اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

با حضور مسؤولان استانی و کشوری:

مدیرکل جدید راه آهن هرمزگان معرفی شد

با حضور مسؤولان استانی و کشوری مراسم تقدیر و معارفه مدیران کل سابق و جدید راه آهن هرمزگان برگزار شد.

مدیرکل جدید راه آهن هرمزگان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با حضور حسین آشوری قائم مقام راه آهن کشور، بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران شرکت‌های خصوصی بخش راه آهن از زحمات محمد پورفخری تقدیر و حسن ماسوری بعنوان مدیرکل جدید راه آهن هرمزگان معرفی شد.

قائم مقام راه آهن کشور در این مراسم گفت: راه آهن هرمزگان همواره یکی از مهم‌ترین راه آهن های کشور محسوب می‌شود چرا که این راه آهن در زمینه جابجایی بار همیشه رتبه اول یا دوم را کسب کرده و در حوزه مسافر نیز یکی از فعالترین راه آهن های کشور است.

حسین آشوری افزود: یکی دیگر از مواردی که باعث شده این راه آهن در کشور مورد توجه باشد این است که ۹۰درصد ترانزیت ریلی مبدا یا مقصد آن بندرعباس می‌باشد که این یکی دیگر از نکاتی است که اهمیت این راه آهن را مهم نشان می‌دهد.

آشوری اظهارداشت: وجود بنادر شهید رجایی و باهنر که حجم بالایی از جابجایی کالا از آنها انجام می‌شود موجب شده که راه آهن هرمزگان نیز در زمینه جابجایی ریلی نیز فعال باشد.

وی خاطر نشان کرد: پنج سال پیش سهم جابجایی ریلی کالا بین پنج تا شش درصد بود که اکنون به بیش از ۲۵درصد رسیده‌است اما تا نقطه مطلوب که ۴۵درصد می‌باشد هنوز راه زیادی مانده است.

آشوری با تقدیر از عملکرد پورفخری تصریح کرد: از زمان تصدی محمد پورفخری به عنوان مدیرکل راه آهن هرمزگان شاهد پیشرفت و حرکت شتابان این اداره کل بوده‌ایم که امیدوارم با آمدن مدیر جدید این روند با سرعت بیشتری طی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد:  یکی از انتظاراتی که وجود دارد این است که مدیران هرمزگانی راه آهن نیز در سایر استان ها مورد استفاده قرار گیرند زیرا هرمزگانی ها افراد توانمندی هستند.

بهروز اکرمی ادامه داد: هرمزگان یکی از معدود استان هایی است که چهار مد زمینی، هوایی، دریایی و ریلی را دارا می‌باشد به همین دلیل برای این‌که از این فرصت به خوبی استفاده شود باید شبکه حمل و نقل را در این استان طراحی کرد.

اکرمی عنوان کرد: باری که از کشتی تخلیه می شود باید فورا روی ریل قرار گرفته و به مقصد حمل شود و از انبار کردن آن جلوگیری بعمل آورد و این امر در هرمزگان شدنی است زیرا نیاز این استان می باشد.

در ادامه مدیرکل سابق راه آهن هرمزگان گفت: ما باید در هر عنوان شغلی که هستیم تلاش کنیم تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بار را از جاده به ریل منتقل شود.

محمد پورفخری افزود: راه آهن هرمزگان با شتاب زیادی در حال توسعه می باشد و این اداره کل همواره در شاخص‌های مختلف رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده است.

زمانی که به هرمزگان آمدم میانگین جابجایی واگن از طریق این راه آهن بین ۵۶۰ تا ۵۷۰ بود و با تلاش هایی که توسط کارکنان این اداره انجام شد سالیانه ۱۰۰واگن بیشتر جابجا شد و امروز به جابجایی ۹۶۰ واگن دست یافته‌ایم.

وی اظهارداشت: ۳۵سال در راه آهن خدمت کرده‌ام و افتخار می کنم که اتمام خدمتم در خطه نیلگون خلیج فارس بوده‌است.

مدیرکل جدید راه آهن هرمزگان نیز در این مراسم عنوان کرد: از ابتدای فعالیت راه آهن هرمزگان مدیران زیادی زحمات فراوانی را کشیده‌اند و امروز ثمره این خدمات بدست ما رسیده‌است.

حسن ماسوری خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات من این است که در کار جدی هستم و اعتقاد دارم باید در کار جدی بود تا به موفقیت دست پیدا کرد.
ماسوری ادامه داد: سهم جذب بار توسط راه آهن در گذشته ناچیز بود اما با تلاش هایی که توسط مدیران انجام شده‌است به نقطه ای که در آن قرار داریم دست یافته‌ایم.

وی در پایان گفت: من به هرمزگان آمده‌ام تا از هرمزگانی ها چیزهای جدیدی یاد بگیرم و امیدوارم همکاران در راه آهن هرمزگان نیز تجربیات خود را روی میز بگذارند تا بتوانیم بهترین خدمات را به همشهریان خود ارائه کنیم.

در پایان مراسم از خدمات محمد پورفخری تقدیر و حکم انتصاب حسن ماسوری به وی اعطا شد. 

انتهای پیام/ز/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول