اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

طراح مسیر رالی جاده ابریشم سمنان:

رالی جاده ابریشم سمنان با مسیرهای متنوع در کشور بی‌نظیر است

طراح مسیر رالی جاده ابریشم سمنان و مسؤول داوری این مسابقه گفت: رالی جاده ابریشم در استان سمنان به دلیل برخورداری از مسیرهای متنوع، بی‌نظیر است.

رالی جاده ابریشم سمنان با مسیرهای متنوع در کشور بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا هدایتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون رالی‌های دوروزه تنها در مسیر کوهستان، کویر یا جنگل برگزار می‌شد و رالی جاده ابریشم در استان سمنان به دلیل برگزاری در دو مسیر تلفیقی کویر تا کوهستان، در نوع خود بی‌نظیر است.

وی مسیر برگزاری این مسابقه را بسیار جذاب دانست و گفت: مطمئناً بسیاری از شرکت‌کنندگان در این رالی، تاکنون این مسیر را ندیده‌اند و برای آنها جذاب خواهد بود.

طراح مسیر رالی جاده ابریشم سمنان و مسؤول داوری این مسابقه یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیر این رالی را همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، کانون جهانگردی و کمیته سافاری فدراسیون عنوان کرد و گفت: امیدواریم که این همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

شرکت 100 خودروی دودیفرانسیل در مسابقات رالی جاده ابریشم سمنان

مدیر اجرایی رالی جاده ابریشم نیز گفت: بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین مسابقه رالی خودروهای دودیفرانسیل کشور با عنوان «رالی جاده ابریشم» یکم و دوم آذرماه در استان سمنان برگزار می‌شود.

محمدتقی اعرابی افزود: این رویداد گردشگری و ورزشی هیجانی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی دو اقلیم کویر و کوهستان در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی گفت: این رقابت دوروزه با شرکت 100 خودروی دودیفرانسیل در حدفاصل مناطق کویری، جنگلی و کوهستانی شهرستان‌های آرادان، سرخه، سمنان و مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی رالی جاده ابریشم افزود: این رالی با هدف تحقق شعار استان سمنان مقصدی تازه برای سفر و با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، تفاوت‌های زیست‌محیطی مناطق مختلف استان به‌عنوان یک جاذبه گردشگری و تعریف مسیرهای جدید برای گروه‌های مختلف طبیعت‌گردی  و ... برگزار می‌شود.

اعرابی با اشاره به اینکه این رویداد با مشارکت کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم که با تداوم اجرای این برنامه در سال‌های آتی، این رویداد گردشگری در تقویم گردشگری کشور به ثبت برسد.

وی ادامه داد: در این رویداد در نظر است، ضمن بهره‌مندی از موقعیت‌های طبیعی و تاریخی در راستای گردشگری و توسعه پایدار و با ایجاد فضای پرنشاط اجتماعی با حفظ معیارهای زیست‌محیطی، نحوه بهره‌مندی از ظرفیت‌های طبیعی و نحوه برپایی کمپ‌های طبیعت‌گردی و گردش بدون تخریب در محیط زیست بازآموزی شود.

مدیر اجرایی رالی جاده ابریشم افزود: این رویداد به‌صورت ملی و رقابتی برگزار و به برندگان جوایز نقدی از 10 تا 30 میلیون ریال اهدا و به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در این رقابت ملی ارائه می‌شود.

به گزارش فارس؛ رالی جاده ابریشم استان سمنان از ورودی شمالی ریگ جن تا کوهستان و جنگل برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول