اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

طی مراسمی انجام شد

تقدیر از ساربان فداکار در اردستان

طی مراسم ویژه‌ای از «احمد عامری» ساربان شهرابی که با اطلاع‌رسانی به‌موقع از وقوع یک فاجعه پیشگیری کرد با اهدای یک دستگاه موتورسیکلت و چک 50 میلیون ریال و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

تقدیر از ساربان فداکار در اردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، ابتدای هفته جاری بود که رسانه‌ها خبر از فداکاری شهروند زواره‌ای دادند و نوشتند: پس از سال‌ها تکرار جریان ریزعلی خواجوی این بار در بخش زواره، احمد عامری ساربان شهرابی، جان مسافران قطار یزد، تهران را نجات داد.

اقدام به موقع این شهروندان وظیفه‌شناس از سوی مسؤولان ارزش برگزاری یک مراسم ویژه را داشت، به همین دلیل روز گذشته طی مراسم ویژه‌ای از احمد عامری شهرابی ساربان شهرابی که با اطلاع‌رسانی به‌موقع از وقوع یک فاجعه پیشگیری کرد تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم حمیدرضا تأملی فرماندار اردستان، اقدام به موقع عامری را منجر به خلق یک افتخار جدید دانست و از ثبت نام احمد عامری در کتاب افتخارات شهرستان خبر داد.

فرماندار اردستان افزود: هم‌زمانی وقوع این حادثه با فوت مادر نامبرده و انتخاب پیگیری این حادثه نشان از تعهد و احساس مسؤولیت وی دارد که قابل‌تقدیر است.

وی تصریح کرد: واژگونی تریلر روی ریل راه‌آهن تهران بندرعباس و بسته شدن مسیر و احتمال پیش آمدن حادثه برخورد قطار مسافربری تهران بندرعباس و یزد تهران می‌توانست یک فاجعه ملی به بار آورد که با اطلاع‌رسانی به موقع، موضوع ختم به خیر شد.

تأملی اضافه کرد: حادثه در ساعت حدود 17:45 دقیقه روز 28 آبان ماه و در 25 کیلومتری شرق روستای شهراب در بخش زواره اردستان اتفاق افتاد.

فرماندار بیان کرد: این حادثه ساعت 17:45 دقیقه روز 28 آبان ماه و در 25 کیلومتری شرق روستای شهراب در بخش زواره و در پی انحراف یک دستگاه تریلر رخ‌داده بود، با خارج شدن تریلر از مسیر و واژگونی روی ریل راه‌آهن راننده فوت‌شده مسیر ریل راه‌آهن حدود 4 ساعت مسدود می‌شود.

وی گفت: احمد عامری شهرابی که به شغل ساربانی مشغول است که با دیدن این صحنه موضوع را به ایستگاه راه‌آهن زواره و پلیس 110 اطلاع داده که از حرکت قطار مسافری تهران بندرعباس و قطار ترانست یزد تهران پیشگیری و از حادثه ناگوار جلوگیری می‌شود.

احمد عامری شهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان شرح ماجرا را این‌گونه توصیف کرد: در حال حرکت به سمت زواره بودم که یک‌دفعه شاهد واژگونی اسب کفی بر روی ریل قطار شدم که بعد از دیدن این صحنه بلافاصله با ایستگاه شهراب زواره تماس گرفته و حادثه را اطلاع دادم.

وی با بیان این که در همین لحظه خبر فوت مادرم را به بنده اعلام کردند اما ایستادم همان‌جا تا نیروهای امدادی و ناجا درصحنه حضور پیدا کردند، تقاضا کرد: از کلیه مسؤولان تقاضا دارم فکری به حال این پل و جاده بکنند این چندمین بار است که در این مکان تصادف رخ‌داده است اگر به‌موقع قطار متوقف نمی‌شد یک حادثه ملی رخ‌داده بود.

به گزارش فارس، در  این مراسم با اهدای یک دستگاه موتورسیکلت و چک 50 میلیون ریال و لوح تقدیر از نامبرده به دلیل این خدمت ارزنده تجلیل شد.

انتهای پیام/63094/م10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول