اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

نظریه مقاومت باید بازتولید شود/ حربه تحریم به دلیل ترس از ملت ایران است

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز داستان تحریم‌ها به این دلیل است که دشمن از قدرت ملت ایران عصبانی شده و از صلابت نظام اسلامی می‌ترسد و هراس دارد، در این موضوع مهم استقامت بسیار مهم است و باید سعی کرد نظریه مقاومت نیز بازتولید شود.

نظریه مقاومت باید بازتولید شود/ حربه تحریم به دلیل ترس از ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی صبح امروز در سخنرانی مراسم دعای ندبه در جمع مردم بخش پیربکران از سلسله برنامه‌های گرامیداشت کنگره ملی شهدای خط‌شکن فلاورجان، اظهار کرد: از صدر اسلام تا امروز دستاوردهای بزرگ الهی به‌ وسیله خون شهدا حفظ‌ شده و اگر آنان نبودند، امروز خبری از دینداری در جامعه اسلامی نبود.

وی با تأکید بر این‌که پیام شهدا این است که اسلام را خوب بشناسیم و از آن دفاع کنیم، چراکه هرچه داریم از برکت مجاهدت‌های شهدا است، افزود: قرآن کریم متن و معیار اسلام بوده و به استوارترین راه‌ها هدایت می‌کند، چراکه نسخه شفابخش و سعادت بشری است و انسان‌ها چاره‌ای به جز رجوع به این نسخه آسمانی ندارند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به ایام هفته وحدت و تقارن آن با هفته بسیج بیان کرد: تمامی شهدای دوران دفاع مقدس انسان‌های وارسته‌ای بودند که برای حفظ اسلام ایثار جان داشته و راه سعادت را به روی انسان‌ها باز کردند و در آخر سعادتمند شدند

تویسرکانی اضافه کرد: خداوند متعال انبیای الهی را برای هدایت بشریت فرستاد که دستاورد همه انبیای الهی وجود پاک و نازنین پیامبر خاتم (ص) است که به مقام عبودیت رسیدند و هیچ انسانی به این جایگاه دست نیافته بود، به‌ طور صریح در آیه اول سوره مبارکه اسرا به این مسأله اشاره‌ شده است.

مسؤول نمایندگی ولی‌ فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: برای انسان‌هایی که ایمان به حضور مبارک رسول خاتم داشته باشند، وجود حضرت می‌تواند به‌ عنوان الگوی تمام بشریت و مظهر تمام اسمای الهی باشد.

وی با اشاره به سخنان گهربار امیرالمؤمنین در توصیف وجود پیامبر اکرم(ص) ابراز کرد: وجود با برکت پیامبر خاتم گنجینه‌دار علم، شاهد روز رستاخیز، پشتوانه پرهیزگاران، ستاره فروزان و گشاینده درهای بسته بوده و بهترین عزت‌ها با این‌چنین صفات به همگان معرفی‌ شده است.

تویسرکانی تأکید کرد: شخصیت بزرگ پیامبر اعظم عزتی به جهان اسلام داد که حافظ دستاوردهای آن ائمه اطهار(ع) بودند و می‌توان گفت بسیاری از شاگردان مکتب امام صادق(ع) از اهل سنت بودند که از برکت وجودی ایشان استفاده کرده و در برهه‌های حساس در اسلام تأثیرگذار بودند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه وجود با برکت امام صادق(ع) نیز با انحرافات بسیاری مبارزه کرد و مبارزه ویژه حضرت با غلوکنندگان بود که به‌طور صریح با آنان به مبارزه می‌پرداخت، گفت: در شرایط امروز کسانی که به مقدسات اهل سنت بی‌ادبی می‌کنند، از نگاه امام صادق(ع) ملعون هستند چراکه با ناسزا گفتن دهان‌ها را برای توهین به مقدسات شیعه باز کرده و به این دلیل است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند هرگونه توهین به مقدسات اهل سنت حرام شرعی است.

وی ادامه داد: وحدت یک اصل اساسی در اسلام بوده و بزرگ‌ترین منادی وحدت وجود پاک اهل‌بیت هستند که در شرایط حاضر به برکت انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود، شیعه و سنی به‌ خوبی و با برادری در کنار هم زندگی می‌کنند و خاری در چشم دشمنان اسلام هستند.

تویسرکانی بیان کرد: باعث تأسف بسیار بوده که امروز انسان‌هایی که از تشیع لندنی تغذیه می‌شوند  مراسم‌هایی را به اسم عیدالزهرا برگزار کرده و به  مقدسات اهل سنت توهین می‌کنند که واقعاً زیبنده نیست و قطعاً دامن‌گیر خواهد شد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به معنای استقامت در آیات قرآن کریم تأکید کرد: استقامت یعنی در وجود خود و جامعه حالتی ایجاد کنیم که در اجرای نبایدها و بایدها کوچک‌ترین سستی نداشته باشیم و دستورات الهی را به منصه ظهور برسانیم که اسلام یک بخش بایدها دارد و یک بخش نبایدها که به‌ طور صریح در آیه 141 سوره نسا به آن اشاره‌ شده است.

وی ادامه داد: بر طبق این آیه نباید هیچ کافری بر مسلمانان تسلط یابد که از آن به‌ عنوان «نفی سبیل» نیز یاد می‌شود و می‌توان گفت الگوگیری انقلاب اسلامی همین آیه بوده و تمامی شهدا برای همین آیه جنگیدند، چراکه می‌خواستند ایادی استکبار بر این کشور و ملت تسلط پیدا نکند.

تویسرکانی همچنین مطرح کرد: امروز داستان تحریم‌ها به این دلیل است که دشمن از قدرت ملت ایران عصبانی شده و از صلابت نظام اسلامی می‌ترسد و هراس دارد، در این موضوع مهم استقامت بسیار مهم است و باید سعی کرد نظریه مقاومت نیز بازتولید شود.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه ابراز کرد: نباید به کافران اعتماد کرد، چراکه اطاعت از کافران استقامت اسلام را زیر سؤال خواهد برد و هر کشوری به ایادی استکبار اعتماد کرد، پاسخی درخور شأن دریافت نکرد و مردم آن کشور دچار فقر و بیچارگی فراوان شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صبر و مقاومت در برابر ظالمان و ستمگران موضوع مهمی است که همگان باید به‌ خوبی از عهده آن برآیند، چراکه انقلاب اسلامی در یک مقطع حساسی قرار دارد و اگر از این پیچ تاریخی به توفیق الهی عبور کنیم، امید آن داریم تا ظهور امام زمان(عج) تداوم پیدا کند البته که در عرصه مقاومت محتاج ملت آگاه و بصیر همچون گذشته هستیم که در برهه‌‌های حساس در میدان عمل حاضر شوند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول