اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هوش مصنوعی اسکنرهای اثرانگشت را فریب می دهد

تامین امنیت با استفاده از اثرانگشت و اسکنرهای بیومتریک اثرانگشت به یک پدیده متداول مبدل شده، اما می توان از هوش مصنوعی و شبکه های عصبی هوشمند برای فریب این اسکنرها استفاده کرد.

هوش مصنوعی اسکنرهای اثرانگشت را فریب می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تک اسپات، بسیاری از گوشی های هوشمند امروزی برای شناسایی هویت کاربر از اسکنرهای اثرانگشت استفاده می کنند، اما این روش هم بر خلاف تصورات قبلی امنیت کافی ندارد و پیش از این از تصویر اثرانگشت برای فریب این اسکنرها استفاده شده بود.

اما حالا محققان دانشگاه های میشیگان و نیویورک روش قوی تری را بدین منظور به کار گرفته اند که مستلزم استفاده از شبکه های عصبی برای تولید اثرانگشت های مصنوعی و فریبنده است.

شبکه های عصبی هوشمند با بررسی الگوهای اثرانگشت انسان می توانند هزاران تصویر حقیقی از اثرانگشت های افراد را خلق کنند و سپس آنها را به خورد اسکنرهای اثرانگشت بدهند که نتیجه این کار فریب این سیستم ها و بازشدن قفل گوشی ها و رایانه هاست. سیستم یادشده DeepMasterPrint نام دارد و دقت آن 76.67 درصد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول