اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

با حضور مردم شرق گلستان انجام شد

افتتاح جشنواره فرهنگ اقوام در گنبدکاووس با حضور مردم و مسوولان استانی

مراسم افتتاحیه مرحله دوم دوازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین عصر امروز با حضور مردم شرق استان گلستان، مسوولان استانی و کشوری در مجموعه ورزشی المپیک شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

افتتاح جشنواره فرهنگ اقوام در گنبدکاووس با حضور مردم و مسوولان استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه جشنواره اقوام یک ظرفیت فوق‌العاده برای میزبانی و مهمان‌نوازی مردم شریف گنبدکاووس از مهمانان 18 استان کشور است، اظهار کرد: تکلیف و وظیفه همه ما مردم و مسوولان این است که از این فرصت برای نمایش ظرفیت‌های عظیم شهرستان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه باید تصاویری که از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گنبدکاووس به دنیا مخابره می‌شود تصاویری افتخارآمیز باشد، افزود: انتظار ما از رسانه‌ها و خبرنگاران نیز این است که با نگاهی متعصب و جدی به عنوان یک گنبدی غیور ظرفیت‌های این شهرستان تاریخی و نماد وحدت جهان اسلام را به همگان معرفی کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی و اجتماعی اخیر باید تمام تلاش خود را کنیم که این چهار روز را روزهایی شاد و با نشاط برای مردم برنامه‌ریزی و طراحی کنیم، خاطرنشان کرد: انتظارم از همه مدیران شهرستان نیز این بوده است که تلاش خود را معطوف رضایت و خوشحالی مردم از یک اقدام فرهنگی و اجتماعی کنند.

کریمی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گنبدکاووس همزمان با میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: در مراسم افتتاحیه جشنواره امسال علاوه بر مردم، هنرمندان و نمایندگان کشورهای اسلامی و خارجی نیز شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه ما در برابر مهمانان خارجی نمایندگان فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی هستیم، تصریح کرد: باید رفتارها و برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای باشد که خاطرات خوبی از این جشنواره به سراسر دنیا مخابره کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس مردم گنبدکاووس را از بهترین و مهمان‌نوازترین مردم ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: تردیدی نداشته باشید که در ذهن و خاطر همه هنرمندان و مسوولان حاضر در جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گنبدکاووس تصویری شایسته و واقعی از عزت، شرف، کرامت و مهمان‌نوازی مردم این خطه به یادگار خواهد ماند.

گفتنی است در مراسم افتتاح جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گنبدکاووس عبدالقدیر کریمی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس، قرجه طیار  نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شورای استانداری گلستان، شهردار و شورای شهر شهرستان ، بخشداری‌های گنبدکاووس، گالیکش و آزادشهر، دیگر مقامات و مسوولان استانی و شهرستانی و حضور مردم فرهنگ‌دوست استان حضور داشتند.

دوازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در روز سه شنبه ۲۹ آذر ساعت 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان اقتتاح و تا دوم آذرماه در این محل برپا بود، در روز سوم آذرماه هنرمندان و غرفه‌داران فرصت داشتند تا وسایل خود را به جشنواره گنبدکاووس منتقل کنند.

جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس در روز یکشنبه چهارم آذر ساعت 17 در سالن المپیک افتتاح و تا هفتم آذر ماه ادامه دارد.

این جشنواره از 29 آبان لغایت دوم آذر ماه به مدت چهار روز در شهرستان گرگان، کیلومتر چهار جاده گرگان، آق‌قلا، نمایشگاه بین‌المللی گرگان و چهارم لغایت هفتم آذر به مدت چهار روز در شهرستان گنبدکاووس، میدان بسیج، مجموعه ورزشی المپیک  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول