اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته محقق شد

دست‌یابی کمیته امداد به ۱۷۰ هزار فرصت شغلی/ کمیته امداد مخاطب یک‌سوم بیکاران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) به دستیابی کمیته امداد به ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته اشاره و تبیین کرد: منابع این نهاد هیچ‌وقت از پنج درصد منابع اشتغال کشور فراتر نمی‌رود.

دست‌یابی کمیته امداد به ۱۷۰ هزار فرصت شغلی/ کمیته امداد مخاطب یک‌سوم بیکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الله عبدالملکی ظهر امروز در حاشیه اختتامیه دوره جهادگران کارآفرین خراسان‌جنوبی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه براساس آمار از لحاظ کمی تقریبا یک‌پنجم و از لحاظ کیفی یک‌چهارم اشتغال کل کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند، اظهار داشت: از مهم‌ترین دلایل بالا بودن کیفیت اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد توجه به اشتغال خرد و رصد کامل پروسه اشتغال است.

وی با بیان اینکه در طرح‌های اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد پشتیبانی قابل ملاحظه سه تا پنج ساله وجود دارد، بیان داشت: برنامه‌ریزی شده تا در طول برنامه ششم کمیته امداد، 850 هزار فرصت شغلی ظرف مدت پنج سال ایجاد شود.  

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) به دست‌یابی کمیته امداد به 170 هزار فرصت شغلی در سال گذشته اشاره و تبیین کرد: از این تعداد 152 هزار فرصت شغلی از طریق اجرای طرح‌های اقتصادی و 18 هزار فرصت شغلی از طریق کاریابی انجام شد لذا امیدواریم امسال با توجه به منابع موجود این رقم فراتر از این برود.

استفاده از ظرفیت‌های خارج از امداد

عبدالملکی با اشاره به بهره‌مندی کمیته امداد از ظرفیت‌های خارج از این نهاد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی کردیم همگام با اینکه بهره‌وری از منابع داخلی خود را افزایش می‌دهیم از ظرفیت‌های خارج از کمیته امداد برای برنامه اشتغال استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی سومین استانی است که طرح جهادگران کارآفرین در آن اجرا می‌شود با اشاره به روند اجرای این برنامه، بیان داشت: در برنامه‌های گذشته روند کار بدین صورت بود بعد از فراگیری آموزش‌ها و ارزشیابی، فراخوانی برای افرادی که به صورت جهادی حاضر به همکاری بودند داده می‌شد و افرادی که حاضر به همکاری بودند با معاونان اشتغال استان‌ها هماهنگ و کار خود را به صورت جهادی آغاز می‌کردند.

خروجی طرح « جهادگران کارآفرین»/ کاری جهادی و بی‌مزد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)با اشاره به خروجی اجرای این طرح در خراسان‌جنوبی، توضیح داد: بعد از برگزاری دوره سه روزه چند روزه آینده آزمون الکترونیکی برگزار و افراد پذیرفته‌شده به صورت داوطلبانه در برنامه‌های اشتغال در قالب اقدامات اجرایی، مدیریت راهبری، مشاوره، بازاریابی و فروش محصولات به ما کمک می‌کنند.

عبدالملکی با اعلام اینکه این طرح در راستای تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر استفاده از ظرفیت هسته‌های جهادی برای اجرای برنامه‌ها اجرا می‌شود، تبیین کرد: سعی می‌کنیم تفکر و مدیریت جهادی را به صورت سازمان‌یافته وارد تشکیلات حاکمیتی و اجرایی کنیم.

وی مطرح کرد: این طرح یک اقدام در تراز تمدنی محسوب می‌شود و در صدد الگوسازی طرح برای مابقی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

اشاره‌ای به روند اجرای طرح در مابقی استان‌ها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)با اشاره به روند اجرای طرح در مابقی استان‌ها، گفت: تاکنون این طرح به صورت استانی اجرا شده اما از این پس طرح به صورت منطقه‌ای و متمرکز اجرا می‌شود.

عبدالملکی به نقش بسیج سازندگی در اجرای طرح اشاره و با بیان اینکه این سازمان نقش پشتیبانی و تأمین‌کننده سرمایه انسانی را برعهده دارد، مطرح کرد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات جهادگران فقدان عرصه برای خدمت است لذا کمیته امداد این عرصه را همراه با امکانات و ابزار در اختیارشان قرار می‌دهد.

منابع ما هیچ‌وقت از پنج درصد منابع اشتغال کشور فراتر نمی‌رود

وی از جذب یک هزار نفر در قالب این طرح خبر داد و گفت: کمیته امداد مخاطب یک سوم کل بیکاران کشور است در حالی که منابعی که در حالی که منابع ما هیچ‌وقت از پنج درصد منابع اشتغال کشور فراتر نمی‌رود لذا به دلیل محدودیت‌ها مجبوریم از ظرفیت‌های خارج از سیستم استفاده کنیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول