اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد

تصویب کلیات برنامه جامع سلامت چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تدوین اولین برنامه جامع سلامت استان با مشارکت ارگان‌های مرتبط با سلامت خبر داد و گفت: کلیات این طرح به تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی استان رسید.

تصویب کلیات برنامه جامع سلامت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار و حضور مدیران اجرایی استان برگزار شد.

ارسلان خالدی‌فر در ابتدای جلسه از تدوین اولین برنامه جامع سلامت چهارمحال و بختیاری با مشارکت ارگان‌های مرتبط با سلامت خبر داد و گفت: این برنامه براساس اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تدوین شده است و مهم‌ترین هدف در تدوین این برنامه جلب مشارکت بین بخشی و مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه برنامه جامع سلامت استان در 2 سال نهایی شده است، عنوان کرد: ارتقای عادلانه شاخص‌های سلامت با همکاری دستگاه‌های اجرایی مانند صدا وسیما، آموزش و پرورش، محیط‌زیست، ستاد مبارزه با موادمخدر، اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی و استانداری در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: کیفیت زندگی که یکی از زیرمجموعه‌های سند ششم توسعه است، در جمعیتی در حدود 7 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت که این برنامه براساس شاخص‌های کیفیت زندگی تدوین شده  و پروژه‌های اجرایی برنامه جامع سلامت بر اساس اولویت‌ها طراحی شده است.

خالدی‌فر با بیان اینکه کاهش مرگ‌های قابل اجتناب و زودرس در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا سن مرگ و میر در چهارمحال و بختیاری به بالای 76 سال برسد و 13 هدف ملی برای اجرای طرح جامع سلامت در کشور تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه با اشاره به اینکه یک سال از اجرای برنامه طرح جامع سلامت در استان عقب هستیم، تأکید کرد: 31 پروژه در قالب برنامه طرح جامع سلامت جهت اجرا تا سال 1404 طراحی می‌شود و پاسخگویی اجتماعی و مسؤولیت‌پذیری در اجرای این برنامه اهمیت دارد.

در پایان جلسه برنامه جامع سلامت چهارمحال و بختیاری به رأی گذاشته شد و کلیات این طرح به تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی استان رسید.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول