اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

قول معاون وزیر به مردم خراسان‌جنوبی:

بحث پروازهای خراسان‌جنوبی را دنبال می‌کنیم/ پشت میزنشینی جوابگو نیست

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه پرواز محدود از خراسان‌جنوبی به پایتخت کشور در شأن این استان نیست، گفت: بحث پروازی خراسان‌جنوبی را دنبال می‌کنیم چرا که این استان می‌تواند قطب دوم حمل و نقل کشور شود.

بحث پروازهای خراسان‌جنوبی را دنبال می‌کنیم/ پشت میزنشینی جوابگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در امروز در شورای اداری خراسان‌جنوبی و معارفه استاندار جدید استان، خراسان‌‌جنوبی و شهرستان بیرجند را قطب فرهنگ و هنر در کشور دانست و اظهار داشت: این استان دو هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی با بیان اینکه تعصب، محبت و ایستادگی مردم این خطه کویری پای نظام جمهوری اسلامی غرور آفرین و افتخارآفرین است با اشاره به اقتدار استان‌های مرزی و شرقی کشور، بیان داشت: قدرت خدادای و منابع طبیعی، قدرت اقتصادی و قدرت گفتمانی از مؤلفه‌های ایجاد اقتدار است اما هیچ کدام  از قدرت‌های اقتصادی و منابع طبیعی به تنهایی نمی‌توانند اقتدار ایجاد کنند.

لزوم توجه به جوانان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر لزوم توجه به جوانان و مد نظر قرار دادن خلاقیت و نوآوری جوانان و راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها تأکید و مطرح کرد: فضا گسترده شده و نمی‌توان با توانایی‌های قرن ۲۰ نیازهای قرن ۲۱ را حل کرد، اما جوانان با توانایی‌های خود می‌توانند برای رشد و پیشرفت استان و کشور گام بردارند.

جمالی‌نژاد به اشاره به کاهش پروازهای بیرجند، اعلام کرد: بیرجند سومین شهری بوده که فرودگاه راهبردی داشته لذا شایسته نیست این‌گونه شرایطی داشته باشد.

پروازهای محدود در شأن این استان نیست

وی عنوان کرد: پرواز محدود از خراسان‌جنوبی به پایتخت کشور در شأن این استان نیست و باید پروازهای داخلی در خراسان جنوبی تقویت شود بنابراین در این راستا بحث پروازی خراسان‌جنوبی را دنبال می‌کنیم چرا که این استان می‌تواند قطب دوم حمل و نقل کشور شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان داشت: قدرت های خدادادی و اکتسابی هیچکدام به تنهایی نمی‌توانند این اقتدار را ایجاد کنند اگر نام کشور ایران در جهان می‌درخشد و کرنش بسیاری در پی دارد تنها حاصل این دو قدرت نبوده است.

جمالی‌نژاد  اضافه کرد: اگر نام ایران می‌درخشد و چهل سال پا برجا مانده به خاطر قدرت گفتمانی و استکبارستیزی است چرا که قدرت گفتمان در نقاط مرزی بیشتر از مناطق دیگر قابل لمس و این مهم مایه مباهات کشور است.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های زیاد در کشور، گفت: با وجود تمام فراز و نشیب‌ها خوشبختانه اقتدار ایران روز به روز در حال افزایش است.

پشت میزنشینی جوابگو نیست

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی استاندار پیشین و تبریک به استاندار جدید، تبیین کرد: در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های بی‌شرمانه دشمنان اکنون پشت میزنشینی جوابگو نیست و نیازمند مدیران جهادی که زندگی خود را وقف خدمت به مردم کنند، هستیم.

جمالی‌نژاد  بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی تأکید کرد و از مسؤولان خواست تا ساده‌زیست باشند و از این موضوع فاصله نگیرند چرا که ساده‌زیستی خود سبب اعتماد مردم به مسؤولان می‌شود.

در دولت اعتدال قرار نیست کسی حذف شود

وی با تأکید بر اینکه در دولت اعتدال قرار نیست کسی حذف شود و باید همه با هم همکاری داشته باشیم، تصریح کرد: باید پاسخگویی، تقویت تشکل‌های صادراتی برای ارزآوری، اقدام جهادی، شایسته‌سالاری، توجه به نظارت کارشناسی و اصل مبارزه با فساد در دستور کار مسؤولان اجرایی قرار گیرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر نگاه همه‌جانبه‌نگر در حوزه‌های مختلف تأکید و با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های استان مرزی خراسان‌جنوبی با همکاری همه جریان‌های سیاسی استفاده شود، تبیین کرد: تمام جریان‌های سیاسی از جمله دولت اعتدال باید داشته‌های خود را به اشتراک بگذارند.

ضرورت توجه به نگاه همه‌جانبه در استان

جمالی‌نژاد حس تعلق مردم مناطق شرقی به خاک کشور و ایستادگی در پای تمدن را بسیار ارزشمند دانست و از استاندار جدید خراسان‌جنوبی خواست تا نگاه همه جانبه به این استان داشته باشد و از همه ظرفیت‌ها استفاده و برنامه‌محور حرکت کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم با وجود استاندار جدید خراسان‌جنوبی قطار پروژه‌های عمرانی این استان بیشتر شود، مطرح کرد: استاندار خراسان‌جنوبی باید ارتباط تنگاتنگی با نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و سایر مسؤولان داشته باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به انتصاب استانداران در کشور اشاره کرد و گفت: امروز چندین استاندار مختلف در استان‌های کشور معرفی می‌شود که برای آن‌ها مراسم تکریم و معارفه برگزار می‌شود لذا وزیر کشور با توجه به نگاه عادلانه به استان‌های مختلف معرفی استانداران را به معاونین واگذار کرده است.  

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول