اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

دبیر کنفرانس رویکردهای نوین در مهندسی برق مطرح کرد

مراکز دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای پای کار بهینه‌سازی فعالیت‌های علمی

دبیرکل نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات گفت: به دنبال این هستیم که با نگاهی نو به صنعت و آموزش بتوانیم اهداف مشترکی را میان دانشگاه و سازمان فنی و حرفه ای بیان کنیم ویکی از رویکردهای این کنفرانس مباحث علمی و فن‌آوری است.

مراکز دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای پای کار بهینه‌سازی فعالیت‌های علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد اخلاق‌پور ظهر امروز در نشست خبری نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فن آوری ارتباطات اظهار کرد: این کنفرانس با حضور سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، دانشگاه‌های سراسر کشور و انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران شاخه اصفهان و رؤسای دانشگاه‌های آزاد خمینی‌شهر، مبارکه و نایین و شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان برگزار می‌شود که این حامیان در بعد اجرایی حمایت‌های ارزشمندی داشته‌اند.

دبیرکل نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات افزود: در این کنفرانس به دنبال این هستیم که با نگاهی نو به صنعت و آموزش بتوانیم اهداف مشترکی را میان دانشگاه و سازمان فنی و حرفه‌ای بیان کنیم، یکی از رویکردهای این کنفرانس مباحث علمی و فناوری است و امید داریم در مقالات ارسالی نگاه علمی و مهارتی به موضوع کنفرانس داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مثبتی که در شروع کنفرانس شکل گرفت تشکیل دبیرخانه رسمی و دائمی برای کنفرانس است؛ این رویداد علمی توسط مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای علم و فناوری و با مشارکت متولیان که در یک طیف گسترده و مرتبط با زنجیره طراحی، برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرا اعم از مسؤولان، متخصصان، مهندسان، کارشناسان و صاحب‌نظران برگزار خواهد شد.

اخلاق‌پور با اشاره به این‌که محورهای کنفرانس طیف گسترده‌ای از رشته‌های علمی که به صورت زنجیروار به هم متصل هستند را شامل می‌شود، تصریح کرد: تیم برگزارکننده با هدف ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردهای پژوهشی و علمی اندیشمندان، پژوهشگران و دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف، این کنفرانس را حول محور توسعه و ترویج فناوری های نوین برگزار می‌کند؛ رویکرد دبیرخانه علمی این کنفرانس جلب مشارکت تمامی مراکز دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای و صاحب نظران برجسته است که تعامل علمی از یک سو و افزایش خودباوری علمی و مهارتی از سوی دیگر به همراه داشته باشد.

دبیرکل نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات در ادامه به بیان اهداف برگزاری این کنفرانس پرداخت و گفت: آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین متدهای پژوهشی انجام یافته در علوم فن آوری‌های نوین در حوزه‌های مهندسی برق، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات، اهتمام ویژه اندیشمندان به ضرورت توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین در جامعه و توسعه فن‌آوری‌های نوین در جامعه، سیاست‌گذاری، ارائه و بررسی روش‌های نوین مهارتی و بررسی فعالیت‌های شاخص در جامعه و جلب توجه صاحب نظران و سیاست‌گذاران بخش‌های مرتبط به اهمیت استفاده از علوم و فن‌آوری‌های نوین در بهینه‌سازی فعالیت‌ها از جمله اهداف این کنفرانس علمی است.

وی ادامه داد: ترویج تحقیقات بنیادی و کاربردی در بخش‌های مرتبط و شناسایی ایده‌های برتر و تبدیل آن‌ها به طرح‌های سازنده، فراهم‌سازی بستر مناسب برای انتقال دانش و تجربیات به دست آمده در کشورهای مختلف در چرخه علمی و مهارتی کشور، ارائه راهبردها و راهکارهای تحقق فعالیت‌های بنیادین در جامعه و شناخت ارزش‌ها و الگوهای مناسب، دستیابی به راهکارهای مناسب ترویج و توسعه علوم و فنون بنیادین در جامعه و راه اندازی دبیرخانه دائمی و دسترسی آسان علاقه‌مندان و صرفه‌جویی در هزینه و وقت پژوهشگران از دیگر اهداف این کنفرانس است.

اخلاق‌پور در ادامه توضیح داد: این کنفرانس در 3 محور الکترونیک شامل کنترل، قدرت و مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر شامل مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی و معماری کامپیوتری و فن‌آوری ارتباطات شامل فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات و مخابرات برگزار می‌شود.

دبیرکل نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات با اشاره به برگزاری این رویداد علمی در روزهای 22 و 23 آذر مطرح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 آذر ماه مقالات خود را از طریق سایت این کنفرانس به آدرس ectconf.ir مراجعه کنند، تاکنون بالغ بر 120 تا 130 مقاله از کل کشور به دبیرخانه کنفرانس رسیده است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به حمایت علمی انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران شاخه اصفهان و انجمن انفورماتیک ایران از این رویداد مقالات حائز اهمیت در مجلات تخصصی این دو انجمن به چاپ خواهد رسید که دانشجویان می‌توانند از امتیاز کنفرانس و ژورنال به صورت یکجا استفاده کنند؛ در این کنفرانس از مقالات علمی و مهارتی در کنار هم استقبال شده و مورد داوری قرار خواهند گرفت و در کنار هیأت داوران علمی و دانشگاهی، هیأت داوران علمی و کمیته فنی جهت ارزیابی فنی و کاربردی مقالات خواهیم داشت.

اخلاق‌پور با انتقاد از این‌که همیشه دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخش کوچکی از پایا‌نامه خود را به عنوان مقاله استخراج می‌کنند و خیلی کم کاربردی شده‌اند، گفت: در این کنفرانس استخراج مطالب مهم مدنظر است، بخش زیادی از مقالات ارسالی به کنفرانس‌های علمی بیش‌تر تئوری است، اما در این کنفرانس به دنبال تبدیل علم به عمل هستیم و حضور شرکت‌های دانش بنیان هم می‌تواند خیلی کمک کننده باشد.

دبیرکل نخستین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مهندسی برق، کامپیوتر و فن‌آوری ارتباطات در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباطی که بین قسمت‌های علمی و فنی ایجاد می‌شود، پیش زمینه‌هایی نیز ایجاد خواهد شد، در حال حاضر نیز دوره‌های آموزشی برای نوشتن طرح‌های اقتصادی قابل عملیاتی شدن و کارآفرینی کردن برگزار می‌شود، این مهارت نیز آموخته می‌شود که طرح‌ها ارزیابی شده و بهبود یابند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات عمده دانشجویان این است که نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند با وجود این‌که بار علمی و مهارت خوبی هم دارند، از طرفی دانشجویان خیلی از مشکلات صنعت را نمی‌دانند، همچنین اعتماد صنعت به فنی و حرفه‌ای بیشتر از اعتماد صنعت به دانشگاه است.

وی در پایان بیان کرد: تمام هزینه‌های مادی و پیگیری این کنفرانس توسط بخش خصوصی است و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ناظر و حامی معنوی و فنی این کنفرانس است و به صورت موازی با بخش خصوصی پیش می‌رود تا رویداد متفاوتی برگزار شود.

انتهای پیام/63088/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول