیل هستند، استفاده کرد.

رئیس اتحادیه هتل‌داران چهارمحال و بخیتاری با اشاره به وضعیت هتل‌های استان، اظهار کرد: بسیاری از هتل‌ها در حال ورشکستگی هستند و اگر دولت اجازه دهد که هتل‌داران از گردشگران خارجی دلار گرفته شود، مشکلات مالی هتل‌داران وضعیت مناسب‌تری پیدا می‌کرد.

در این جلسه مشکلات طرح اردگاه گردشگری واقع در چم زین و مجتمع تفریحی رفاهی در شهرستان هوره سامان نیز مطرح شد که سرمایه‌گذاران این طرح از سنگ‌اندازی برخی از دست دستگاه‌های اجرایی گلایه‌مند بودند که روند اجرای طرح را سال‌ها به تأخیر انداخته است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول