اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

خبر خوب/

کمیته امداد زنجان مددجوی پشت نوبتی ندارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به افزایش کمک‌های خیران در حمایت از مددجویان کمیته امداد گفت: هم اکنون این نهاد در زنجان مددجوی پشت نوبتی ندارد.

کمیته امداد زنجان مددجوی پشت نوبتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هدایت صفری صبح امروز در نشست مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: امروز به لحاظ شرایط اقتصادی موجود چالش‌های متعددی برای کشور ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه چالش‌های اقتصادی می‌تواند، بیشترین آسیب را به اقشار ضعیف جامعه به‌ویژه خانواده‌های زیرپوشش این نهاد وارد ‌کند، گفت: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات مؤثر و هدفمند چالش‌های اقتصادی کمترین اثر را در خانواده‌های زیرپوشش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف و تأمین زمینه اشتغالزایی و استقلال اقتصادی خانواده‌های زیرپوشش است، افزود: با همین نگاه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان در حوزه اشتغال نیازمندان سرمایه‌گذاری شده است.

صفری به ارائه خدمات فوری و اورژانسی به مددجویان  این نهاد نیز اشاره کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات هدفمند و اثربخش در کنار توجه به تأمین نیازهای اولیه جامعه هدف، با مددکاری حرفه‌ای و تخصصی از نظر روانی نیز تعادل را در گروه‌های مختلف مددجویی ایجاد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان به اقدامات اثربخش این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به مددجویان به‌ ویژه ارائه خدمات به‌روز و متناسب با نیاز جامعه هدف نیز اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده و تخصیص اعتبارات ویژه از طریق دفتر مرکزی کمیته امداد و هم‌افزایی آن با کمک‌های مردمی، هیچ مددجوی  واجد شرایطی پشت نوبت در استان زنجان وجود ندارد.

وی بابیان اینکه مشارکت خیران نیز در اثربخشی خدمات این نهاد نقش مهم و قابل‌توجهی دارد، افزود: با فعالیت اثربخش و همراهی مناسب خیران، مشارکت نیکوکاران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین افزایش در حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در 6 ماهه نخست امسال در بخش زکات بوده است، ادامه داد: میزان جمع‌آوری زکات در 6ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش داشته و در مجموع 61 درصد از زکات جمع‌آوری‌شده در بخش محرومین و 39 درصد نیز در پروژه‌های عام‌المنفعه و عمرانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در استان زنجان باهم افزایی این نهاد و اوقاف و امور خیریه استان زنجان همه دانش آموزان زیرپوشش کمیته امداد از سبد حمایتی تحصیلی کیف و لوازم التحربر در آغاز سال تحصیلی بهره‌مند شدند، گفت: امیدواریم با تعامل بیشتر دو نهاد اقدامات اثربخش دیگری در حوزه محرومیت‌زدایی به‌ ویژه در بخش کمک هزبنه، ازدواج و درمان نیازمندان انجام شود.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به ارزشمند بودن رویکرد جهادی کمیته امداد در ارائه خدمت به نیازمندان، گفت: استان زنجان ظرفیت بالایی در حوزه کمک به نیازمندان دارد و امیدواریم با فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه شاهد ارتقای وضعیت معیشتی نیازمندان در پایتخت شور و شعور حسینی باشیم.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول