اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

فرماندار قشم در گفت و گو با فارس:

جامعه از ویژگی‌های حسابداران الگوبرداری کند

فرماندار قشم با بیان این‌که درک عمومی از حسابداری نیازمند واقعی‌سازی است، گفت: حسابداری محدود به فرآیندهای مالی نیست و جامعه باید از ویژگی‌های حسابداران الگوبرداری کند.

جامعه از ویژگی‌های حسابداران الگوبرداری کند

علیرضا نصری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قشم، اظهارداشت: حسابداران به‌عنوان فراهم‌کنندگان اطلاعات مالی صحیح، به‌هنگام و قابل اتکاء، در فرآیند تصمیم‌گیری مدیران سطوح مختلف ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به تأثیر اقدامات حسابداران بر تصمیمات سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان، مدیران و دولت در حوزه اقتصادی، افزود: آحاد جامعه برای تصمیم‌گیری در خصوص توزیع مناسب منابع مالی نیازمند اطلاعات حسابداری هستند.

فرماندار قشم تصریح‌کرد: از مؤلفه‌های رشد و توسعه اقتصادی کشور، جذب سرمایه‌گذاران بوده و آنان نیز سعی دارند منابع مالی خود را با کمترین ریسک و بیشترین بازده به بازار آورند که در این مسیر، حسابداران وظایفی حساس و کلیدی برعهده دارند.

نصری به نقش حسابداران در شرایط فعلی اقتصاد اشاره‌کرد و گفت: از ویژگی‌های حسابداری نوین که در کشور ما چندان مورد توجه نیست، نگاه به حسابداری به‌عنوان وسیله سنجش عملکرد شامل کارآیی، اثربخشی و اقتصادی بودن فعالیت‌ها است.

وی اضافه‌کرد: شفافیت و اعتماد حاصل از فرآیندهای حسابداری می‌تواند به جذب سرما‌یه‌های خارجی و تعامل با اقتصاد بین‌المللی منجر شود؛ و از سوی دیگر، به‌عنوان ابزار مدیریت هزینه، نقشی اساسی در رقابتی‌کردن اقتصاد کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی و تقابل با سیل کالاهای وارداتی ایفا می‌کند.

فرماندار شهرستان قشم، تمرکز، تخصص، تعهد و مدیریت منظم منابع و زمان را مهم‌ترین ویژگی‌های حسابداران برشمرد و اظهارداشت: ویژگی و روحیات حسابداری محدود به فرآیندهای مالی نیست و باید در راستای اشاعه آن به تمامی فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تلاش کرد.

نصری با تاکید بر این‌که درک عمومی از حسابداری باید واقعی‌سازی شود، ادامه داد: حسابدار در کانال‌های توزیع متعدد در جست‌وجوی منفعت است در حالی که اغلب تصور می‌کنند آنان روی صندلی می‌نشیند و اعداد و ارقام را با ماشین حساب محاسبه می‌کنند.

وی تصریح‌کرد: بخشی عمده‌ای از سوء‌تفاهم‌ها موجود در جامعه از نقش حسابدار و حسابداری به این علت است که حسابداران به دلیل تعهد و امانتداری می‌کوشند تا کمتر در مورد کارشان صحبت کنند.

فرماندار قشم افزود: حسابداری، حرفه‌ای برای افراد مستعد، خلاق و برخوردار از  تفکر راهبردی در مورد تصمیم‌گیری‌های مالی است و جامعه باید از ویژگی‌های حسابداران الگوبرداری کند.

گفتنی است، ۱۵ آذر هر سال روز حسابدار در ایران است. این روز در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ نهادهای حسابداری ایران شامل انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران - به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک - انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی به این عنوان نام‎گذاری شد.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول