اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خبر داد

ایجاد قرارگاه آبادانی در 50 روستای استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی را در ۵۰ روستا و دهستان ایجاد کردیم و در راستای محرومیت‌زدایی نیز ۲۴۰ پروژه در دست اجرا داریم که تاکنون ۵۰ واحد آن تحویل داده‌ شده است.

ایجاد قرارگاه آبادانی در 50 روستای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار محسن کریمی عصر امروز در نشست صمیمی استاندار مرکزی با فرماندهان بسیج ادارات اظهار کرد: تفکر و فرهنگ بسیجی بسیار مهم است، اگر در منطقه توفیقی به دست آوردیم به سبب تفکر ناب بسیجی و انقلابی است.

وی بابیان اینکه ارتباط بسیجی با انقلاب، رهبر معظم انقلاب و مبانی دینی یک رابطه معرفتی و دینی است، افزود: بر اساس اصول و مبانی دین و انقلاب از بسیجیان انتظار می‌رود که همه‌جانبه در اختیار مردم و انقلاب باشند و با توجه به اینکه در حال حاضر جنگ اقتصادی در کشور حاکم است باید با یک درک صحیح از وضعیت موجود گام‌های مؤثری در راستای حمایت از تولید و حفظ سرمایه‌های کشور بردارند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه ایران پنجمین کشور ثروتمند دنیا محسوب می‌شود، بیان کرد: با بهره‌مندی از ظرفیت جوانان، تکنولوژی، فرهیختگان باید به این باور برسیم که همانند دوران هشت سال دفاع مقدس با تفکر بسیجی در جنگ اقتصادی با موفقیت خارج شویم و همه‌جانبه و با رعایت تمام جوانب کشور را حمایت کنیم.

کریمی دفاع از مظلومان را جزئی از فلسفه وجودی بسیجیان عنوان کرد و گفت: سپاه برای دفاع از کیان کشور و انقلاب در خدمت همه مردم است، سپاه متعلق به هیچ جناحی نیست و هر آنچه در اختیار سپاه است در تمامی عرصه‌ها در مسیر خدمت به مردم و انقلاب به کار گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی را در ۵۰ روستا و دهستان ایجاد کردیم و در راستای محرومیت‌زدایی نیز ۲۴۰ پروژه در دست اجرا داریم که تاکنون ۵۰ واحد آن تحویل داده‌شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به دیگر اقدامات سپاه ادامه داد: طی سه سال گذشته ۶۰ هزار متر به زیرساخت‌های ورزشی استان اضافه‌شده و با مساعدت دانشگاه علوم ۵ بیمارستان صحرایی فعالیت دارند که در هرکدام از بیمارستان‌ها ۲۵ هزار نفر تحت معاینه و به‌طور میانگین ۳ هزار خدمات تخصصی ارائه‌شده است و در روستاها نیز ۱۴ پزشک داوطلبانه خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

کریمی تصریح کرد: در مراسم اربعین و یاری‌رساندن به مناطق زلزله‌زده پیشگام بودیم و ۲۷ واحد نیز برای مددجویان بهزیستی ساخته‌شده و در بحث اقتصاد مقاومتی نیز به‌صورت پایلوت آموزش کاشت و پرورش گیاهان دارویی را در برنامه خود داریم.

وی افزود: استان مرکزی بیش از ۵۰ شهید مدافع حرم در راه دفاع از اسلام و قرآن اعطا کرده است که این شهدای والامقام با بهره‌گیری از روحیه بسیجی در مسیر دفاع از حرم و شهادت‌طلبی قدم نهاده‌اند.

 بسیج نماد وحدت است

فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز بابیان اینکه بسیج نماد وحدت است، اظهار داشت: باید اتحاد و همدلی را سرلوحه کار بسیج قرار دهیم و در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنیم و جوانان را برای ایجاد امنیت پایدار در کشور آموزش دهیم.

محمدرضا عسگری افزود: تاکنون ۳۶ طرح اقتصاد مقاومتی توسط بسیج اجرایی شده که زمینه اشتغال ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات بسیج کمک به ساخت مرمت و بازسازی خانه محرومین، اعزام ۱۳۰۰ نفر دانش‌آموز دختر به اردوهای راهیان نور، اردوهای زیارتی، سیاحتی و هجرت، برنامه مشاوره، کمک به زیباسازی مدارس بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بابیان اینکه در بحث امنیت نیز آگاهی بخشی و بصیرت افزایی را مدنظر قرار دهیم، گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور، شرایط تحریم را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول