اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ خبر داد

آبرسانی سیار به 7 روستای کبودراهنگ/ فرسودگی 16 درصد شبکه‌های آب روستایی

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ به فرسودگی 16 درصد شبکه‌های آبرسانی روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به 7 روستای کبودراهنگ آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود.

آبرسانی سیار به 7 روستای کبودراهنگ/ فرسودگی 16 درصد شبکه‌های آب روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، باقر پورقاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران، ضمن تشریح عملکرد شرکت آبفار در سطح روستاهای شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مشترکان علاوه بر اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته، در سال جاری نیز 10 روستا، شامل روستاهای آقچلو، طاهرلو، جزوان، واشور، خلعت‌آباد، سولیجه، طاسران، قوشجه، پیربادام و قزلجه کوهین زیرپوشش شرکت آبفار قرار گرفت.

وی با اشاره به پروژه‌های انجام شده و در حال اجرا در روستاهای شهرستان کبودراهنگ عنوان کرد: اجرای۷ هزارمتر خط پمپاژ، اجرای خط برق به طول ۵۵۰ متر، نصب ترانسفور ماتور ۱۰۰ کیلووات آمپر با تجهیز چاه و لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۱۲ هزار و۵۰۰ متر برای روستاهای علیصدر، حسن‌آباد، خالق وردی، چاله‌کند و سولیجه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی از جمله این پروژه‌هاست.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ در ادامه با بیان اینکه ایجاد شبکه داخلی روستاهای جزوان، سولیجه، زین‌آباد به طول ۱۳ هزار و 500 متر از دیگر پروژه‌های انجام شده در سال جاری است، گفت: حفر چاه‌ دستی در روستای احمدآباد، عبدل‌آباد، آقچه قیه و همچنین حفر چاه مکانیکی عمیق در روستای آق‌تپه و عبدلمومن، پرورق نیز در شهرستان کبودراهنگ عملیاتی شده است.

وی همچنین به تجهیز چاه در روستاهای دستجرد، چارسوق، ویان، مخور، امیرآباد، ایده‌لو و طاهرلو اشاره و بیان کرد: در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر قسمتی از شبکه‌های فرسوده روستاهای قهوردعلیا، قهورد سفلی، گزل عبدال، خبرارخی، سوباشی، اوزون‌دره، آق‌تپه، جین طراقیه، مسجدین، عین آباد و سراب به طول ۱۲هزار متر از محل اعتبارات استانی تعویض و ترمیم و انشعابات مشترکان استاندارد سازی شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ عنوان کرد: در حال حاضر 16 درصد از شبکه‌های داخلی آبرسانی روستاهای زیر پوشش شهرستان کبودراهنگ فرسوده است که اصلاح آن نیازمند 4 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هدررفت آب از طریق انشعابات غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش هدررفت آب آشامیدنی ۵۹۲ مورد انشعاب غیرمجاز در سطح روستاهای زیر پوشش شهرستان شناسایی شد، که تاکنون از این تعداد 182 مورد تبدیل به مجاز شده و مابقی در دست اقدام است.

پورقاسمی بیان کرد: از آنجایی که تامین آب شرب پایدار از منابع جدید دشوار است، حفظ منابع فعلی از الزامات است، بر همین اساس تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا روستاهای با تنش آبی را مدیریت کرده و از شرایط سخت عبور کنیم.

وی یادآور شد: در راستای اصلاح الگوی مصرف و کنترل فرایندهای تولید اصلاح و توزیع آب آشامیدنی اقدام به نصب و راه‌اندازی دستگاه تله متری، مانیتورینگ و تله کنترل در روستاهای سطح شهرستان شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودراهنگ در خصوص آبرسانی سیار در سطح روستاهای شهرستان کبودراهنگ نیز گفت: در حال حاضر در روستاهای طاهرلو، آق داش مهربان ،آقچه قیه، چورمق، پیرانبار، آق‌تپه و سراب آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود.

انتهای پیام/89003/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول