اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابیطالب استان قم خبر داد

بهره‌برداری از 23 پروژه سازندگی در هفته بسیج

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابیطالب استان قم از بهره‌برداری از 23 پروژه سازندگی و عمرانی در هفته بسیج خبر داد.

بهره‌برداری از 23 پروژه سازندگی در هفته بسیج

علی دستوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: اکنون 152 گروه جهادی تشکیل شده که از این تعداد 65 گروه فعال و ویژه هستند و باقیمانده آنها عادی محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: 90 گروه جهادی همزمان با هفته بسیج به مدت دو هفته وارد عرصه خدمات‌رسانی می‌شوند که بر اساس پیش‌بینی‌ها در این بازه زمانی حدود 2 هزار تا 2 هزار و 500 نفر روز در قالب فعالیت جهادی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابیطالب استان قم با بیان اینکه گروه‌های جهادی در نقاط محروم حاشیه شهر قم و روستاهای دارای محرومیت بیشتر مستقر می‌شوند و به فعالیت می‌پردازند گفت: تعدادی از گروه‌های جهادی نیز به خارج از استان و نقاط هدف اعزام می‌شوند و فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی از ابتدای سال عنوان کرد: این پروژه‌ها به صورت مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی و مردم و در بخش‌های مختلف روستایی و حاشیه شهر انجام می‌شود که شامل حدود 29 پروژه در قالب اموری مانند تکمیل، بازسازی، احداث مساجد، نوسازی و بازسازی مدارس است.

دستوری خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی مانند آبرسانی و تکمیل سوله ورزشی در دستور کار است و همچنین در حاشیه شهر موضوع اصلاح معابر انجام می‌شود.

وی از بهره‌برداری از 23 پروژه سازندگی در هفته بسیج خبر داد و افزود: 6 پروژه باقیمانده دارای  70 درصد پیشرفت فیزیکی است و هفت پروژه جدید نیز در هفته بسیج آغاز می‌شود که تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابیطالب استان قم عنوان کرد: تقویت و راه‌اندازی کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی پیگیری می‌شود و حدود 200 نفر در یک سال اخیر زیر پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند.

دستوری تصریح کرد: از سوی بسیجیان 2 هزار متر معابر در حاشیه شهر در عرصه بسیج سازندگی جدول‌گذاری و بازسازی شده که در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

 وی افتتاحیه برخی گارکاه‌ها و کلاس‌های اقتصاد مقاومتی، آموزش کارآفرینی برای افراد مختلف و برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از سوی نواحی و عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج ذکر کرد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابیطالب استان قم با بیان اینکه حدود 3 هزار نفر خواهر و برادر در گروه‌های جهادی سازماندهی شدند گفت: هر گروه جهادی یک منطقه محروم را در استان قم انتخاب می‌کند و در طول سال فعالیت‌های محرومیت‌زدایی را در منطقه هدف انجام می‌دهد.

وی از افراد دارای توان و تخصص خواست تا در بحث جهادی اثرگذار باشند و به پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت بسیج سازندگی مرکز مراجعه و ثبت‌نام کنند تا به خدمت‌رسانی بپردازند.

انتهای پیام/78003*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول