اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران مجلس خبرداد

کمبود بیش از 4 میلیون مسکن در کشور/ تسهیلات موجود مردم را خانه‌دار نمی‌کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند بیش از ۴ میلیون واحد مسکن در کشور هستیم اما سالانه تنها ۴۰۰ هزار واحد تولید می‌شود.

کمبود بیش از 4 میلیون مسکن در کشور/ تسهیلات موجود مردم را خانه‌دار نمی‌کند

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: تقاضا و عرضه مسکن در کشور ما فاصله بسیاری با هم دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید متناسب با نیاز کشور و تقاضایی که وجود دارد بتوانیم مسکن تولید کنیم، افزود: امروز نیازمند بیش از ۴ میلیون واحد مسکن در کشور هستیم اما سالانه تنها ۴۰۰ هزار واحد تولید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه این روند ادامه پیدا کند طبیعی است که ما همچنان شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم، گفت: این مشکل موجب تاخیر در ازدواج جوانان شده و یا چنانچه تن به ازدواج دهند به حاشیه شهرها رفته و در یک آلونک یا خانه‌هایی که بعضاً شباهتی به خانه ندارد زندگی کنند.

 رضایی تغییر نگاه دولت به مسکن را ضروری و لازم دانست و بیان داشت: دولت باید نگاه خود را به مسکن عوض کند، نمی‌گویم دولت بیاید مسکن بسازد بلکه باید در این حوزه سیاست‌گذاری درستی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه دولت باید به سمت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و باز پرداخت متناسب با درآمد مردم برود، گفت: وام‌هایی که دولت برای تولید مسکن می‌دهد به اندازه‌ای نیست که بتوان  با آن خانه‌ای را ساخت.

وی با اشاره به اینکه روزبه‌روز به وسعت بافت‌های فرسوده افزوده شده و انبوه‌سازان برای تولید مسکن مشکل دارند، تصریح کرد: دولت باید به سمت تولید مسکن رفته و در بازپرداخت تسهیلات ارزان قیمت و متناسب با درآمد مردم حمایت و پشتیبانی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت مصالح باید کنترل شود تا شاهد کاهش تمام شده قیمت مسکن باشیم، خاطرنشان کرد: در کشور ما قیمت مسکن گران بوده و بخش عمده درآمد خانواده‌ها به این بخش تعلق می‌گیرد.

رضایی اولویت نخست کمیسیون عمران مجلس را حوزه مسکن عنوان کرد و گفت: از وزیر راه و شهرسازی خواسته‌ایم به صورت عملیاتی به مطالبات مردم در حوزه مسکن توجه کند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول