اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

اخراجی‌های خراسان رضوی برگ برنده اصفهان در المپیاد دوچرخه‌سواری کشور

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی گفت: رکابزنان این استان که در مسابقات انتخابی خراسان رضوی پذیرفته نشدند، در المپیاد ورزشی به عنوان نماینده اصفهان و کردستان حضور پیدا کردند و با کسب مدال طلا، سبب شدند تیم ما در رده چهارم قرار بگیرد.

اخراجی‌های خراسان رضوی برگ برنده اصفهان در المپیاد دوچرخه‌سواری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نشست خبری المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در سالن اجتماعات اداره کل ورزش وجوانان استان باحضور معاون ورزشی و روسای هیات‌های ورزشی دوچرخه‌سواری، شنا، شیرجه و واترپولو و شمشیربازی برگزار شد.

حضور بیش از 800 ورزشکار خراسان رضوی در المپیاد ورزشی کشور

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران درخصوص برگزاری این المپیاد گفت: وزارت ورزش وجوانان کشور در راستای شناخت نخبه‌های ورزشی در رشته‌های مختلف طرحی را باعنوان المپیاد ورزشی استعدادهای برتر در رده سنی 12 تا 15 سال اجرا کرد.

امیر زارعی با بیان اینکه میزبانی هر رشته با توجه به‌ظرفیت‌های استان‌ها داده شده است، ادامه داد: در برخی از استان‌ها برای پویا شدن ورزش در آن استان‌ها میزبانی تعلق گرفت، اما معیار واگذاری میزبانی‌ها ظرفیت‌های ورزشی در اولویت قرار داشت.

وی افزود: خراسان رضوی در 5 رشته وزنه‌برداری بانوان، دوومیدانی بانوان، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری و شنا، شیرجه و واترپلو درخواست میزبانی داشت که در نهایت با 3 رشته موافقت شد که دوچرخه‌سواری جمعه سوم آذر ماه به‌پایان رسید، از فردا شنا و پس از آن شمشیربازی برگزار می‌شود و در 10 آذر ماه این المپیاد پایان می‌یابد.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از اعزام 390 ورزشکار زن و 450 آقا در 42 رشته ورزشی خبر داد و گفت: انتخاب ورزشکاران در این المپیاد به‌گونه‌ای است که برای حضور در المپیک 2022 آفریقای جنوبی آماده می‌شوند و در این چهار سال تحت حمایت وزارت ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی قرار می‌گیرند.

زارعی تصریح کرد: عملکرد ورزشی سالیانه استان‌ها در کشور امسال براساس این المپیاد سنجیده می‌شود از این رو تعداد مدال‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، تا روز گذشته خراسان رضوی در رتبه چهارم قرار داشت، امیدوارم با مدال‌های شنا و شمشیربازی جایگاه قابل قبولی را کسب کنیم.

وی درخصوص هزینه‌های برگزاری این مسابقات گفت: هزینه این دوره از مسابقات در دو بخش میزبانی از مسابقات و اعزام تیم‌های ورزشی به‌نقاط مختلف کشور تقسیم می‌شود، وزارت ورزش‌ و‌ براساس تعداد شرکت‌کننده‌ در مسابقات اعتباری برای استان‌ها در نظر گرفته‌، اما مطمئنا این اعتبارات برای تیم‌ها کافی نیست و باید بخشی از این هزینه را خود استان تامین کند.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه هزینه‌هایی از قبیل اسکان و تغزیه ورزشکاران، حق‌الزحمه داوران و ناظرین فدارسیون‌ها و جوایز نقدی به‌ورزشکاران، اعتباراتی است که به‌هیات‌های ورزشی واگذار شده‌، عنوان کرد: مبلغی بالغ بر 400 میلیون برای اعزام تیم‌های ورزشی و 400 میلیون تومان نیز برای میزبانی پیش‌بینی شده‌ که بدون شک این مبلغ کافی نیست و هزینه‌ها بیشتر می‌شود.

زارعی افزود: بعد از پایان این مسابقات کارگروهی تشکیل می‌شود تا نقاط قوت وضعف در رشته‌های مختلف بررسی شود و در رشته‌هایی که مدال کسب کردیم، سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام می‌شود تا پشتوانه خوب و قدرتمندی برای ورزش کشور باشیم.

رکاب زنان خراسانی مدال را از چنگمان درآوردند

رئیس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی نیز در این نشست درخصوص المپیاد دوچرخه‌سواری گفت: ۱۰۵ دوچرخه‌سوار در قالب ۲۷ تیم در رشته‌های مهارتی، تایم تریل انفرادی و بی.ام.ایکس و در چهار رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال در پیست مجموعه ورزشی ثامن الائمه(ع) مشهد برگزار شد.

مهدی روزبهان افزود: در این چارچوب تیم اصفهان مقام نخست را کسب کرد و  تیم‌های  البرز و کردستان جایگاه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند و تیم خراسان رضوی در جایگاه چهارم ایستاد.

وی تصریح کرد: ما 20 دوچرخه‌سوار داشتیم که دوماه در پیست ثامن تمرین می‌کردند با برگزاری دو دوره مسابقات انتخابی دو تیم الف و ب را برای حضور در این مسابقات معرفی کردیم و دیگر رکاب‌زنان استان را برای کسب تجربه با تیم‌های اصفهان و دیگر استان‌ها در این مسابقات حضور پیدا کردند.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی با تاکید به‌این مطلب که عدم انتخاب ورزشکاران این استان سبب ایجاد انگیزه در آنها شد، بیان کرد: دوچرخه‌سواران خراسان رضوی که با تیم‌های دیگر شرکت کردند، در این مسابقات مدال طلا و نقره کسب کردند و این امر سبب شد تا رتبه خراسان رضوی در این دوره از مسابقات قابل قبول نباشد، اگر دوچرخه‌سواران خراسانی در دیگر تیم‌ها نبودند، به‌طور حتم ما رتبه دوم را کسب می‌کردیم.

میزبانی از المپیاد شنا در ارتقای سطح فنی و سخت‌افزاری کمک زیادی می‌کند

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی با اعلام این خبر که مسابقات انتخابی بین 450 شناگر خراسان رضوی برگزار شده است، اظهار کرد: در شنا برخلاف دیگر رشته‌های المپیاد در دو رده سنی برگزار می‌شود و حدود 4 ماه تیم منتخب استان زیر نظر خودم تمرین کردند، چراکه این المپیاد از اهمیت بالایی برخوردار است و با مدال‌های شنا رتبه استان می‌تواند تا حد قابل قبولی ارتقا یابد.

مجید مشتاق خاطرنشان کرد: 9 نفر از وزارت ورزش و جوانان در این مسابقات حضور دارند و از نزدیک شاهد این رقابت‌ها خواهند بود، این مسابقات با حضور 433 ورزشکار از سراسر کشور در استخر پردیس دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود و تنها دو استان ایلام و کهگیلویه و بویراحمد غایب هستند.

وی از استفاده سیستم داوری نیمه اتوماتیک در این مسابقات خبر داد و افزود: این سیستم‌ها توسط مهندسین مشهد ساخته شده و یکی از اهداف برگزاری این مسابقات ارتقا سطح فنی و سخت‌افزاری در استان است.

انتهای پیام/ 70066

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول