اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت مادر تخصصی توانیر:

سال آینده در سراسر کشور خاموشی نداریم

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت مادر تخصصی توانیر با بیان اینکه تغییرات اقلیمی دلیل اصلی خاموشی‌های گسترده کشور در تابستان امسال بود، گفت: سال آینده با توجه به تمهیدات انجام شده خاموشی و قطعی برق نخواهیم داشت.

 سال آینده در سراسر کشور خاموشی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  مسعود صادقی ظهر امروز در مراسم رونمایی از نرم‌افزارهای شرکت توزیع نیروی برق تبریز، با اشاره به اینکه سال آینده خاموشی‌های گسترده در سطح کشور نخواهیم داشت، اظهار داشت: خشکی رود کارون، دز و کاهش نیروی برق آبی از دلایل اصلی کاهش تولید برق در سطح کشور بود که به دنبال آن قطعی گسترده برق در کشور را به دنبال داشت.

صادقی ادامه داد: در خلال کمبود انرژی، مردم بیشترین همکاری را با ما داشتند به طوریکه وقتی به اهمیت قضیه پی بردند همکاری مردم بیشتر شد و توانستیم تابستان امسال را مدیریت کنیم.

وی افزود: سال‌های قبل وقتی برق مشترکان قطع می‌شد، مستقیما با شماره روی قبض‌ها تماس می‌گرفتند که به دلیل شلوغی خطوط تلفن اغلب موفق به برقراری تماس نمی‌شدند ولی خوشبختانه یکی از طرح‌های رونمایی شده امروز سامانه تلفنی ۱۲۱ است که شامل ارسال پیامک قطعی به مشترکان است که در قالب یک اپلیکشن برای تلفن‌های همراه ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر گفت: این سامانه پس از نصب اپیلکشن روی گوشی‌های موبایل و دریافت اطلاعات مشترکان با ارسال اطلاعات مشترک مورد نظر به سامانه، موضوع به نزدیک‌ترین اداره برق ارسال و در اولین فرصت با توجه به نقشه‌های GIS به رفع مشکل اقدام می‌شود.

وی در بخش دیگری  از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های برخی از شرکت‌های توزیع برق کشور در استفاده از سامانه‌ها و نرم‌افزارها تصریح کرد: لازم است سایر شرکت‌های برق از تجربه سایر شرکت‌های توزیع از جمله شرکت توزیع نیروی برق تبریز استفاده کنند.

صادقی اظهار داشت: ما در صنعت برق می‌خواهیم از فاز سنتی خارج شویم و کارهای الکترونیکی را در کشور توسعه دهیم، به طوریکه این اقدامات ضمن کاهش مراجعات مردمی، از بروکراسی اداری نیز خواهد کاست.

 

 

مصرف صحیح انرژی تنها راهکار جلوگیری از خاموشی است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان نیز در این مراسم یادآور شد: حیات بشر به مصرف بهینه انرژی بستگی دارد و مصرف صحیح انرژی تنها راهکار برای جلوگیری از خاموشی‌هاست.

افشین روشن‌میلانی افزود: به منظور افزایش سرعت پاسخگویی به مشترکان و مردم، شرکت توزیع نیروی برق تبریز اقدامات مهم و مطلوبی به عمل آورده و برای کاهش ترافیک و رضایت مشترکان گام‌هایی اساسی برای الکترونیکی کردن خدمات انجام داده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، ادامه داد: برای ارتقاء خدمت به مشترکان و افزایش سرعت رضایت مشترکان تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم.

وی اظهار داشت: در این بین نیروی برق محرک اصلی بخش اقتصاد کشور است و  همه این موفقیت‌ها در زیر سایه تلاش‌های کارکنان شرکت برق انجام یافته که امروز ثمره آن را می‌بینید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با بیان اینکه، مصرف صحیح برق و مراقبت از آن باید اولویت مردم عزیزمان باشد،گفت: خوشبختانه با توجه به فرهنگ‌سازی انجام شده در تابستان امسال شاهد افزایش همکاری مردم با صنعت برق بودیم.

وی ادامه داد: مصرف صحیح انرژی تنها راهکار برای جلوگیری از بروز خاموشی در سال‌های آینده خواهد بود.

 

 

سرمایه‌گذاری در بخش برق نیازمند هزینه بالایی است

فرماندار تبریز در ادامه این مراسم با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش برق نیازمند هزینه بالایی است، بیان کرد: باید فرهنگ صرفه‌جویی را در کشور نهادینه کنیم.

علیار راستگو، در مراسم رونمایی از نرم‌افزارهای جدید شرکت توزیع نیروی برق تبریز، اظهار داشت: تلاش برای استفاده و ارتقاء سیستم‌های نرم‌افزاری در شرکت توزیع نیروی برق تبریز، علاوه بر عدم اتلاف انرژی و هزینه برای آحاد جامعه، به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند.

وی، منسوخ شدن استفاده از سیستم‌های قدیمی و مکانیکی در صنعت برق را عامل موفقیت در مدیریت مصرف انرژی دانست و ابراز کرد: به‌طور مثال استفاده از سنسورهای برق در ادارات برای کاهش مصرف انرژی، تجربه مفیدی است که باید برای تعمیم آن در سطح جامعه تلاش شود.

راستگو با اشاره به اینکه همه‌ کشورهای در حال توسعه به سمت استفاده از تکنولوژی‌های نوین  در سیستم‌های اداری و خدمات‌رسانی خود می‌روند، افزود:  اقدامات  برق تبریز در این زمینه بسیار قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه میز خدمت به همه سازمان‌ها، تصریح کرد: نرم‌افزارهای رونمایی شده توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز، در واقع تحقق همان آرمان‌های میز خدمت الکترونیکی است که توسط این شرکت جامه عمل پوشیده است.

راستگو افزود: این نرم‌افزارها به دلیل قابلیت مشاهده‌ مسیر اداری توسط مشترکان، اعتماد بین مردم و مسوولان را ارتقا می‌دهند و این باور در شهروندان ایجاد می‌شود که مسیر انجام کار همه‌ مردم برای خدمات‌رسانی یکسان است.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی اظهارداشت: افزایش اعتماد عمومی خواسته قلبی ماست، چرا که هر چقدر در جهت رضایت مردمی تلاش کنیم با به وجود آمدن پشتوانه محکم مردمی در مدیریت مشکلات موفق عمل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان شد: تحلیل مدیریتی این اقدام، علاقمندتر شدن مردم به نظام جمهوری اسلامی و  افزایش اعتماد عمومی مردم به سیستم اداری است.

14 نرم افزار در شرکت برق تبریز رونمایی شد/ چشم شهروندان به استمرار تداوم برق در سیم‌هاست

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: 14 نرم افزار جدید برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مشتریان این شرکت طراحی و راه‌اندازی شده است.

عادل کاظمی، در مراسم رونمایی از نرم‌افزارهای این شرکت که با حضور فرماندار شهرستان تبریز، مدیر دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر  و مسوولان استانی و کشوری برگزار شد، بیان کرد: اعمال خاموشی‌های با برنامه به منظور انجام تعمیرات و نیز برای انجام برنامه‌های کاهش پیک بار یکی از موارد اجتناب‌ناپذیر برای شرکت‌های توزیع برق است که در این زمینه نرم‌افزاری به عنوان سامانه جامع اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها به صورت اپلیکشن موبایلی قادر به اطلاع‌رسانی دقیق برنامه‌های خاموشی‌ها به مشترکان خواهد بود.

وی با اشاره به هدف ایجاد سامانه خدمات غیرحضوری، اظهار داشت: این سامانه در راستای راه‌انداری میزخدمت الکترونیکی، تکریم ارباب رجوع و کاهش مراجعات حضوری به صورت آنلاین ایجاد شده و به سیستم جامع خدمات مشترکان شرکت متصل است.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند از طریق پرتال شرکت با ثبت درخواست خود و ضمیمه کردن مدارک و خدمات مورد نیاز را از شرکت توزیع برق تبریز دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز افزود: از طریق این سامانه  تراکنش‌های مالی نیز به صورت غیرحضوری انجام خواهد گرفت.

کاظمی با اشاره به کاهش زمان واگذاری انشعاب برق در این شرکت تشریح کرد: با طراحی نرم افزارهای متعدد من جمله سامانه بازدید از محل انشعاب، ارائه خدمات و زمان واگذاری انشعابات کاهش چشمگیری خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: تمام نرم‌افزارهای ارائه شده توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز به منظور خدمات‌رسانی هر چه بهتر به مشترکان و شهروندان عزیز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در تشریح عناوین این‌ نرم‌افزارها گفت: نرم‌افزار سامانه خدمات غیرحضوری، سامانه بازدید از محل انشعاب، هوش تجاری BI، اتوماسیون اداری پیشرفته تحت‌وب، سامانه جامع اطلاع‌رسانی خاموشی، نرم‌افزار جامع حقوقی، در این مراسم افتتاح و بهره‌برداری از این سامانه‌ها با موضوع خدمت‌‌رسانی مطلوب و سریع به مردم توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز رونمایی ‌شد.

گزارش فارس حاکی است، دیگر نرم‌افزارهای رونمایی شده در این مراسم سیستم مکانیزه وصول مطالبات، سامانه ارزیابی جامع، نرم‌افزار هوشمند داده کاوی مشترکان، نرم‌افزار مدیریت درخواست‌های مردمی، سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS، نرم‌افزار تست و بازرسی لوازم اندازه‌گیری، نرم‌افزار شیر پوینت و سیستم جامع منابع انسانی‌آرا بودند که همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

انتهای پیام/60001‌/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول