اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

پزشکی قانونی اصفهان اعلام کرد

کاهش آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در هفت ماهه سال جاری 411 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه و 347 نفر از آن‌ها مجوز سقط درمانی دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

کاهش آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی

علی سلیمان‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این‌که آمار متقاضیان دریافت سقط درمانی در هفت ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: در هفت ماهه سال جاری 411 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه و347 نفر از آن‌ها مجوز سقط درمانی دریافت کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در ادامه افزود: در مهر ماه سال جاری 63 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی مراجعه کرده بودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواست‌های صدور مجوز سقط درمانی، تنها در مواردی اقدام به صدور مجوز سقط درمانی می‌کند که جنین زیر 4 ماه و واجد ناهنجاری‌های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج همراه با خطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد.

کاهش آمار متوفیان ناشی از مسمومیت با گاز co

سلیمان‌پور همچنین با اشاره به کاهش آمار متوفیان ناشی از مسمومیت با گاز منو کسیدکربن در هفت ماهه سال جاری در استان اصفهان، عنوان کرد: در هفت ماهه سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، 9 نفر(همگی مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این تعداد 17 نفر (3 زن و 14 مرد ) بوده کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در ادامه متذکر شد: در هفت ماهه سال جاری آمار فوت شدگان ناشی از سوختگی شامل 98 نفر،( 47 زن و 51 مرد) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 116 نفر،(50 زن و 66 مرد) بوده، 15.5 درصد کاهش داشته است ولی در مهر ماه سال جاری 16 نفر (6 زن و10 مرد) به دلیل سوختگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مهرماه سال گذشته کاهش داشته است.

افزایش آمار مراجعین به دلیل نزاع

وی در رابطه با آمار مراجعه‌کنندگان به دلیل نزاع در هفت ماهه نخست سال 1397 اعلام کرد: تعداد 27 هزار و 123 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل 10.1 درصد افزایش یافته است، این در حالی است مراجعین به دلیل نزاع 34 درصد از حجم مراجعین معاینات بالینی مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.

سلیمان‌پور ادامه داد: کل مراجعین نزاع در سال جاری تعداد 9 هزار و 227 نفر زن و 17 هزار و 896 نفر مرد بوده‌اند که در مدت مشابه سال قبل تعداد 24 هزار و 630 نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند و از این تعداد 7 هزار و 749 نفر زن و 16 هزار و 881 نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در پایان متذکر شد: در مهر ماه امسال نیز 3 هزار و 595 نفر (هزار و 194 زن و 2 هزار و 401 مرد) به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به مهر ماه سال گذشته با آمار 2 هزار و 880 نفر، شامل958 زن و هزار و 922 مرد، حدود 24.8 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/63088/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول