اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور:

گفت‌وگو در خانواده‌ها کم شده است

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهورگفت: در حال حاضر کمیت و کیفیت گفت‌وگو در خانواده‌ها کم شده است و باید بررسی شود که این کاهش کمی و کیفی چه دلایلی داشته است و چه برنامه هایی برای آن باید داشته باشیم.

گفت‌وگو در خانواده‌ها کم شده است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی گفت‌وگوی بین نسلی که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: تشکر می‌کنم از نگاه خوبی که در خصوص مهارت‌های زندگی در آموزش و پرورش شکل گرفته است؛ همچنین رئیس‌جمهور روی این موضوع تأکید دارند.

وی  با بیان اینکه چگونه ارتباط برقرار کردن از مسایل قرن بیست و یکم است، ادامه داد: یکی از بحث‌های مهم در مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی است؛ ارتباط با خودمان، خدا و جامعه است و اینکه چگونه بتوانیم ارتباط برقرار کنیم.

ابتکار با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی از مهارت ارتباطی به عنوان ابزاری مهم برای زندگی سالم یاد می‌کند، اضافه کرد: اعتماد به نفس یکی از پیامدهای مطلوب در برقراری ارتباط موثر است و اخیرا ارتباط چهارمی در سطح جهان مطرح شده است که ارتباط با طبیعت است و اگر این ارتباط یکسویه و سلطه گرایانه باشد چیزی از طبیعت باقی نمی‌ماند.

وی افزود: امروز فقط کودک، نوجوان و جوان نیست که نیاز به ارتقای سطح ارتباطی خود دارد، بلکه  در تمام سنین این ضرورت وجود دارد و در سطح جامعه گفت‌وگوی بین نسلی و ارتقای سطح ارتباطات باید به شکل خوبی ایجاد شود.

وی به ایجاد شبکه فیس‌بوک و حرف‌های مؤسس آن اشاره کرد و گفت: زاکر برگ مؤسس فیس‌بوک عنوان می‌کند که «من فیس بوک را برای تعامل بیشتر انسان‌ها راه‌اندازی کردم اما متأسفانه امروز می‌بینم که از این محیط برای اخبار کذب و ناملایمات اجتماعی استفاده  می‌شود»؛ کسی که مؤسس شبکه اجتماعی فیس‌بوک است  به این شکل نگرانی و دغدغه خود را بیان می‌کند بنابراین  ما باید بیشتر از این  برای پیشگیری از آسیب‌ها و چالش‌های فضای مجازی اقدامات لازم را داشته باشیم و برنامه‌ریزی کنیم.

معاون زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری به طرح پرسش‌هایی پرداخت و ادامه داد: آیا هر ارتباطی می‌تواند خوب باشد؟ آیا می‌توان به هر ارتباطی اعتماد کرد؟ آیا هر بزرگتری هر درخواستی بدهد، باید مورد پذیرش ما واقع شود؟؛ اینها سؤالاتی است که در مسیر مهارت‌های ارتباطی مطرح می‌شود.

وی با طرح این پرسش که «اینکه در خانواده‌ها گفت‌وگو کم شده است، خوب است؟ و چرا این اتفاق افتاده است؟»، اظهار کرد: باید مهارت «نه گفتن» را به فرزندان بیاموزیم  و دقت شود که  از موارد مهم در مهارت‌های ارتباطی و گفت‌وگوی بین نسلی، آموزش مهارت «نه گفتن» است.

ابتکار با بیان اینکه متأسفانه گاهی اوقات  نسل بزرگ‌تر، احترام و ارزشی برای نسل بعدی خود و انتقادات وی در نظر نمی‌گیرد و برای همین شکاف بین نسلی بیشتر می‌شود، افزود: در حال حاضر کمیت و کیفیت گفت‌وگو در خانواده ها کم شده است و باید بررسی شود که این کاهش کمی و کیفی چه دلایلی داشته است و چه برنامه هایی برای آن باید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه  تجربه زیستی نسل گذشته باید قابل انتقال به نسل‌های بعدی باشد، گفت: انتقال تجارب باعث می شود تا نسل امروز از داشته‌های نسل گذشته استفاده کند و البته مسیر این راه را دانش‌آموزان می توانند بگشایند و برای درک و مفاهمه بهتر و تعامل بیشتر از آن استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: امیدوارم با کمک مربیان، دانش‌آموزان بتوانند مسیر زندگی و راه زندگی خود را با امید و نشاط پیدا کنند و استمرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول