اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

تسلیحات نظامی دریایی تقویت نشود دشمن پا روی شانه‎های ما می‎گذارد/ دزدی دریایی هدایت‎شده و بودار است

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تقویت و ساخت تجهیزات و تسلیحات نظامی و دفاعی دریایی با وجود فشار اقتصادی گفت: اگر این بخش تقویت نشود دشمن دوباره آماده است پای خود را روی شانه‎های ما بگذارد.


تسلیحات نظامی دریایی تقویت نشود دشمن پا روی شانه‎های ما می‎گذارد/ دزدی دریایی هدایت‎شده و بودار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیر دریادار حسین خانزادی بعد از ظهر امروز در آئین گرامیداشت روز دانشجو و گردهمایی بزرگ انقلابیون جوان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، با گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان آینده‎سازان انقلاب و کشور هستند.

وی با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حالی که شرایط پیچیده امنیتی حول منطقه فراهم است اما امنیت بالایی در جمهوری اسلامی ایران فراهم است.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: 40 سال است در مجموعه نیروی دریایی اقتدار وجود دارد که بخشی از آن را مدیون تلاش‎های دانشجویان هستیم.

خانزادی با بیان اینکه دوسوم سطح کرده زمین را آب فرا گرفته و 80 درصد مردم در کنار دریا و یا در فاصله 200 کیلومتری از آن زندگی می‎کنند، ابراز کرد: 90 درصد از تجارت جهانی کالا از دریا انجام می‎شود و 44 کشور جهان در خشکی محصور هستند و به دریای آزاد راه ندارند.

وی تأکید کرد: نقاطی که ارزش شکل گرفتن تمدن دریایی را دارد طی سالیان متمادی رشد و توسعه معناداری نداشته امروز به برکت انقلاب اسلامی، رشد و توسعه بسیاری در دریاها رخ داده است.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ قرارگیری سیستم پیوسته دریایی در خدمت تجارت جهانی، امکان دسترسی بلاواسطه به همه خشکی‎های جهانی از طریق دریا، فراهم شدن فرصت پیشرفت و توسعه پایدار و افزایش ثروت، فرصتی برای کسب منزلت منطقه‎ای و جهانی و بستری تمدن‎ساز را از جمله دلایل اهمیت جهانی دریا برشمرد.

خانزادی با بیان اینکه دریا فرصت مناسبی برای کسب منزلت منطقه‎ای و جهانی برای ما است، افزود: بسیاری از قدرت‎های استکباری با استفاده از دریا به کشورهای مختلف می‎آیند و ناوگان‎های نظامی خود را برای تأمین منافع نامشروع خود گسترش می‎دهند.

وی گفت: در یمن کشمکش عظیمی شکل گرفته و فاجعه انسانی رخ داده و کشورهای منطقه و جهان در این کشور حضور معناداری دارند تا این منطقه را از دست یمنی‎ها خارج کنند.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه و جهان در یمن سیاست‎های مختلفی اعم از سیاسی، دفاعی، امنیتی، اقتصادی و .. را دنبال می‎کنند که بخشی از آن نظامی است، بیان کرد: تنگه باب‎المندب برای منطقه و جهان بسیار کلیدی است از این رو استکبار جهانی و عربستان سعودی دست خود را به خون یمنی‎ها آغشته کردند.

خانزادی افزود: بدون وجود حمل‎ونقل دریایی، واردات و صادرات کالا که پایه تجارت مدرن جهانی است امکان‎پذیر نیست.

وی با بیان اینکه روزانه حمل 17 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز اتفاق می‎افتد، اذعان کرد: دریا ظرفیت‎های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و نظامی دارد و نیاز داریم در دریا امنیت معناداری فراهم کنیم، دریا این فرصت را به ما می‎دهد به وسیله آن اقتدار خود را به دیگران نشان دهیم.

*83 درصد واردات از طریق مرزهای دریایی انجام می‎شود

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 15 همسایه داریم که سه همسایه افغانستان، ترکیه و ارمنستان با ما صرفاً مرز خشکی دارند، گفت: تنها هفت درصد از صادرات و واردات کشور از 63 درصد مرزهای زمینی انجام می‎شود و 93 درصد صادرات و 83 درصد واردات از طریق مرزهای دریایی انجام می‎شود و به‎ویژه صادرات نفت و مشتقات آن از طریق دریا صورت می‎گیرد.

خانزادی با بیان اینکه دو سوم نفت خام جهان به وسیله کشتی‎های تانکر انجام می‎شود، تصریح کرد: ژاپن، هند و چین به شدت به منابع انرژی ایران وابسته هستند.

وی بیان کرد: ایجاد راه‎آهن گرگان و مشهد کلید خورده که با تکمیل این راه‎آهن شکلی از حمل و نقل ترکیبی به وجود می‎آید و اتفاقات بزرگی را رقم خواهد خورد.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران به ظرفیت‎های ژئوپلیتیکی منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: اگر در این منطقه امنیت باشد قدرت، ثروت و روند تولید خواهد کرد.

خانزادی با بیان اینکه ایران در همه تئوری‎های ژئوپلیتیکی در جایی قرار دارد که برای منطقه و جهان حساس است و به همین دلیل است که طی سال‎های طولانی سایه سنگین استکبار بر سر این منطقه قرار دارد، یادآور شد: دشمن در طول تاریخ تلاش کرده این منطقه شاهد امنیت و ثبات نباشد.

وی تصریح کرد: برخی می‎گویند با وجود فشار اقتصادی چرا به ساخت تسلیحات نظامی و دفاعی دریایی می‎پردازیم و در این بخش هزینه می‎کنیم که در پاسخ به این افراد باید گفت ما به این بخش توجه داریم چراکه اگر این بخش تقویت نشود دشمن دوباره آماده است پای خود را روی شانه‎های ما بگذارد.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران با طرح این پرسش که چگونه با همه تسلیحات و پیشرفت‎ها، دزدی دریایی رخ می‎دهد، تأکید کرد: مسأله دزدی دریایی بودار و هدایت شده است.

خانزادی گفت: حدود 10 سال است به صورت شبانه‎روزی در خلیج عدن قرار داریم و 58 ناوگروه به این منطقه ارسال کردیم و برای چرخیدن چرخ اقتصاد و امنیت این حضور شبانه‎روزی لازم است.

* هرمز مهم‎ترین تنگه راهبردی انرژی جهان/ انقلاب اسلامی منافع نامشروع استکبار را به خطر انداخته است

وی با بیان اینکه تنگه هرمز که مهم‎ترین تنگه راهبردی انرژی جهان شناخته می‎شود در اختیار ما قرار دارد، افزود: مشکل دشمن با جمهوری اسلامی بر سر موشک و انرژی هسته‎ای نیست بلکه دشمن با انقلاب اسلامی مشکل دارد که علاوه‎بر ایجاد ظرفیت‎های جدید منافع نامشروع آنها را به خطر انداخته است.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تا تاریخ است و ظرفیت‎های این منطقه غرب آسیا وجود دارد سایه نحض استکبار بر سر ما قرار دارد.

خانزادی با بیان اینکه امروز نسل انقلاب در منطقه اقیانوس هند پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته و همگی نیروهای آموزش‎دیده نیروی دریایی از کشورمان هستند، ابراز کرد: 40 سال از تحمیل تحریم‎های گسترده دشمن می‎گذرد اما صفر تا صد زیردریایی در کشورمان و به دست فرزندان این مرزبوم ساخته می‎شود و در سایر بخش‎ها نیز پیشرفت‎های چشم‎گیری داشتیم.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول