اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

معاون استاندار مرکزی خواستار شد

مساعدت بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی از عدم همکاری بانک‌های خصوصی استان در خصوص تزریق تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط ابراز گلایه و نارضایتی کرد.

مساعدت بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید فرخی ظهر امروز در نشست کارگروه طرح ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: ۲۵ تا ۳۰ درصد از منابع بانک‌های استان به بانک‌های خصوصی تخصیص یافته که تاکنون هیچ مساعدتی از سوی این بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط صورت نگرفته که انتظار می‌رود به‌منظور بهبود رونق اقتصادی استان تدابیر ویژه‌ای از سوی بانک‌های خصوصی در این راستا اندیشیده شود.

وی افزود: در حال حاضر می‌توان گفت به‌طور تقریبی تمامی بانک‌ها خصوصی هستند ولی بانک‌های دولتی تعامل با واحدهای تولیدی دارند البته سهمیه‌ای که برای تزریق تسهیلات به بانک‌های استان تخصیص یافته شاید خارج از توان سیستم بانکی باشد ولی مساعدت بیشتر بانک‌ها را می‌طلبد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم از محل طرح رونق تولید به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت شده که نیاز است به لحاظ عملکرد استان در سامانه بهینه یاب ثبت شود.

فرخی تصریح کرد: چنانچه مشتریان بانک‌ها تمایل به دریافت تسهیلات از بانک مربوطه را دارند می‌توان با تعامل بانک‌ها بیش از سهمیه تخصیص یافته به بانک، به مشتریان تسهیلات پرداخت کنند تا ظرفیت خالی بانک‌ها پر شود.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی حاکم بر کشور نباید بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اغماض کنند تا بتوان گام‌های مثبتی در راستای رونق تولید به واحدهای کوچک و متوسط تولیدی برداشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بر تعیین تکلیف طرح‌های ملی تا هفته آینده تأکید کرد و افزود: از این پس روند پیشرفت طرح‌ها باید هفتگی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و همچنین وضعیت طرح‌های بالای ۶۰ درصد باید به صورت مصداقی مشخص شود.

فرخی بیان داشت: طرح‌هایی که دارای مشکل هستند می‌توانند مستقیم با بانک متقاضی و در کارگروه مربوطه وارد مذاکره شوند و مشکلات پیش روی واحد تولیدی را به صورت خاص مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از کلی‌گویی پرهیز کرد، گفت: تسهیلات اختصاص یافته به بانک کف سهمیه است و می‌طلبد در راستای رونق تولید واحدهای کوچک و متوسط بیشترین بهره‌مندی را برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی با اشاره به مطالبات اصناف نیز گفت: اصناف همیشه گلایه‌مند هستند که اسامی آنها برای دریافت تسهیلات آورده شده ولی تاکنون هیچ‌گونه سهمی به آنها تعلق نگرفته که می‌طلبد به‌منظور ساماندهی و پرداخت تسهیلات به اصناف راهکارهای ویژه‌ای ارائه شود.

فرخی اضافه کرد: طرح‌هایی که بیش از ۱۰۰ اشتغال ایجاد می‌کند نباید به کارگروه ملی ارجاع شود و باید وضعیت آنها در کارگروه استان تعیین تکلیف شود.

وی عملکرد بانک صادرات را بسیار ضعیف عنوان کرد و گفت: از عملکرد این بانک بسیار ناراضی هستیم چراکه سهمیه ۸۵ میلیارد تومان تخصیص یافته به بانک صادرات از سوی این کارگروه یک مورد مصوب شده که هیچ‌گونه پرداختی هم صورت نگرفته است.

معاون استاندار مرکزی تأکید کرد: همه بانک‌های عامل به گونه‌ای عمل کنند که سهمیه تخصیص یافته را تا اوایل بهمن‌ماه جذب کنند و قدم‌های مثبتی به‌منظور رونق تولید و اقتصاد استان بردارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول