اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

فارس از شورای آموزش‌وپرورش گیلان گزارش می‌دهد

مشارکت ۵۰ درصدی مدارس گیلان در المپیاد درون مدرسه‌ای

ششمین المپیاد درون مدرسه‌ای باهدف ارتقای سلامت دانش‌آموزان و نهادینه شدن آن در مدارس با مشارکت ۵۰ درصد مدارس در گیلان برگزار می‌شود.

مشارکت ۵۰ درصدی مدارس گیلان در المپیاد درون مدرسه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان پیش از امروز در شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان را سرزمینی افتخارآمیز برشمرد و اظهار کرد: یکی از برجستگان گیلان میرزا کوچک جنگلی است و باید معیارها و شاخص‌های این شخصیت عظیم فرهنگی به همه نشان داده شود.

مصطفی سالاری با اشاره به افزایش اعتبارات مدارس شبانه‌روزی افزود: زمانی این مدارس مورد غفلت واقع‌شده درحالی‌که این مدارس از شهرسازی، آب و فاضلاب و سایر بیشتر است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه رها کردن دانش‌آموزان محروم منجر به آموزش مجد در سنین بالا می‌شود گفت: باید تمرکز ما بر تحصیل دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی و هزینه کرد صحیح بر آن‌ها متمرکز کرد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های کنکور تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند تا در راستای برابر سازی عدالت آموزشی کمک کند اما باید مردم ازجمله خانواده‌ها در این راستا پیش‌قدم شوند.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان با تأکید بر اینکه گفتمان مصوبات جلسات شورای آموزش باید در جامعه نهادینه شود خاطرنشان کرد: معلمان مؤثرترین قشر در هر جامعه‌ای هستند و تمامی گفتمان‌ها باید از زبان معلمان در جامعه نشر و نهادینه شود.

سالاری با بیان اینکه معیار فعلی ارزشیابی دانش‌آموزان کنکور است افزود: موافقت یا مخالفت با کنکور فعلاً جایز نیست و کار و وظیفه اصلی موفقیت بیشتر دانش‌آموزان در این رقابت است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه برخورد قضایی برای روانه کردن دانش‌آموز بازمانده از تحصیل قابل‌قبول نیست گفت: باید برای شناسایی افراد که دانش‌آموز بازمانده دارند از نهادهای اجتماعی ازجمله بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، بهزیستی و غیره برای مساعدت و ارائه راهکار اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش راهیان نور نمی‌توان اعتبار هزینه‌ای تخصیص داد بلکه باید هرساله از افزایش هزینه‌ها کاست تصریح کرد: باید باصرفه جویی و اقدام مؤثر در اعزام و اسکان دانش‌آموزان جلوی افزایش هزینه راهیان نور را گرفت.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به المپیاد درون مدرسه‌ای نیز گفت: برگزاری المپیاد نباید منحصر به داشتن امکانات باشد بلکه باید با شرایط فعلی و به کارگیری از ظرفیت ها این المپیاد با بهترین شکل برگزار شود.

نیاز ۱۲۰ میلیون تومانی برای تقدیر بیش از ۳۰۰ نفر از حائزین رتبه‌های برتر کنکور

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اعتبارات مدارس شبانه‌روزی و لزوم افزایش آن اظهار کرد: با توجه به‌قرار گرفتن مدارس شبانه‌روزی استان در مناطق محروم و کوهستانی و نیازمندی‌های اولیه در این مدارس نیاز است تا اعتبارات این حوزه به جهت رفع نیازمندی‌ها افزایش پیدا خواهد.

نادر جهان‌آرای با اشاره به جشن ستارگان و تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور افزود: آموزش‌وپرورش برای تقدیر بیش از ۳۰۰ نفر از حائزین رتبه‌های برتر کنکور در گیلان نیازمند اعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در استان گفت: شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کلیه کودکان لازم التعلیم دوره ابتدایی ۶ تا ۱۱ سال و تسهیل فرآیند شناسایی و پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان به‌طور طبیعی با ارتقای کیفیت آموزشی از اهداف طرح انسداد مبادی بی‌سوادی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به طرح گسترده راهیان نور دانش‌آموزی گفت: طی امسال پنج هزار و ۹۳۵ دانش‌آموز گیلانی در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق غرب کشور اعزام شدند.

جهان‌آرای با اشاره به طرح منطقه سبز معاونت سوادآموزی این اداره کل خاطرنشان کرد: مطابق این طرح و با توجه به سرشماری سال ۱۳۹۵ روستاها و مناطقی که در جامعه هدف سوادآموزی بین ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد بوده و یا اینکه در سال ۹۷ تحت پوشش ۱۰۰ درصدی سوادآموزی قرار خواهند گرفت به‌عنوان منطقه سبز هدف‌گذاری و اعلام شود.

وی با اشاره به المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای معاونت تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل نیز گفت: در برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه مشارکت همه‌جانبه مدیران مدارس، دانش‌آموزان و سازمان‌های مختلف در اجرای هرچه بهتر این طرح ملی مؤثر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان نهادینه کردن فرهنگ ورزش از دوران کودکی و استفاده از تغذیه سالم را موجب تندرستی دانش‌آموزان در بزرگ‌سالی برشمرد و تصریح کرد: تهذیب نفس، تحصیل و ورزش همراه با ارتقای علمی سبب پویای دانش‌آموزان و درنهایت آموزش‌وپرورش می‌شود.

جان آرای با بیان اینکه امسال ششمین المپیاد درون مدرسه‌ای باهدف ارتقاء سطح دانش‌آموزان شناسایی استعدادهای ورزشی نهادینه شدن فعالیت‌های ورزشی در مورد و ایجاد انگیزه و رقابت سالم با مشارکت حدود ۵۰ درصد مدارس گیلان اجرایی می‌شود گفت: در این طرح چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز کشور حضور دارند که در سلامت و پیشرفت آینده تحصیلی آن‌ها مؤثر است.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول