اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

مشکل امنیتی اینستگرام کلمات عبور را لو داد

ابزاری در شبکه اجتماعی اینستگرام که به کاربران امکان می دهد یک کپی از داده های خود در این شبکه اجتماعی را بارگذاری کنند به علت یک نقض امنیتی باعث افشای کلمات عبور افراد می شود.

مشکل امنیتی اینستگرام کلمات عبور را لو داد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، در ماه آوریل اینستگرام ابزاری موسوم به بارگذاری داده ها عرضه کرد که فایلی حاوی تمامی تصاویر، اظهارنظرها و دیگر اطلاعات به اشتراک گذارده شده کاربر را برای وی ارسال می کند.

افزوده شدن این قابلیت به اینستگرام ناشی از تلاش این شرکت برای احترام به حریم شخصی افراد بوده که به دنبال درخواست اتحادیه اروپا به آن اضافه شده است. اما حفره امنیتی این ابزار باعث شده تا کلمه عبور هر فرد نیز در قالب یک متن ساده در دسترس قرار بگیرد.

 

نکته عجیب دیگر ذخیره سازی این کلمات عبور بر روی سرورهای شرکت فیس بوک است. این در حالی است که قرار نبوده فیس بوک این کلمات عبور را ذخیره کند و در راستای رعایت حریم شخصی شرکت مذکور موظف به پاک کردن آنها بوده است.

اینستاگرام می گوید مشکل مذکور را به تازگی برطرف کرده و در حال حاضر تنها تعداد اندکی از کاربران با آن دست به گریبان هستند که بهتر است برای حفظ امنیت خود کلمات عبورشان را تغییر دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول