اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

دور اصفهان در 60 ثانیه

گلشیری: نگاه حرفه‌ای به جشنواره فیلم اصفهان نداریم

نخستین «جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در ۶۰ ثانیه» با بیان ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان اصفهان، بدون محدودیت در انتخاب موضوع در اصفهان برگزار می‌شود.

گلشیری: نگاه حرفه‌ای به جشنواره فیلم اصفهان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان فرید صلواتی ظهر امروز در نشست خبری «جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در 60 ثانیه» اظهار کرد: ایده برگزاری چنین جشنواره‌ای از توییتر گرفته‌شده است چراکه در آن مطالب باید کوتاه نوشته شود و بهترین نتیجه به دست آید.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در 60 ثانیه ادامه داد: اصفهان فقط زاینده‌رود، سی‌وسه‌پل و یا میدان امام نیست، ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی قابل‌توجه دیگری هم دارد که مفاخر فقط یکی از آن‌ها محسوب می‌شود که در این جشنواره تلاش شده است به معرفی بهترین ظرفیت‌های استان اصفهان به‌دوراز فعالیت‌های تجاری و نگاه منفی از دید خود مردم بپردازیم.

وی در ادامه با تاکید بر مردمی بودن این جشنواره تصریح کرد: بعضاً شنیده‌شده است برخی به‌جای حمایت از این جشنواره به تخریب جشنواره بخصوص در بخش هزینه‌های می‌کنند درحالی‌که این جشنواره به لحاظ صرف بودجه و هزینه قابل‌مقایسه با دیگر جشنواره‌ها نیست و هیچ هزینه و بودجه شهری صرف آن نخواهد شد چراکه این جشنواره کاملاً مردمی بوده و تمام مراحل آن توسط خود مردم رقم خواهد خورد.

صلواتی به تشریح موضوعات جشنواره پرداخت و گفت: موضوعات متعددی برای این جشنواره در نظر گرفته‌شده است همچون، طنز اما نه به معنای لودگی، ایثار مقاومت، محیط‌زیست، مفاخر، معماری، موسیقی، پویانمایی، فضای چهارباغ و غیره.

ثبت خاطرات اصفهان و معرفی ظرفیت این شهر فرهنگی به دنیا

ایمان حجتی در رابطه با برگزاری این جشنواره بیان داشت: اصفهان در سیاست‌گذاری دوره جدید مدیریت شهری در بحث فرهنگی فعالیت‌های بسیاری داشته و به سمت شهر فرهنگی در حال حرکت است که یکی از مؤلفه‌های مهم یک شهر فرهنگی ثبت خاطرات از سوی دیگران است.

وی افزود: اگر به دنبال توسعه گردشگری در استان اصفهان باشیم، قطعاً باید در این زمینه بازاریابی کرد و ظرفیت اصفهان را به جهانیان معرفی کرد که در این راستا می‌توان از ابزارهای هنری استفاده کرد که رسانه‌ها و مردم، مهم‌ترین نقش را در این جهت‌دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اولین جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در 60 ثانیه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم نکوداشت‌ها و هفته‌های فرهنگی برای شهر منفعت داشته باشد، باید به دنبال آن باشیم که رویدادهای پایدار در شهر برپا کنیم که این روزها و مناسبت‌ها در ذهن مردم و مخاطبان پیوند بخورد.

وی با تبیین ویژگی‌های رویدادهای خلاق و مستمر متذکر شد: رویدادی می‌تواند خلاق، مستمر و در بازاریابی موفق باشد که دارای چند ویژگی ازجمله برگزاری ساده و هزینه‌های منطقی باشد و همچنین مردم هم با آن درگیر باشند و استقبال کنند که با برآیند گیری این اهداف به این نتیجه رسیدیم که جشنواره‌ای با عنوان «جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در 60» داشته باشیم.

حجتی اذعان کرد: علت انتخاب عنوان 60 ثانیه برای جشنواره این است که امروزه مردم به دنبال فضاهای ساده در تولید، مشاهده و حتی بازنشر هستند و از دیگر تمایزات این جشنواره، نوع و سبک برگزاری آن است به‌طوری‌که به سمت همکاری با یک شبکه اجتماعی در حوزه انتشار رفته‌ایم که تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان و ارائه‌کنندگان خدمات داخلی از مؤلفه‌های انتخاب این شبکه اجتماعی است به همین جهت تفاهم‌نامه‌ای امضاشده تا شبکه اجتماعی آپارات که شرایط قانونی لازم را دارد بدر کنار شهرداری اصفهان، فضای ویژه‌ای را دربر بگیرد.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این جشنواره، آنلاین بودن در تمامی مراحل آن از دبیرخانه، ارسال، دریافت و داوری اولیه و بر عهده مردم است و هر فرد می‌تواند نگاه و خوانش خود را راجع به اصفهان، بدون محدودیت در موضوع در 60 ثانیه به تصویر بکشد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این جشنواره از روز نکوداشت اصفهان آغاز و تا پانزدهم فرودین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان فرصت دارند آثار خود را تا آن تاریخ بارگذاری کنند؛ اختتامیه آن در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

محدودیتی در انتخاب موضوع آثار وجود ندارد

در پایان این نشست سیاوش گلشیری ابراز داشت: هنگام تدوین آیین‌نامه جشنواره، محدودیتی در انتخاب موضوع ایجاد نکردیم و موضوعات ذیل اصفهان با نگاه ویژه و تأثیرگذار مطرح‌شده است.

وی در ادامه گفت: آثار این جشنواره می‌توانند در قالب‌های مختلفی مانند مستند، فیلم کوتاه، پویانمایی و ... ارائه شود اما نکته مهم، 60 ثانیه‌ای بودن آثار است.

عضو شورا سیاست‌گذاری این جشنواره افزود: در این جشنواره نگاه حرفه‌ای به آثار وجود ندارد و همه مردم اصفهان و گردشگرانی که به این شهر می‌آیند می‌توانند با هر امکاناتی که در اختیاردارند حتی گوشی‌های تلفن همراه، نگاه خود به اصفهان را در قالب یک فیلم 60 ثانیه‌ای در سایت آپلود کنند تا دیدگاه‌های مختلف را در کنار همدیگر داشته باشیم.

وی بابیان شیوه ارسال و داوری آثار تصریح کرد: ارسال از طریق سایت آپارات خواهد بود به‌طوری‌که متقاضیان، پیش از آپلود فیلم، اطلاعات خود را وارد کرده و ثبت‌نام می‌کنند و قابل‌ذکر است که هیئت بازبین اولیه آثار، خود مخاطبان هستند و در آخر، داوران آثاری که موردپسند بیشتر مخاطبان قرارگرفته باشد را مورد بازبینی و داوری قرار می‌دهند.

گلشیری در خصوص جوایز این جشنواره گفت: نفرات اول تا سوم به ترتیب 6، 4 و 2 میلیون تومان دریافت خواهند کرد و جایزه ویژه جشنواره متعلق به کسانی خواهد بود که نگاه و انتخاب ویژه و خلاقانه‌ای داشته‌اند.

انتهای پیام/63106/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول