اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطالبه مردمی

تازیانه‌های سرما بر تن مردم محروم صمصامی

قرار گرفتن در فصول سرد سال و قطع سهمیه نفت مردم صمصامی را که چندماهی است از نعمت گاز برخوردار شدند و توان مالی برای نصب لوله‌کشی داخلی ندارند را با مشکل روبه‌رو کرده است.

تازیانه‌های سرما بر تن مردم محروم صمصامی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهرستان کوهرنگ یکی از 9 شهرستان چهارمحال و بختیاری است که از نظر بارش باران و برف و کاهش دما از نقاط سرد و پر برف کشور است.

دوآب صمصامی با یک شهر و چندین روستا یکی از بخش‌های این شهرستان است که در خردادماه سال جاری از نعمت گاز برخوردار شد.

نوسانات قیمت ارز و بالارفتن تجهیزات ساختمانی مردم منطقه محروم دوآب صمصامی را که توانایی مالی پایینی دارند را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

گزارشات مردمی رسیده از این منطقه حاکی از کاهش دما و بارش برف برای مردمی است که توانایی خرید تجهیزات لوله‌کشی گاز را ندارند و به دلیل گازرسانی به منطقه سهمیه نفتشان هم قطع شده است؛ خبرگزاری فارس این موضوع را از مدیران مطالبه کرده است.

ابراهیم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به بخش‌نامه وزیر نفت، گفت: گازرسانی به هر روستا و شهری در کشور در سامانه اداره گاز ثبت می‌شود، این سامانه لینک ارتباطی با شرکت نفت دارد.

بخشدار دوآب صمصامی با بیان اینکه ثبت هر روستا و شهر در سامانه اداره گاز منجر به حذف سهمیه نفت می‌شود، افزود: در حال حاضر به 80 درصد از مردم بخش صمصامی گازرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه نصب لوله‎های گاز در خانه 6 تا 7 میلیون می‌رسد، اضافه کرد: مردم این منطقه محروم توان مالی برای خرید تجهیزات این چنینی ندارند.

قطع نفت دوآب صمصامی بحران شده است

نجفی با بیان اینکه مشکل قطع سهمیه نفت منطقه دوآب صمصامی به یک بحران تبدیل شده است، ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار نفر از مردم این منطقه بدون گاز و نفت سرمای هوا را تحمل می‌کنند.

بخشدار دوآب صمصامی با اشاره به اینکه دمای این منطقه در هنگام شب به چند درجه زیر صفر می‌رسد، گفت: در 10 روز گذشته سه محموله نفت به این منطقه ارسال شد و به هر خانواده 40 تا 50 لیتر سوخت تعلق گرفت، این مقدار حداکثر برای مصرف یک هفته هر خانوار کافی است.

وی افزود: در حال حاضر مردم نفتی برای مصرف ندارند.

مرتضی زمانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه جلسات و پیگیری‌های متعددی با حضور مدیران ادره گاز و شرکت نفت منطقه چهارمحال و بختیاری برگزار شده است، گفت: در این جلسات مقرر شد اسامی افرادی که با وجود گازرسانی به منطقه دو آب صمصامی مشترک نشدند توسط اداره گاز استخراج و برای کسب سهمیه نفت به شرکت نفت منطقه ارسال شود.

فرماندار کوهرنگ با بیان اینکه تاکنون سه محموله نفتی به این منطقه محروم ارسال شده است، افزود: این میزان برای مصرف مردم منطقه کافی نیست و اکنون همچنان مشکل پابرجا است.

وی اضافه کرد: با کمک کمیته امداد استان برای 60 خانوار تحت پوشش نیز حق انشعاب بلاعوض گرفته شده است.

زمانپور با اشاره به اینکه براساس مقررات شرکت نفت کشور سوخت‌رسانی به این منطقه خلاف قانون است، ادامه داد: تمام تلاش ما برای حل مشکل این منطقه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: تنها افرادی که به دلیل مشکلات فنی موفق به نصب علمک گاز رسانی نشدند می‌تواند برای دریافت نامه کسب سهمیه نفت به این شرکت مراجعه کنند.

سیامک حیدری افزود: برای افرادی که دارای علمک گاز هستند و هنوز موفق به لوله‌کشی داخل منزل نشدند توافقی به منظور دریافت سهمیه نفت انجام نشده است.

وی اضافه کرد: نماینده مردم منطقه‌ای که در مراحل گازرسانی با مشکل روبه رو شدند می‌توانند برای مطرح کردن مسائل خود در روزهای دوشنبه هر هفته به شرکت گاز استان مراجعه کنند.

با وجود پیگیری‌های گروه اجتماعی خبرگزاری فارس در شهرکرد  مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری حاضر به پاسخگویی در این خصوص نبود.

قرار گرفتن مردم در شرایط سخت با وجود مشکلات عدیده‌ای که در اجتماع وجود دارد هر وجدان آگاهی را بر آن می‎دارد تا برای حل مشکل مردم قدمی بردارد.

در حال حاضر دو هزار از مردم منطقه محروم دوآب صمصامی پاییز خود را به سختی پشت سر می‌گذارند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول