اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه:

کنترل‌ الکترونیکی پایش سوخت در آذربایجان‌غربی قاچاق آن را کاهش داد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: انسداد مرزی و اقدامات مرزبانی در آذربایجان‌غربی و کنترل‌های الکترونیکی پایش سوخت از دلایل مهم کاهش محسوس قاچاق سوخت در چند سال اخیر است.

کنترل‌ الکترونیکی پایش سوخت در آذربایجان‌غربی قاچاق آن را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمد مجرد امروز در جلسه تخصصی مشکلات پایش سوخت در مرزهای استان اظهار کرد: پایش و کنترل سوخت به استناد دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل‌های تعیین شده با به کارگیری روش‌ها و فناوری‌های نوین و سیستم‌های نرم افزاری مبتنی بر وب توسط کارکنان این شرکت انجام می‌شود اما لازم است به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت توسط کامیون‌های خروجی از مرزها، کنترل مشترکی در نزدیکترین نقطه صفر مرزی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق سوخت در مرزها عزم جدی‌تر می‌خواهد، افزود: انسداد مرزی و اقدامات مرزبانی در آذربایجان‌غربی و کنترل‌های الکترونیکی پایش سوخت یکی از دلایل مهم کاهش محسوس قاچاق سوخت در چند سال اخیر است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با بیان اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در برخورد با سوداگران قاچاق سوخت همه همت و تلاش خود را به کار می‌بندد، ابراز داشت: طرح‌های مبارزه با قاچاق سوخت از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه با تشکیل چندین تیم مشترک بازرسی اعم از تیم کشف، جاسازی و کنترل باک غیراستاندارد در حال اجرا است و با مشارکت نیروی انتظامی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به‌شدت با قاچاقچیان سوخت برخورد می‌کند.

مجرد عنوان کرد: در راستای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با بهره گیری کامل از دستگاه‌های الکترونیکی کنترل سوخت در مرزهای منطقه و با اقتدار تمام با مخلان نظام اقتصادی و عرضه خارج از شبکه سوخت برخورد خواهد کرد.

مرزبانان در تمام مناطق مرزی استان حضوری منسجم و آماده دارند

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات کنترلی و پایش سیستمی سوخت گفت: قاچاق سوخت نسبت به گذشته بسیار کم شده اما این میزان کم نیز به جهت اختلاف فاحش قیمت سوخت در آن سوی مرزها نگران کننده است و باید با کنترل تخصیص سوخت به مصرف کنندگان در کلیه بخشهای مصرف و با تکیه بر تفکر سیستمی کنترل‌های داخل محوطه گمرک و در نزدیکترین و آخرین گلوگاه نقطه صفر مرزی، میزان قاچاق سوخت در مرزها را کاهش دهیم.

عزت الله رشیدیان خاطرنشان کرد: در گذشته شاهد وجود خلاء مرزی در مرزهای آذربایجان‌غربی بودیم و مرزبان‌ها در بخشی از مرز حضور نداشتند اما امروزه مرزبانان در تمام مناطق مرزی استان حضوری منسجم و آماده دارند.

وی ادامه داد: نظارت و کنترل مداوم مرزبانان بر نوار مرزی و حضور دائمی مرزبانان غیور در حراست از کیان کشور مقدس جمهوری اسلامی از مهمترین عوامل موفقیت مرزبانان این استان بوده و با بر طرف کردن موانع ضمن فراهم کردن امنیت پایدار، دست قاچاقچیان و اخلالگران را از دخالت در امنیت مرزها کوتاه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مرزبانان این استان امسال با اشراف اطلاعاتی و گشت‌های مستمر در مناطق مرزی توانستند با اقتدار و صلابت قاچاقچیان را در دستیابی به اهداف شومشان ناکام و از ورود و خروج میلیاردها ریال کالای قاچاق جلوگیری کنند.

در خاتمه این جلسه مقرر شد جلسات بعدی این کمیسیون تخصصی در محل مرزهای استان بازرگان، سرو، رازی، پلدشت، تمرچین و کیله سردشت برگزار شده تا از نزدیک در جریان مشکلات مرزی قرار گرفته و با ارائه راهکاری مطلوب شاهد کاهش قاچاق سوخت باشیم.

به گزارش فارس، پدیده قاچاق در آذربایجان‌غربی بیشتر از نوع قاچاق سوخت به کشورهای مجاور به دلیل اختلاف قیمت سوخت و واردات غیرمجاز کالا به کشور، دیده می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول