اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه مرکز فنی‌ و حرفه‌ای با اتاق اصناف همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی با اتاق اصناف خبر داد و گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ارتقای سطح مهارت و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

انعقاد تفاهم‌نامه مرکز فنی‌ و حرفه‌ای با اتاق اصناف همدان

وهب مختاران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی دوجانبه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اتاق اصناف خبر داد و اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ارتقای سطح مهارت و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه نبود نیروی کارآمد منابع اقتصادی را از بین خواهد برد و در چنین شرایطی اقتصاد کشور شکوفا نمی‌شود، گفت: نباید آموزش مهارت را نادیده گرفت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان به تغییرات مشاغل و لزوم ایجاد شغل‌های جدید مورد نیاز بازار کار و جامعه با توجه به روند صعودی و رشد تکنولوژی و تغییرات شرایط زندگی اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای جوانان دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزشگاه‌ها علاوه بر کمی‌سازی باید توجه ویژه‌ای بر کیفی‌سازی آموزش‌ها نیز داشته باشند، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در جامعه به منظور ایجاد اشتغال جوانان استفاده کنیم.

مختاران بیان کرد: آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی آموزشی، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و نظرسنجی اتاق اصناف  را از مهمترین اهداف عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای جاافتادن مفهوم رشته‌های مهارتی باید فرهنگ‌سازی برای خانواده و دانش‌آموز داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و عموم جامعه باید باور داشته باشند که آینده نیروی کاری در گرو تربیت نیروهای مهارتی است.

انتهای پیام/89047/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول