اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

رئیس صنعت و معدن سمنان خبر داد

پیشتازی سمنانی‌ها در صدور جواز صنایع در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از کسب رتبه دوم توسط این استان در شاخص صدور جواز صنایع در کشور خبر داد.

پیشتازی سمنانی‌ها در صدور جواز صنایع در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بهروز اسودی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری 764 فقره جواز تأسیس صنعتی در استان سمنان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 79 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با صدور این تعداد جواز تأسیس برای 21 هزار نفر در استان سمنان اشتغال‌زایی صورت گیرد، اضافه کرد: این میزان اشتغال در مقایسه با 6 ماه نخست سال قبل، 111 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: بیشترین جواز تأسیس در شهرستان‌ سمنان با 445 فقره و شهرستان‌ گرمسار با 253 فقره صادر شده است.

اسودی ادامه داد: از 764 فقره جواز تأسیس صنعتی صادرشده، بیشترین رشد ازنظر تعداد مختص به گروه ساخت فلزات اساسی و ابزار پزشکی و ازنظر سرمایه‌گذاری بیشترین رشد مختص به گروه ابزار پزشکی، ساخت منسوجات و محصولات از لاستیک و پلاستیک است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادرشده استان سمنان در نیمسال نخست سال جاری 92 فقره بوده است که در مقایسه با سال قبل 30 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رشد 80 درصدی ذخایر معدنی در استان سمنان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز گفت: امسال بیش از 15 میلیون تن به ذخایر معدنی این استان اضافه شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد رشد یافت.

محمد فروهر از صدور 61 فقره مجوز معدنی در سال جاری در استان سمنان خبر داد و گفت: از این تعداد مجوز معدنی، 14 فقره پروانه اکتشاف، 28 فقره اجازه برداشت، 13 فقره پروانه بهره‌برداری و 6 فقره گواهی کشف است.

وی اضافه کرد: میزان استخراج مواد معدنی در سال 97 حدود 247 هزار تن است و ذخایر احتمالی استان سمنان نیز در این مدت 11 میلیون تن افزایش یافت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: این استان ازلحاظ میزان استخراج مواد معدنی دارای رتبه ششم کشوری است که حدود پنج درصد استخراج کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول