اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

عناصر تروریستی بوکوحرام، 15 دختر را در نیجر ربودند

یک مقام مسئول در نیجر می‌گوید عناصری مسلح که به احتمال زیاد وابسته به گروه تروریستی «بوکو حرام» هستند، در حمله به روستایی در این کشور 15 دختر را ربودند.

عناصر تروریستی بوکوحرام، 15 دختر را در نیجر ربودند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها فرد مسلح که احتمال می‌رود، از عناصر گروه تروریستی تکفیری «بوکو حرام» باشند، در حمله‌ای شماری از دختران را در نیجر ربود.

«بوکار مانی اورثی»، شهردار شهر «تومور» واقع در نزدیکی مرز نیجر با نیجریه گفت شنبه (سوم آذر) گفت که ۵۰ فرد مسلح ناشناس، ۱۵ دختر را از روستایی در نه کیلومتری این شهر ربودند.

به گزارش رادیو بین‌المللی «مونت کارلو» فرانسه، شهردار تومور گفت که این حمله به هنگام شب صورت گرفتi و دختران ربوده شده به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

به احتمال زیاد، عناصر گروه تروریستی تکفیری «بوکو حرام» که در نیجریه فعالیت زیادی دارد، این ۱۵ دختر نیجری را ربوده‌اند.

عناصر این گروه تروریستی، در سلسله حملات هفته گذشته خود ۱۱۸ سرباز را در حوزه «دریاچه چاد» که بین چهار کشور کامرون، نیجر، نیجریه و چاد قرار دارد کشته‌اند که بیشتر آن‌ها سربازان نیجریه‌ای بودند.

پنجشنبه هفته گذشته نیز افراد مسلحی که احتمال می‌رود از عناصر بوکو حرام بوده باشند، در حمله به یک شرکت حفاری فرانسوی در شهر مذکور، هشت تن از کارگران این شرکت را کشتند.

گروه تروریستی بوکو حرام بارها اقدام به ربودن دختران و زنان در آفریقا کرده و تنها در سال ۲۰۰۳ طی حمله به یک مدرسه‌ای در ولایت «بورنو» نیجریه بیش از ۲۷۰ دختر دانش آموز را ربود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول