اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

گام‌های فرهنگی و ورزشی صنعت هرمزگان

افتتاح نمایشگاه کتاب و رونمایی از لباس تیم بسکتبال نفت‌ستاره خلیج‌فارس

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، شرکت نفت‌ستاره خلیج‌فارس، نمایشگاه کتاب را برگزار کرد و از لباس تیم بسکتبال با حضور کادر و اعضای این تیم بسکتبال بانوان نفت‌ستاره خلیج‌فارس رونمایی شد.

افتتاح نمایشگاه کتاب و رونمایی از لباس تیم بسکتبال نفت‌ستاره خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیرعامل شرکت نفت‌ستاره خلیج‌فارس ظهر امروز در جمع خبرنگاران از نمایشگاه نفت‌ستاره خلیج‎‌فارس به عنوان هدیه‌ای فرهنگی نام برد تا این پالایشگاه و صنعت در رونق بخشی بیشتر نسبت به مطالعه نقش‌آفرینی کند. نمایشگاه کتاب در بلوار ولایت در منطقه سیم‌بالا بندرعباس تا یک هفته آینده دایر و کتاب‌ها با تخفیف 30 تا 50 درصدی عرضه می‌شود.

به گفته محمدعلی دادور، نمایشگاه کتاب با موضوعات مختلف برپا شده و ناشر آن هم عنوان کرده است که کتاب‌های درخواستی شهروندان را  48 ساعته تامین می‌کند و درصورت استقبال شهروندان، مدت زمان برگزاری نمایشگاه تمدید می‌شود.

وی اظهارداشت: باسودآوری پالایشگاه نفت‌ستاره خلیج‌فارس تلاش می‌کنیم که سود آن به مردم نیز برسد که در همین راستا، پالایشگاه به موضوع مسؤولیت‌های اجتماعی توجه ویژه دارد و احداث بیمارستان 264 تختخوابی را در جوار بیمارستان شهیدمحمدی آغاز کرده است.

دادور خاطرنشان کرد: حمایت از تیم‌های ورزشی و تعمیر مدارس و همچنین بازسازی آنها را در برنامه داریم و تداوم می‌یابد.

مدیرعامل شرکت نفت‌ستاره خلیج‌فارس تصریح‌کرد: در حوزه کتاب و ورزش که در سلامتی جامعه اثرگذار است و به همین دلیل به این بخش‌ها، توجه ویژه‌ای شده و به عنوان یک اصل برایمان مطرح می‌شود تا سلامت روانی جامعه ارتقا یابد.

وی گفت: رسالت ما، تولید فرآورده‌های نفتی است که با تاکیدات استاندار هرمزگان مقرر شد که در این بخش‌ها نیز حمایت‌هایی صورت گیرد. درصورت متمرکز شدن حساب‌های صنایع؛ می‌توان به تمامی تیم‌های ورزشی کمک کرد. پالایشگاه نفت‌ستاره خلیج‌فارس در همین راستا، تا حد امکان حمایت می‌کند و این موارد در تقویم فرهنگی و آموزشی و ورزشی پالایشگاه وجود دارد.

دادور بیان‌کرد: همچنین برای حمایت از نمایشگاه کتاب، موضوعات آموزشی، موسیقی، تئاتر استان، رسانه‌ها برنامه‌ریزی شده و به دنبال بهره‌مندی بخش‌های مختلف جامعه از مواهب پالایشگاه هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ادامه داد: بازسازی مدرسه در روستاهای رودخانه شهرستان رودان نیز درحال انجام است. بدنبال این هستیم که شهرک‌سازی نکنیم تا در استان اشتغال‌زایی شود و ساخت وساز در شهر رونق یابد.

وی از افتتاح فاز سوم پالایشگاه نفت‌ستاره خلیج‌فارس تا بهمن ماه سال‌جاری خبرداد و گفت: فاز چهارم همزمان با افتتاح فاز سوم، وارد عملیات اجرایی می‌شود و شامل تقطیر و واحد هیدروژنی نفتا می‌باشد.

دادور در خصوص جذب نیروهای بومی استان که هفته گذشته نیز مباحثی مطرح شده بود؛ با قدردانی از دغدغه احمد مرادی نماینده مردم حوزه مرکزی استان در مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع؛ اظهارداشت: به منظور جذب حداکثری نیروی انسانی از پتانسیل استانی، جلوی جذب نیروی انسانی را از خارج استان گرفته‌ام تا تعیین تکلیف کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت‌ستاره خلیج‌فارس تاکیدکرد: تخصص‌های موجود در استان را جذب می‌کنیم و اگر جلوی جذب را نمی‌گرفتیم، شاید نسبت جذب از نیروهای استان، کمتر می‌شد. طی مشورت با احمد مرادی نماینده مردم، وی قبول کرد که این اقدام  به نفع مردم استان است.

وی تاکیدکرد: این صنعت به تنهایی نمی‌تواند کل نیروهای بیکار استان را جذب کنیم؛ اما تا جایی که در حد توانمان باشد، جذب نیروهای مورد نیاز از استان در اولویت قرار دارد و امیدواریم با وجود نفت‌ستاره در استان بتوانیم شغل‌های خوبی را ایجاد کنیم.

دادور گفت: دو دانشجوی رتبه زیر 10 استان برای بورسیه‌شان اقدام کردیم تا دانش‌آموزان هم تشویق شوند که اگر رتبه‌های تک‌رقمی را کسب کردند و یا در رشته‌های مورد نیاز پالایشگاه پذیرفته شود؛ پس از فراغت از تحصیل، وارد شرکت نفت‌ستاره خلیج‌فارس شده و مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/88030/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول