اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسلوواکی دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج کرد

منابع خبری از اخراج یک دیپلمات روس از اسلوواکی به اتهام مشارکت در فعالیت‌های جاسوسی خبر دادند.

اسلوواکی دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اسلوواکی یک دیپلمات روس را به اتهام مشارکت در فعالیت‌های جاسوسی در این کشور اخراج کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در شرایطی که موجی از اتهامات جاسوسی علیه روسیه در غرب به راه افتاده، کشور اسلوواکی نیز با این موج همراه شده است.

پیش از این دولت اتریش در تاریخ 9 نوامبر (18 آبان‌ماه) روسیه را به انجام فعالیت‌های جاسوسی در این کشور متهم کرد و تحقیقاتی را در رابطه با یک سرهنگ بازنشسته ارتش اتریش که متهم به جاسوسی برای روسیه شده بود، آغاز کرد.

قبل از اتریش نیز هلند و انگلیس و آمریکا بودند که اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند، اما دولت روسیه تمام این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

و حالا امروز «پیتر پلرگینی» نخست‌وزیر اسلوواکی اعلام کرد که این کشور یک دیپلمات روس را به دلیل شواهدی که از جانب اطلاعات ارتش در اختیار دولت اسلوواکی قرار گرفته مبنی بر مشارکت وی در فعالیت‌های جاسوسی، اخراج کرده است.

وی در ادامه گفت که این دیپلمات روس در تاریخ 22 نوامبر (اول آذرماه) از کشور اسلوواکی اخراج شده و ظرف 48 ساعت این کشور را ترک کرده است.

نخست‌وزیر اسلوواکی تصریح کرد: «این دیپلمات روس علیه منافع جمهوری اسلوواکی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فعالیت کرده بود».

سفارت روسیه در اسلوواکی گفته است که در حال بررسی اطلاعات در خصوص اخراج دیپلمات این کشور است.

در ماه‌های گذشته مسکو با اتهامات گسترده‌ای از جانب کشورهای غربی درباره فعالیت‌های جاسوسی افسران اطلاعات نظامی روسیه در این کشورها و همچنین تلاش برای انجام حملات سایبری علیه برخی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مواجه شده است.

وزارت دفاع هلند حدود دو ماه پیش گزارش کرد که سرویس اطلاعاتی این کشور حمله سایبری عوامل روس علیه سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را خنثی کرده است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که هلند چهار تبعه روس با گذرنامه دیپلماتیک را به اتهام تلاش برای اجرای این عملیات سایبری در ماه آوریل گذشته اخراج کرده است.

پس از این بیانیه وزارت دفاع هلند و همراهی دولت انگلیس با آن، وزارت دادگستری آمریکا نیز بیانیه‌ای مجزا منتشر کرد و گفت که این اتباع روس سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، سازمان بین‌المللی مبارزه با دوپینگ، سازمان مبارزه با دوپینگ آمریکا و شرکت نیروگاه هسته‌ای «وستینگ‌هاوس» را که برای اوکراین برق تولید می‌کند، در کنار دست‌کم 250 قهرمان برجسته رشته‌های ورزشی، سازمان مبارزه با دوپینگ کانادا و آزمایشگاهی در سوئیس که روی نمونه‌های مربوط به پرونده مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس در «سالزبری» انگلیس در ماه مارس گذشته، هدف حملات سایبری خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول