اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

دنیرو در شب «مارتین اسکورسیزی»:

اسکورسیزی کمک می‌کند داستان‌هایش را خلق کنیم

«شب مارتین اسکورسیزی» در یازدهمین ضیافت سالانه سینمایی موزه هنرهای معاصر نیویورک با حضور «رابرت دنیرو» و «دی‌کاپریو» برگزار شد.

اسکورسیزی کمک می‌کند داستان‌هایش را خلق کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، در ضیافت سالانه موزه هنرهای معاصر که به منظور کارهای عام‌المنفعه و خیریه برگزار می‌شود از مارتین اسکورسیزی به عنوان مهمان ویژه تجلیل شد.

دیشب در این مراسم که در موزه هنرهای معاصر نیویورک برگزار شد، «رابرت دنیرو» «لئوناردو دی‌کاپریو»، «جونا هیل»، «هاروِی کیتِل» و جمعی دیگر از اهالی هالیوود حضور داشتند و هرکدام به تجلیل و تعریف از خدمات سینمایی و تاثیرگذاری اسکورسیزی درسینما صحبت کردند.

«جونا هیل» که در فیلم «گرگ وال‌استریت» با اسکورسیزی کار کرده و ماه گذشته نیز فیلم «اواسط دهه نود» را کارگردانی کرده است، در مورد این کارگردان بزرگ گفت: «به عقیده من این جالب‌ترین چیز دنیاست. ممنونم از حضور شما آقای اسکورسیزی زیرا من فقط اینجا هستم زیرا شما هرآنچه را که باید انجام شود انجام دادید.»

در این شب دو هنرمند بزرگ دیگر که کمک‌های فراوانی برای موزه فیلم آمریکا انجام داده‌اند و از بزرگ‌ترین‌های هالیوود هستند یعنی «رابرت دنیرو» و «لئوناردو دی‌کاپریو» نیز حضور داشتند. دی‌کاپریو که در ۵ فیلم اسکورسیزی نظیر «جزیره شاتر»، «جدا مانده» و «گرگ وال‌استریت» حضور داشته در صحبت‌هایش در مورد اسکورسیزی ۷۶ ساله به دوران بچگی‌اش و تاثیر این کارگردان از آن زمان تا کنون بر خود، صحبت کرد.

دی‌کاپریو از ۱۵ سالگی خود و شروع سفر هنرپیشگی‌اش و اینکه پدرش او را به سینما می‌برد تا از فیلم‌های اسکورسیزی الهام بگیرد، سخن گفت: «رفقای خوب» عصاره فیلمسازی معاصر است. و آدم باید انقدر خوش شانس باشد که با اسکورسیزی کار کند. از همان دوران نوجوانی هدفم را مشخص کردم و آن جاه‌طلبی برای کار کردن با استادی بود که امشب داریم برایش جشن می‌گیریم.»

گفتنی است که ششمین همکاری دی‌کاپریو و اسکورسیزی در فیلمی تریلر جنایی با عنوان «قاتلان ماه گل» است.

دی‌کاپریو همچنین از اسکورسیزی به عنوان معلم تمام دوران زندگی‌اش یاد کرد از زمانیکه تلاش می‌کرد هنرپیشه‌ای موفق شود تا زمانیکه در مرکز حفظ و مرمت فیلم‌های قدیمی سینما در بنیاد فیلم که در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد، از او آموخته است.

«رابرت دنیرو» هنرپیشه بزرگ هالیوود که سابقه همکاری در ۹ فیلم نظیر «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «رفقای خوب» را با اسکورسیزی دارد از سال‌های همکاری خود با این کارگردان بزرگ گفت: «موهبت مارتی(مارتین اسکورسیزی) در دوستی مستقیما مربوط به موهبت‌های فراوان وی در فیلمسازی است. این کارگردان قلب بزرگی دارد که هر شخصیتی را می‌فهمد و می‌پذیرد. او به ما کمک می‌کند تا هر داستانی را که می‌گوید خلق کنیم.»

مارتین اسکورسیزی کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، هنرپیشه و تاریخ‌دان ایتالیایی-آمریکایی فیلم و سینما است. این کارگردان شهیر سینمای آمریکا، عنوان‌دار تمامی جوایز معتبر سینمایی دنیا، جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب، جایزه بفتا، جایزه انجمن اتحادیه کارگردانان آمریکا و البته جشنواره کن، جشنواره فیلم ونیز و انجمن‌های مهم مختلف منتقدین آمریکا و جهان و همچنین معروف‌ترین جایزه تلویزیونی آمریکا جایزه اِمی است.

در بسیاری از رده‌بندی‌های سینمایی اسکورسیزی را به عنوان بهترین کارگردان زنده و معاصر دنیا پس از جنگ جهانی دوم و یکی از سه کارگردان برتر تاریخ سینما می‌دانند. کارگردانی که پس از گذشت نزدیک به ۵ دهه، همچنیان نامی بزرگ، مطرح و مهم در عرصه کارگردانی سینما بوده که اکران هر فیلم جدیدش را اتفاق مهم سینمایی دانسته و به وفور مورد ستایش منتقدین واقع می‌شود. اسکورسیزی را با فیلم‌های ماندگارش، «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب» و البته دوستی و همکاری متناوبش با بازیگر بزرگ سینما، «رابرت دنیرو» می‌شناسند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول