اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

آیت‌الله ناصری:

آمریکا، عامل تفرقه بین مسلمین جهان است

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به تلاش دشمن برای گمراه کردن مسلمانان، گفت: آمریکا، عامل تفرقه بین مسلمین جهان است.

آمریکا، عامل تفرقه بین مسلمین جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر امروز در چهارمین اجلاسیه استانی نماز که در پردیس شکیب مهریز برگزار شد، بابیان اینکه اگر ما از یاد خدا غافل شویم و از او جدا شویم، دیگر وجودمان هیچ ارزشی نخواهد داشت، تأکید کرد: نماز بهترین شکل اطاعت و بندگی خداوند است و اگر انسان که حجت خدا روی زمین است و برای اقامه حق و گسترش‌دهنده صفات کمال و جمال باری‌تعالی در دنیا خلق‌شده است، رابطه‌اش را باخدا قطع کند، وجودش را بی‌اثر کرده و بیهوده زندگی می‌کند و آخرتی مملو از خسران خواهد داشت.

وی از دستگاه‌های رسانه‌ای و تبلیغات مسموم ماهواره‌ها و شبکه‌های فضای مجازی با عنوان عاملی برای گمراهی بشر یادکرد و گفت: انسان بی‌هویت نیست؛ او دارای فطرت و هویت الهی است. استکبار جهانی و صهیونیسم به‌عناوین‌مختلف انسان‌ها را به سرگرم شدن به لذائذ و پوچی‌ها مشغول کرده و آن‌ها را از راه خدا و صراط مستقیم گمراه می‌کند و درنهایت انسان را در بدبختی ابدی گرفتار می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، وظیفه آمران معروف و ناهیان از منکر، متولیان امور فرهنگی و مروجان امر نماز را همان وظیفه انبیاء دانست و تصریح کرد: امروز نوجوانان و جوانان ما در فضای مجازی گرفتار وسواس شیطانی هستند و تکلیف ما همان تلاش خستگی‌ناپذیر انبیاء الهی و مکتب امام حسین (ع) است. باید مردم را به امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت کنیم و در این راه از پای ننشسته و تا پای جان از آرمان‌ها و ارزش‌ها دفاع کنیم.

ناصری نماز را قوی‌ترین و باارزش‌ترین راه ارتباط با خداوند عنوان کرد و گفت: اولین قدم برای وصل شدن به خداوند و کائنات، اقامه نماز با حضور قلب است و پرستش او و یاری جستن از او و حرکت در مسیر صراط مستقیم است که موجب پیوند انسان با ابدیت می‌شود.

وی ضمن گرامیداشت هفته وحدت، آمریکا را عامل تفرقه‌افکنی بین مسلمین جهان دانست و اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل طمع‌ورزی به درآمدهای نفتی آل سعود و منابع هنگفت خاورمیانه، اقدام به فروش اسلحه به آل سعود و تجهیز گروه‌های تکفیری در کشورهای مختلف اسلامی کرده است تا با تفرقه‌افکنی بین مسلمین، مانع از گسترش اسلام و قدرت گرفتن مسلمانان شود.

در ادامه سرپرست استانداری یزد، نشر ارزش‌های دینی و انقلابی را یکی از وظایف مهم مردم و مسئولین و ائمه جمعه دانست و گفت: برنامه‌های بسیاری در این سال‌ها در حوزه نشر ارزش‌ها و شعائر اسلامی برگزار شد اما اثربخشی این برنامه‌ها به‌مرورزمان کم شده است و نتوانسته فرهنگ اصیل و غنی دینی را با نیازهای روز جامعه هماهنگ کند.

محمدعلی طالبی هم‌چنین افزود: یکی از چالش‌های پیش رو در حوزه معرفت‌شناسی، بحث مخاطبین است و برای احیای امربه‌معروف و اقامه نماز، اولویت‌بندی مناسبی نسبت به مخاطبین نداشته‌ایم.

وی بابیان اینکه مخاطبان امروز ما در مبحث نماز، کودکان هستند تصریح کرد: در شرایط فعلی که بیشتر آسیب‌ها متوجه کودکان و نوجوانان ماست و آن‌ها با انواع برنامه‌هایی که هویت ایرانی و اسلامی را به خطر می‌اندازند روبرو هستند، ضرورت دارد قبل از نیروهای اداری وزنان خانه‌دار، در مقوله اقامه نماز، کودکان، نوجوانان و دانشجویان در اولویت امر قرار گیرند.

طالبی همچنین هم‌افزایی مسئولان و کسانی که توانایی برپایی و اقامه نماز رادارند، با اجرای برنامه‌های عملی و منسجم را مؤثر و ضروری دانست.

انتهای پیام/۹۰۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول