اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور

منابع پایدار در استان‌های خاص و محروم اولویت قرار می‌گیرد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: منابع پایدار در استان‌های خاص و محروم اولویت قرار می‌گیرد و طراحی این منابع باید از جنس فعالیت‌های زنانه، فرهنگی و دینی باشد.

منابع پایدار در استان‌های خاص و محروم اولویت قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت شامگاه امروز در نشست هم‌اندیشی موسسین و هیئت امنای مدارس علمیه خواهران استان در سنندج اظهار کرد: شخصیت‌هایی در حوزه علمیه هستند که برای اعتلای حوزه در تلاشند و اخلاص و تلاش این افراد تنها برای رضای خداست و اصراری برای دیده شدن ندارند.

وی با اشاره به لزوم شبکه‌سازی در استان کردستان افزود: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران مرکزی برای انتقال مفاهیم دینی محسوب می‌شوند و باید شبکه‌هایی شکل گیرد تا تاثیر انتقال مفاهیم دینی روزافزون شود.

وی خاطر نشان کرد: انتظار زیادی در حوزه مالی نمی‌توان از این استان داشت و پیدا کردن عناصر توانایی که بتوانند حوزه‌های مالی را پوشش دهند اتفاق نمی‌افتد و باید دید از مجموعه فرصت‌های موجود تا چه اندازه می‌توان تلاش کرد.


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور یادآور شد: هیات امنای حوزه علمیه خواهران باید توانا باشد و بتواند فرصت را برای دیده شدن حوزه خواهران و اثرگذاری آنها فراهم کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور اضافه کرد: اگر طلبه‌ها نقش موثر اجتماعی پیدا کنند انگیزه و زمینه ورود طلبه‌های نورس به حوزه‌های علمیه فراهم می‌شود.

وی اعلام کرد: بی‌شک دانش‌آموختگان اندیشه‌ورزان و استعدادهای خوبی برای حوزه خواهند بود و هیات امنا باید روی این مسئله تمرکز داشته باشند.

وی تلاش برای اولویت قرار دادن منابع پایدار را مورد تاکید قرار داد و گفت: در استان‌های خاص و محروم منابع پایدار در اولویت قرار می‌گیرد و باید برنامه‌ای تدوین شود که در چشم‌اندازی چند ساله نیاز دولت به صفر برسد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اضافه کرد: باید افرادی به عنوان عضو هیات امنا از سایر استان‌ها به مجموعه اضافه شود تا بتوانند حمایت‌های ویژه‌ای را از مدارس برخوردار به مدارس استان‌های محروم سرریز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به اینکه افق روشنی برای فعالیت‌هایمان ترسیم کرده‌ایم، اعلام کرد: طراحی منابع پایدار باید از جنس فعالیت‌های زنانه و فرهنگی و دینی باشد.

محمدزاده معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه کشور نیز در این نشست بیان کرد: تجاری کردن حوزه‌های علمیه می‌تواند به درآمدزایی آنها منجر شود.

وی افزود: طرح و ایده تجاری شدن مراکز و مدارس حوزه علمیه از سوی هیات امنا اعلام شود تا مطالعات لازم در این راستا انجام و حمایت‌های لازم صورت گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کردستان نیز بیان کرد: موفقیت‌هایی که در حوزه‌های علمیه خواهران بدست آمده نتیجه افکار بلند و اندیشه‌های والایی است که توسط هیات امنا و موسسین حوزه‌ها شکل گرفته است.

محمود صفی‌زاده اظهار کرد: رهبر انقلاب کردستان را سرزمین مجاهدت‌های خاموش نامیدند که امروز آثار خود را نشان می‌دهد و یکی از آن شجره‌‌های طیبه حوزه‌های علمیه است که به برکت خون شهدا به ثمر نشسته است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول