اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی خبر داد

تحقق 61 درصدی اهداف سند تدبیر توسعه آذربایجان‎شرقی/ شیوه برنامه‌ریزی هسته‌های کلیدی را ما اختراع نکردیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی از تحقق 61 درصدی اهداف سند تدبیر توسعه استان در سه سال گذشته خبر داد و گفت: در سند جدید یک فصل را به ارزیابی سند قبلی اختصاص دادیم؛ چرا که معتقد به شفافیت هستیم.

تحقق 61 درصدی اهداف سند تدبیر توسعه آذربایجان‎شرقی/ شیوه برنامه‌ریزی هسته‌های کلیدی را ما اختراع نکردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی صبح امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از بدو ورود دکتر جبارزاده به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی به دولت تدبیر و امید، این بحث مطرح بود که ما برای این دوره یک برنامه تنظیم کنیم که اصولا باید می‌توانست چالش‌ها و آسیب‌هایی را که برنامه‌های قبلی داشتند پوشش دهد.

وی افزود: البته در گذشته برنامه‌های زیادی مثل برنامه‌های توسعه پنج ساله، برنامه سند پایه استان، سند آمایش استان و ... تدوین شده است، منتها یکی از الزامات این برنامه‌ها اتکا به منابع دولتی و نفت است، نفت هم نوسانات خیلی شدیدی داشته و به هیچ وجه در اختیار ما نیست.

بهبودی تصریح کرد: زمانی که برنامه چهارم در سال 83 تصویب می‌شد، درآمدهای نفتی ما حدود 20 میلیارد دلار بود و بر اساس آن برنامه نوشتیم که در زمان اجرا درآمد نفتی ما به بیش از 100 میلیارد دلار افزایش یافت ولی ما نتوانستیم مدیریت کنیم و در نتیجه به فکر تنظیم برنامه به شیوه‌های بهتر و انعطاف پذیرتر افتادیم.

این اقتصاددان ابراز داشت: با آسیب‌شناسی که در مورد روش‌های قبلی به عمل آوردیم، از اقتضائات حال حاضر ما این بود که با توجه به دوره زمانی که در آن قرار داشتیم، باید تکیه خود را از منابع دولتی به سمت منابع مردمی منتقل و با رویکرد اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کردیم که اقتضائات جدیدی شکل گرفته بود و باید این متدولوژی جدید را می‌شناختیم، پیدا می‌کردیم و بر اساس آن برنامه تهیه می‌کردیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: شیوه برنامه‌ریزی core planning ( هسته‌های کلیدی) را ما اختراع نکردیم ولی باور داریم که این شیوه را که تجربه‌های موفق بیشتری در گذشته داشته کشف، بومی‌سازی و برای اولین بار در داخل کشور عملیاتی کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی به مشارکت کارشناسان، نخبگان، صاحب‌نظران بخش خصوصی، مجامع صنفی، مراکز علمی و دانشگاهی و دستگاه‌های دولتی در تدوین سند تدبیر توسعه اشاره و اضافه کرد: نخستین پیش شرط عملی شدن برنامه مشارکت فراگیر بود که از مرحله آغاز تا اجرا تداوم می‌یافت.

بهبودی از تحقق 61 درصدی اهداف سند تدبیر توسعه استان در سه سال گذشته خبر داد و  گفت: در سند جدید یک فصل را به ارزیابی سند قبلی اختصاص دادیم، چرا که معتقد به شفافیت هستیم.

وی در ادامه صحبت‎های خود به بحث حاشیه‎نشینی و بافت فرسوده در استان اشاره و اضافه کرد: 24 درصد تبریز بافت حاشیه‎ای است که بیشتر در قسمت‎های شمالی، جنوب و غرب شهر تمرکز یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‎های مهم دولت بحث بازآفرینی شهری است که شامل عملیات کالبدی مثل مسیرگشایی، ساخت و ساز و خدمات نرم‎افزاری است.

بهبودی همچنین توضیحاتی در خصوص میزان و روند پیشرفت پروژه‎های جاده‎ای، ریلی و حمل و نقل استان به‌ویژه مترو تبریز ارائه کرد و ابراز داشت: هر یک کیلومتر مترو تبریز به قیمت اردیبهشت 250 میلیارد تومان هزینه در برداشت که این عدد در حال حاضر به 400 میلیارد تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/60026/ 30/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول