اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

امام‌جمعه اقلید:

خوش‌بینی زیادی به اروپایی‌ها نتیجه منفی دارد

امام‌جمعه اقلید گفت: خوش‌بین بودن به اروپایی‌ها نتیجه منفی برای ما دارد ازاین‌رو باید با تکیه‌بر توان و منابع داخلی و اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل کنیم.

خوش‌بینی زیادی به اروپایی‌ها نتیجه منفی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر از اهمیت فرهنگ در جامعه و کشور سخن گفت و اظهار داشت: اجانب و بیگانگان در طول تاریخ به‌ویژه در چند قرن گذشته که پای کشورهای اروپایی و غربی در دولت‌های اسلامی باز شد، با سوءاستفاده از این اصل، تبعات منفی بسیاری را برای این جوامع به بار آوردند.

وی شروع کار دشمن در این زمینه را حساب‌شده دانست و عنوان کرد: ابتدا سراغ فرهنگ جوامع رفتند و مردم را از فرهنگ و مکتبشان بیگانه کردند چراکه هر تصرفی برای طرف مقابل از ملتی که از فرهنگ خود بیگانه شد، آسان می‌شود.

طالبی افزود: در این صورت به چپاول و غارت منابع کشورها و سپس دخالت و تصرف در سرنوشت ملت‌ها، عزل و نصب‌ها و...می‌پردازند و مدیران را که هسته مرکزی یک کشور هستند، آلت دست خود می‌کنند.

امام‌جمعه اقلید به بلاهایی که بر سر کشور ایران آورده شد، از غارت اموال، فرهنگ، جدایی بخش‌هایی از سرزمین، نفوذ اجانب و بیگانگان و...، اشاره کرد و با تأکید بر فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، گفت: باید در راستای حفظ فرهنگ و مکتبمان و نیز جلوگیری از بیگانه شدن فرزندان کشور از این اصل بکوشیم تا طمع دشمنان نیز کاسته شود و نتوانند کاری از پیش ببرند.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در سه دهه گذشته، خطر نفوذ فرهنگ اجانب را در قالب‌هایی چون تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی، غارت فرهنگی و... گوشزد کردند اما پیگیری آن در وزارت‌های علوم و آموزش‌وپرورش صورت نگرفت یا کم‌رنگ بود و در بخش اعتبارات به این امور توجه‌ای نمی‌شود.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه متأسفانه امروز با گوشی‌ها و فضای مجازی که در اختیار داریم، فرصت تجزیه‌وتحلیل مسائل را از ما سلب کردند و ما نیز تنها به متن و ظاهر امر اکتفا کرده و اظهارنظر می‌کنیم، تصریح کرد: باید به این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «سیاسی باشید ولی سیاست زده نشوید، من خوف آن دارم که روزی ملت ما و نسل جوان ما نتوانند مسائل جاری کشور و دنیا را درست تحلیل کنند»، توجه و دقت کنیم.

وی ماجرای هسته‌ای و برجام را یادآور شد و بیان داشت: این‌همه تأکید شد که اولیای تیم مذاکره‌کننده برای مردم در رسانه ملی این مسئله را تشریح و درست عنوان کنند، اما چیزی گفته نشد.

امام‌جمعه اقلید ادامه داد: هفت ماه از زمانی که بنا بود اروپا نظر خود را پس از خروج ترامپ از برجام روشن اعلام کند، گذشته و هنوز چیزی ارائه نشد و دلمان را به این خوش کرده‌ایم که می‌گویند «ایران به تعهدات خود عمل کرده و پای بند است».

طالبی با تأسف از اینکه جنگ نرم تاروپود ما را مانند خوره می‌خورد و باز نیز به دنبال آن‌ها هستیم و می‌گوییم که اروپا قول داده در برجام بماند، خاطرنشان کرد: این اندازه خوش‌بین بودن نتیجه منفی برای ما دارد ازاین‌رو باید به فرمایش مقام معظم رهبری، با تکیه‌بر توان و منابع داخلی و اقتصاد مقاومتی مشکلات را حل کنیم نه اینکه به خارج از کشور چشم بدوزیم.

خطیب جمعه اقلید ایجاد یأس و ناامیدی از آتی نظام اسلامی، اظهار پشیمانی ازآنچه صورت گرفته و دلسردی نسبت به آینده، نفوذ پلکانی دشمن در عمق روح و جان و ارزش دانستن آنچه آن‌ها می‌گویند و...را جنگ نرم خواند و گفت: دشمن با استفاده از رسانه‌ها و تبلیغات وسیع و گسترده در این عرصه فعال است ازاین‌رو باید با وحدت و انسجام دنیای اسلام، مانع موفقیت آن‌ها شویم.

امام‌جمعه اقلید یاد شهید مدرس را گرامی داشت و با بیان اینکه برجسته‌ترین اندیشه سیاسی وی عدم جدایی دین از سیاست بود، بیان کرد: یکی از توصیه‌های این بزرگ‌مرد این بود که تلاش کنید در رویارویی با اجانب و بیگانگان، با دست خود اسباب نفوذ و حضور آن‌ها را در کشور فراهم نکنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول