اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیر کل کمیته امداداستان زنجان خبر داد

تحقق 103درصدی زکات در 8 ماهه سال‌جاری

مدیر کل کمیته امداداستان زنجان گفت: امسال بیش از 9 میلیارد و 301 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در استان جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد رشد داشته است.

 تحقق 103درصدی زکات در 8 ماهه سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هدایت صفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه، ترویج و جمع‌آوری زکات از فعالیت‌های مهم این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است، گفت: تلاش می‌کنیم با فعالیت مناسب در حوزه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در استان زنجان زمینه بهره‌مندی بیشتر جامعه هدف کمیته امداد را از ظرفیت این فریضه الهی فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه از محل زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف به جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود، افزود: ساخت، تعمیر و بهسازی پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها و پرداخت هزینه‌های درمانی کمک هزینه جهیزیه از محل زکات جمع‌آوری‌شده از آثار اجتماعی پرداخت این واجب الهی در جامعه است.

دبیر شورای زکات زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان طی هشت ماهه امسال  را 9 میلیارد و 301 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان، در قالب زکات واجب، مستحبی و فطریه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 38 درصد رشد داشته است 

صفری به برنامه‌ریزی این نهاد به استفاده بیشتر از ظرفیت زکات در حوزه معیشتی جامعه هدف اشاره کرد و ادامه داد: رویکرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه جمع‌آوری زکات زمینه‌سازی برای اثربخشی این منبع عظیم دینی در حوزه معیشتی و توانمندسازی  مددجویان تحت حمایت این نهاد است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای زکات در استان زنجان، گفت: امیدواریم با گفتمان سازی در حوزه ترویج، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات سهم نیازمندان از این ظرفیت دینی بیشتر شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال 12 میلیارد و 100 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری شود، گفت: با فعالیت اثربخش در حوزه جمع‌آوری زکات در این بخش در استان زنجان طی هشت ماهه  امسال 103 درصد محقق شده است.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول