اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز در مجلس:

دولت به وعده ایجاد فرهنگستان زبان ترکی عمل کند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خواستار عمل کردن دولت به وعده خود در خصوص ایجاد فرهنگستان زبان ترکی آذری شد.

دولت به وعده ایجاد فرهنگستان زبان ترکی  عمل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا بیگی در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی عاشیقلار؛ همنوای پیامبر مهربانی اظهار داشت: یک ملت چیزی جز فرهنگ خود ندارد و این فرهنگ است که زمینه ساز پیوند و ایجاد وحدت در بین مردمان می‌شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ مشترک می تواند ملت ها را به یکدیگر نزدیک ساخته و زبان مشترک بین مردم کشورها باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه زبان هنر، بهترین زبان برای انتقال مفاهیم بین مردمان است، گفت: این زبان می تواند نمایانگر گذشته ملت ها بوده و این گذشته را به نسل آینده منتقل کند.

بیگی با اشاره ای به لزوم عملی کردن وعده دولت نسبت به ایجاد فرهنگستان زبان ترکی آذری گفت: نباید از ایجاد چنین فرهنگستانی واهمه داشته باشیم چرا که این فرهنگستان می‌تواند سبب انتقال فرهنگ به نسل آینده و کودکانمان شود.

وی ادامه داد: ایجاد بنیاد فرهنگ و هنر تنها جزیی از این وعده دولت بود در حالی که ما به دنبال تحقق این وعده به شکل کامل هستیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: ایجاد این فرهنگستان می تواند زمینه‌ساز ارتقای جایگاه فرهنگی کشور شود که امیدواریم این خواسته به جد مورد اهتمام نمایندگان مجلس و دولت قرار گیرد تا با قرار گرفتن آن به عنوان مطالبه ملی، دولت مجاب به انجام وعده خود شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول