اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اردبیل

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

خودتحریمی نفس صادرکنندگان را بریده است

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: متأسفانه تحریم‌های داخلی از سوی برخی از مسئولان نفس صادرکنندگان را بریده است و با ادامه این روند راه نجاتی برای آنان وجود ندارد.

خودتحریمی نفس صادرکنندگان را بریده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز پورسلیمان عصر امروز در جلسه کمیسیون تخصصی تجارت بازاریابی و امور گمرکی استان اردبیل که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد اظهار کرد:  متأسفانه تحریم‌های داخلی از سوی برخی مسئولان نفس صادرکنندگان را بریده است به نوعی که با ادامه این روند راه نجاتی برای صادرکنندگان وجود ندارد.

وی افزود: هدف از تشکیل کمیسیون تجارت، بازاریابی و امور گمرکی استان اردبیل احصاء مشکلات صادرات از زبان صادرکنندگان فعال استان و انتقال این مسائل به مسئولین ذی‌ربط است تا تصمیمات مقتضی برای رفع مشکلات موجود در این حوزه انجام گیرد.

رئیس کمیسیون تجارت، بازاریابی و امور گمرکی استان اردبیل ادامه داد: امروزه صادرات در کشور به دلیل تمامی مشکلات موجود وضعیت مساعدی را سپری نمی‌کند و با وجود اینکه بارها مشکلات موجود در این حوزه را به مسئولان امر انتقال داده‌ایم اما تا به امروز پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌ایم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل تشریح کرد: سیاست‌های غلط اقتصادی دولت که به روش آزمون و خطایی انجام می‌گیرد بسیار مضر بوده و لازم است این روند از سوی تیم اقتصادی دولت و تصمیم‌گیران کلان اقتصادی کشور تغییر یابد. 

پورسلیمان با اشاره به مشکلات مالیاتی که گریبان‌گیر صادرکنندگان شده است، بیان کرد: تمامی صادرکنندگان به شدت از روند بحث مالیات و دارایی گلایه‌مند هستند و بارها اعتراض خود را اعلام کرده‌اند اما هیچ پاسخی از سوی مسئولان دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: صدور بخشنامه‌های شبانه صادراتی از سوی مسئولان یکی دیگر از مشکلات این حوزه است، اما ایجاد تشکل های صادراتی که باعث رونق صادرات و توسعه آن می‌شود به دلیل کم‌رغبتی صادرکنندگان به ادامه صادرات به دلیل مشکلات و سنگ‌اندازی ‌های بی‌مورد و نابه‌جای مسئولان به فراموشی سپرده شده است.

رئیس کمیسیون تجارت، بازاریابی و امورکمرگی استان اردبیل با اشاره به طرح پیمان‌سپاری ارزی دولت عنوان کرد: طرح پیمان‌سپاری ارزی که توسط دولت انجام می‌گیرد به شدت صادرکنندگان را دچار مشکل می‌کند و این استراتژی دولتی در خصوص صادرات محکوم به شکست است؛ یعنی در حالی که با توجه به وضعیت اقتصادی و تفاوت نرخ ارز و ریال، کشور ایران می‌تواند نقش پررنگ‌تری در بازارهای جهانی ایفا کند، با صدور بخشنامه‌های شبانه و سیاست‌های غلط داخلی به سوی نابودی می‌رود.

انتهای پیام/3463/217/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول