اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

برخی مسوولان خود اپوزيسیون شده‌اند/ سرمایه‌ اجتماعی را افزايش دهيم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بيان اینکه برخی مسوولان خود اپوزيسیون شده‌اند، گفت: لازم است ما مدیران به سمتی برویم که راه حل ارائه دهیم و فقط انتقاد نکنیم.

برخی مسوولان خود اپوزيسیون شده‌اند/ سرمایه‌ اجتماعی را افزايش دهيم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن هاشمی عصر امروز مجمع مشورتی شورای اسلامی مراکز استان‌ها با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است اظهار کرد: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی انتخاب شده و این موضوع نشان از ظرفیت‌های این شهر دارد.

وی با بیان اینکه من بارها به همدان آمده‌ام افزود: با هم‌افزایی و همکاری فضای خوبی در استان همدان ایجاد شده است به طوری که همه اختلاف‌ها را کنار گذاشته و به فکر توسعه شهر هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در تهران فضا سیاسی‌تر است و وقت ما بیشتر صرف مسائل دیگر می‌شود، افزود: امیدواریم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استان و شهر همدان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در اجلاس گذشته در ارومیه برای این اجلاس کاندیدا خواستیم‌ که آقای گردان هم کاندیدا شد و همه رای به همدان دادند افزود: استان همدان 8 هزار شهید دارد که در بین آنها شهدایی مانند شهیدهمدانی، شهید صوفی، شهید احمدی روشن و ... برای ما افتخار آفریدند.

هاشمی با اشاره به اینکه امیدوارم جاذبه‌های گردشگری استان همدان بتواند سرمایه عظیمی برای توسعه و عمران استان و شهر همدان شود ادامه داد: فردا روز مجلس است، مجلس تا 20 سال پیش تنها نماد مردمسالاری کشور بود اما امروز این گونه نیست و شوراهای اسلامی شهر و روستا را داریم.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا امروزه بزرگترین نماد مردمسالاری دینی محسوب می‌شوند تصریح کرد: وضعیت کشور و به خصوص وضعیت مدیریت شهری وضعیت خطیر و دشواری است و چالش‌های همزاد مدیریت شهری مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: باید به گونه‌ای عمل کرد این موضوع تکرار نشود.

وی با اشاره به اینکه لایحه مدیریت یکپارچه شهری مطرح است و این لایحه اهمیت بسزایی دارد افزود: اگر مجلس قوانین محکم در اختیار ما قرار دهد تا بتواند درآمد پایدار ایجاد کند آن زمان مدیریت یکپارچه شهری را خواهیم داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر، بحث تورمی است که اواخر امسال و اوایل سال آینده پیش رو داریم افزود: این مسائل هنوز مشخص نشده و هزینه شهرداری‌ها را به شدت بالا می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انتظارات مضاعفی از شهرها وجود دارد افزود: همیشه کشور با مشکلاتی مواجه بوده و همیشه توانستیم از آن عبور کنیم و این بار نیز باید با مدیریت پیش رویم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به خاطر عملکرد برخی مسوولان مردم اعتماد کافی ندارند و همراهی مردم با مسوولان نیز کم شده است افزود: افزایش شکاف بین مدیران، اختلاس‌ها و ... باعث بی‌اعتمادی مردم شده و همین موضوع موجب شده عبور از مشکلات سخت‌تر شود و سرمایه‌های اجتماعی کمتر.

وی با اشاره به اینکه برخی مسوولان خود اپوزیسیون شده‌اند افزود: لازم است ما مدیران به سمتی برویم که راه حل ارائه دهیم و فقط انتقاد نکنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه عدم رضایتمندی مردم موجب عدم مشروعیت می‌شود، گفت: باید در شورای عالی استان‌ها و شوراهای شهر روز به روز خود را کارآمد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت همیشه ما در شهرها باید خدمات‌رسانی باشد افزود: بعد از خدمات‌رسانی مسایل دیگر مانند ورزش همگانی، مسائل فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و... مد نظر باشد.

انتهای پیام/۸۹۰۴۵/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول