اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

مسوول سازمان بسیج هنرمندان کردستان عنوان کرد

گفتمان‌سازی هنر انقلاب اسلامی رسالت اصلی بسیج هنرمندان

مسوول سازمان بسیج هنرمندان کردستان گفت: وظیفه ذاتی بسیج هنرمندان این است که گفتمان هنر انقلاب اسلامی را در بین جامعه هنری استان پیاده‌سازی کند، بنابراین هدف اصلی اکثر برنامه‌های بسیج هنرمندان گفتمان‌سازی هنر انقلاب اسلامی است.

گفتمان‌سازی هنر انقلاب اسلامی رسالت اصلی بسیج هنرمندان

علی‌عباس داودنیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در سنندج اظهار داشت: حدود 4500 نفر هنرمند حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای در بخش‌های مختلف هنرهای نمایشی، فیلم، هنرهای تجسمی، شعر و نویسندگی، عکاسی، خوشنویسی و ... در استان کردستان وجود دارد که بیش از نیمی از آنها عضو بسیج هنرمندان هستند.

گفتمان‌سازی هنر اسلامی رسالت اصلی بسیج هنرمندان
مسوول سازمان بسیج هنرمندان کردستان ادامه داد: وظیفه ذاتی بسیج هنرمندان این است که گفتمان هنر انقلاب اسلامی را در بین جامعه هنری استان پیاده‌سازی کند، بنابراین هدف اصلی اکثر برنامه‌های بسیج هنرمندان گفتمان‌سازی هنر انقلاب اسلامی است.

وی گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند هر ایده، اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود پس زبان هنر، فعالیت،ها و آثار یک فرد را ماندگار می‌کند و چه بهتر که این هنر ماندگار در راستای اهداف ناب انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام باشد.

داودنیا عنوان کرد: هنرمندان ما باید با خلق آثار فاخر زمینه انتقال ارزش‌های انقلاب را در جامعه فراهم سازند و با آثاری که تولید می‌کنند، شهدای استان را به بهترین شیوه به نسل جوان معرفی کنند.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان گفت: امسال بسیج هنرمندان جشنواره فیلم کوتاه با موضوع مقابله با آسیب‌ شبکه‌های اجتماعی در استان برگزار می‌کند که یکی از بخش‌های ویژه آن کنگره 5400 شهید استان کردستان است و اختتامیه آن در دهه فجر امسال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره کشوری سرودهای انقلاب

وی از برگزاری جشنواره سرودهای انقلابی و آواهای مذهبی هم خبر داد و گفت: این جشنواره بصورت کشوری برگزار می‌شود و کل آثار گروه‌های مختلف استان جمع‌آوری می‌شود بنابراین از تمام هنرمندان این عرصه دعوت می‌کنیم که جهت شرکت در این جشنواره آثار خود را در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال ارسال کنند.

داودنیا خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج هنرمندان مشارکت در برگزاری جشنواره فیلم و تئاتر مقاومت است که آن هم بصورت کشوری برگزار می‌شود و هنرمندان بسیجی سطح استان آثار خود را ارسال کرده‌اند.

وی به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و تصریح کرد: در هفته بسیج یک برنامه شاخص با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد در یادمان شهدای روستای دزلی با عنوان «هه‌نگاوی ئه‌وین» برگزار شد که برگزاری محفل شعر و خاطره و تجلیل از هنرمندان و رزمندگان پیشکسوت از برنامه‌های جانبی آن بود.

برپایی نمایشگاه عکس در هفته بسیج

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان از برگزاری نمایشگاه عکس با همکاری و مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه عکس در هفته بسیج به منظور معرفی آثار عکاسان بسیجی در گالری سوره سینما بهمن سنندج برپا شد.

وی گفت: سرکشی از هنرمندان پیشکسوت و خانواده شهدای هنرمند، برگزاری نشست‌های روشنگری، نشست هیئت اندیشه ورز، نشست همفکری اعضای انجمن‌ها و گروه‌های هنری و ادبی و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های بسیج هنرمندان در این هفته بود.

داودنیا گفت: با توجه به اینکه در اوایل سال 98 کنگره عظیم 5400 شهید استان کردستان برگزار می‌شود تمام فعالیت‌های اصلی بسیج هنرمندان را معطوف به معرفی شهدای استان کرده‌ایم.

وی افزود: بسیج هنرمندان دبیرخانه دو کمیته فرهنگی و هنری و کمیته مسابقات و جشنواره‌های کنگره 5400 شهید استان کردستان را بر عهده گرفته است که این دو کمیته وظیفه تولید آثار فاخر هنری در خصوص معرفی 5400 شهید استان را دارند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان ادامه داد: بنابراین در این راستا از هر ظرفیتی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم با بهره‌گیری از توان هنرمندان کردستانی آثار فاخر و ارزشی مورد نیاز را در بخش‌های مختلف فیلم‌های کوتاه و مستند، آثار نمایشی(تئاتر)، انیمیشن، چاپ و تولید کتاب و سرودهای فاخر دو زبانه فارسی و کردی تولید کنیم.

وی یادآور شد: شهدا برای دفاع از سرزمین خود بهترین داشته خود را که همانا جانشان بود تقدیم این انقلاب کردند و به نوعی قهرمانان ملی کشور ما هستند پس وظیفه هر فردی از این جامعه خصوصا هنرمندان است که این شخصیت‌های ناب و قهرمانان ملی را بشناسند و با زبان هنر که زبان ماندگاری است به افراد دیگر جامعه معرفی کنند.

داودنیا گفت: نمی‌گویم در این زمینه کاری انجام نشده اما کافی نیست چرا که برای معرفی تک‌تک این شهدا حتی اگر روزها، هفته‌ها و سال‌ها کار کنیم باز کم است.
 
وی تصریح کرد: تولید فیلم، نمایش‌نامه، تالیف کتاب، ساخت نماهنگ و سرود از جمله فعالیت های است که می‌توان به وسیله آنها گوشه‌ای از رشادت‌های شهدای گرانقدر را به جامعه معرفی کرد.

کم‌کاری در تولید آثار فاخر شهدای استان

مسوول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان افزود: متاسفانه هم از طرف مسوولین مربوطه و همچنین هنرمندانی که می‌توانند در این عرصه وارد شوند کوتاهی شده است و این عزم جدی مسوولین را می‌طلبد که با حمایت مادی و معنوی، از هنرمندان دعوت کنند که پای کار بیایند.

حمایت از تمام هنرمندان کردستانی

داودنیا ادامه داد: بسیج هنرمندان آمادگی دارد از همه هنرمندان استان که در جهت تولید آثار فاخری در راستای معرفی شهدای استان فعالیت می‌کنند حمایت کند.

وی گفت: پیمان ویسی شهید عرصه تئاتر شهرستان کامیاران، فریدون نعمتی شهید عرصه تئاتر و نمایش، غلامرضا نریمان شهید عرصه خبر و عکاسی شهرستان بیجار، فارس خالدی شهید عرصه موسیقی شهرستان مریوان، مصلح مرادی شهید عرصه هنرهای تجسمی شهرستان سروآباد و ملاارکان قدیمی شهید مولودی‌خوان شهرستان سروآباد از شهدای هنرمند استان کردستان هستند.

چاپ کتاب زندگی‌نامه شهدای هنرمند استان کردستان

داودنیا از نوشتن کتاب شهدای هنرمند استان کردستان با عنوان کبوتران خونین بال خبر داد و گفت: این کتاب طی مراسمی در هفته هنر انقلاب اسلامی در سال 98 رونمایی می‌شود.

وی گفت: البته کتاب زندگینامه شهید پیمان ویسی شهید هنرمند عرصه تئاتر شهرستان کامیاران هم توسط کمیته فرهنگی و هنری کنگره 5400 شهید استان کردستان نیز تولید شده که در آینده رونمایی خواهد شد.

برخی برنامه‌های فرهنگی از خط قرمزهای انقلاب عبور می‌کنند

وی گفت: هرچند برنامه‌های فرهنگی باید شادی‌آفرین و تاثیرگذار بر مخاطب باشد اما نه به هر قیمتی، متاسفانه امروز بعضی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری که در سطح استان برگزار می‌شود تا حدودی خط قرمزهای انقلاب را رد می‌کنند که این درست نیست.

مسوول سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری که در استان برگزار می‌شود نیاز به متولی دارد و وظیفه ذاتی بسیج هنرمندان است که از برگزاری برنامه‌هایی که خارج از قواره هنر انقلاب برگزار می‌شود جلوگیری کند.

وی گفت: با توجه به اینکه استان کردستان در عرصه موسیقی (سنتی و آیینی)، تئاتر، مستند، هنرهای تجسمی و ... جزو استان‌های مطرح کشور است که هنرمندان آن در محافل کشوری و بین‌المللی حرف برای گفتن دارند بنابراین امیدواریم با حمایت مسوولین این هنرمندان به جامعه ایران معرفی شوند.

کردستان یکی از استان‌های مرزی در غرب کشور است که به دلیل بالابودن شاخص‌های فرهنگی، وجود عرفا و ادبا و شاعرانی بزرگ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر سال 88 به این استان، کردستان را استانی فرهنگی نام نهادند.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول