اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

امام‌جمعه ابرکوه:

دانشجویان مراقب باشند در دام احزاب سیاسی نیفتند/توان موشکی، ضامن امنیت ایران است

امام‌جمعه ابرکوه گفت: دانشجویان باید هوشیارانه مراقب باشند که نقش ابزاری برای جبهه اپوزسیون نداشته، در دام احزاب سیاسی نیفتاده و در نهایت اهداف انقلاب اسلامی را گم نکنند.

دانشجویان مراقب باشند در دام احزاب سیاسی نیفتند/توان موشکی، ضامن امنیت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز دانشجو، اظهار کرد: ۱۶ آذر نماد حرکت و جنبش دانشجویی است که خصلتش تا کنون ضد استکباری و سلطه بوده و باید به همین منوال ادامه داشته باشد، زیرا این جنبش رسالتی سنگین را دنبال می‌کند.

دانشجویان سطحی‌نگر و ساده‌اندیش نباشند

حسینی رسالت جنبش دانشجویی را نقش‌آفرینی در فراگیر سازی گفتمان انقلابی گری، افزایش بصیرت و سطح آگاهی دینی دانشجویان در جهت داشتن قدرت تحلیل سیاسی، اعلام موضع به هنگام فقر، فساد ستیزی، مطالبه عدالت، میدان‌داری در جنبش نرم‌افزاری و کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی دانست.

امام‌جمعه ابرکوه تصریح کرد: جنبش دانشجویی برای کسب توفیق باید با آفات به‌طورجدی مبارزه کرده و هوشیارانه مراقب باشند که نقش ابزاری برای جبهه اپوزسیون نداشته باشند. از آرمان‌های انقلاب دور نشده، سطحی‌نگر و ساده‌اندیش نباشند، در دام احزاب سیاسی نیفتاده و در نهایت اهداف انقلاب اسلامی را گم نکنند.

وی گفت: دشمن سال‌ها است تلاش می‌کند به روز دانشجو مسیر انحرافی داده و آرمان‌های دانشجویی را به نفع غرب‌گرایان مصادره نماید به‌طوری‌که جنبش دانشجویی را حامی آمریکا جلوه دهد؛ اما دانشجویان آگاه و بیدار بوده و به‌خوبی می‌دانند وجهه برجسته ۱۶ آذر ویژه ضدآمریکایی است.

توان موشکی ایران خار چشم دشمن است

خطیب جمعه ابرکوه افزود: اخیراً شاهد معرکه‌گیری آمریکا درباره قدرت موشکی ایران بودیم که با نمایش تکه‌هایی از موشک شلیک شده به ریاض مدعی شد که این موشک ساخت ایران است. وزیر امور خارجه آمریکا آزمایش موشکی ایران را مغایر قطعنامه شورای امنیت دانست؛ اما هم‌پایه‌های انگلیسی و فرانسوی او در این خیمه‌شب‌بازی او را همراهی نکردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: این‌ها خودشان هم می‌دانند که برنامه موشکی ایران تهاجمی نبوده، بلکه کاملاً دفاعی است. ضمن اینکه توان موشکی ضامن امنیت ایران و خار چشم دشمن است.

حسینی به مرگ بوش پدر اشاره کرد و یادآور شد: او از هیچ خیانتی در حق ملت ایران با هدف سرنگونی جمهوری اسلامی کوتاهی نکرد؛ اما آرزویش را با خودش به گور برد و قبل از او هم ریگان به همین سرنوشت دچار شد.

مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مغفول مانده و توسط نهادهای فرهنگی اجرا نمی‌شود

وی به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: این مجموعه در رأس همه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی کشور، متولی سیاست‌گذاری در عرصه‌های فرهنگی به‌عنوان مبنایی‌ترین رکن هویت جامعه اسلامی، قرارگاه فرماندهی و مهندسی فرهنگی نظام اسلامی است؛ اما ای‌کاش مصوبات پیاپی آن اجرایی می‌شد و مغفول نمی‌ماند.

امام‌جمعه ابرکوه شورای عالی انقلاب فرهنگی را همچون شیر بی‌ یال و دم دانست و عنوان کرد: شورای نامبرده در مقوله مهم و حیاتی عفاف و حجاب ورود پیدا کرده و مصوبه می‌گذارند اما هرگز نهادهای قانونی و فرهنگی کشور آن را اجرا نکردند.

حسینی یادآور شد: هویت ملی، دینی، لسانی، فرهنگی و حتی سبک زندگی مردم ظرف سه دهه گذشته کاملاً رنگ و لعاب غرب مسلکی به خود گرفته است؛ اما نه‌تنها هیچ‌کسی معترض نیست بلکه متولیان امور خود مشوق خودباختگی‌ها هستند.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول