اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

رئیس تأمین اجتماعی داراب:

40 درصد مردم داراب تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

رئیس شعبه تأمین اجتماعی داراب گفت: 40 درصد جمعیت شهرستان داراب تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

40 درصد مردم داراب تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

 حبیب اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت:  در شهرستان داراب ۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی یا مستمری‌بگیر این سازمان بوده که از این تعداد ۲۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی و سرپرست خانوار هستند.

وی بیان کرد: در سطح کشور نیز۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که نیمی از جمعیت کشور را دربرمی گیرند.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی داراب با اشاره به اینکه در راستای خدمات دولت الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی خدمات خود را از مدت‌ها قبل مکانیزه کرده است، افزود: تا پیش‌ازاین لیست‌ها به شکل دستی تنظیم می‌شد اما از ۴ سال پیش تاکنون لیست‌های این سازمان الکترونیکی شده است.

اسدی اظهار داشت: صدور دفترچه‌های بیمه نیز از سال جاری  به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود لیست حق بیمه و پرداخت‌ها اینترنتی شده‌اند.

وی ادامه داد: صدور دفترچه‌های بیمه اینترنتی در برخی از شعب استان فارس به شکل پایلوت انجام می‌شد و در داراب نیز از شهریورماه امسال این روند آغازشده است.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی داراب بیان کرد: برای صدور دفترچه انتخاب شهر و محل سکونت تفاوتی نداشته و اختیاری است البته فقط صدور اینترنتی است و بیمه‌شدگان برای تمدید مهلت استفاده از دفترچه باید به شعب مراجعه کنند.

اسدی اضافه کرد: همچنین پرداخت حقوق مستمری‌بگیران، بیمه بیکاری، نام‌نویسی کارگاه، پرداخت بیمه‌های مشاغل خاص شامل قالی‌بافان، رانندگان، نویسندگان و هنرمندان نیز اینترنتی انجام می‌شود.

وی با تصریح اینکه  یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تأمین اجتماعی در ماه‌های اخیر کاهش تعداد بیمه‌شدگان و عدم موفقیت در جذب بیمه‌شدگان جدید است، افزود:  با توجه به مشکلات اقتصادی موجود مراجعه افراد برای درخواست بیمه کمتر شده است و متقاضیان به رقم ماهیانه۳۰۰ هزار تومان برای حق بیمه اعتراض دارند.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی داراب  گفت: همه اقشار از کارفرمایان، کارگران و یا زنان خاندان می‌توانند با پرداخت حق بیمه، پس از ۱۰ سال می‌توانند از تأمین اجتماعی مستمری و حق بازنشستگی دریافت کنند.

اسدی خاطرنشان کرد: علاوه بر درمان دو خدمت مهم دیگر نیز در تعهدات ما وجود دارد که در بخش تعهدات بلندمدت شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و ارائه حق بیمه پس از مرگ(به خانواده متوفی) و تعهدات کوتاه‌مدت شامل مقرری بیمه بیکاری، هزینه سفر همراه بیمار، هزینه کفن‌ودفن، مستمری ایام بیکاری تا شش ماه، غرامت بیماری و پاداش ازدواج است.

انتهای پیام/۷۶۰۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول