اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

ساخت مجتمع كارگاهی ویژه اشتغال جوانان در فراشبند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری به صنعتگران در شهرک صنعتی فراشبند، از ساخت مجتمع كارگاهی ویژه اشتغال جوانان در این شهرک خبر داد.

ساخت مجتمع كارگاهی ویژه اشتغال جوانان در فراشبند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احد فتوحی پس از بازدید امروز از شهرک صنعتی فراشبند، در جلسه با فرماندار این شهرستان اظهار داشت: اغلب زیرساخت‌ها برای استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی فراشبند فراهم است و به سرمایه‌گذاران در این شهرک، مشوق‌های ویژه داده می‌شود.

وی افزود: کاهش سهم نقدی به ۵ درصد در اقساط ۴۸ ماهه، از مهم‌ترین مشوق‌هایی است که در اختیار سرمایه‌گذاران گذاشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: چنانچه سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده بتوانند واحد صنعتی خود را به بهره‌برداری رسانده و ایجاد اشتغال کنند تا سقف 90 درصد از اسناد تعهدی آن‌ها بازگردانده خواهد شد که این موضوع نیز بستر مناسبی برای تشویق و ترغیب صنعتگران برای ایجاد تولید و اشتغال در این شهرک صنعتی فراهم خواهد کرد.

فتوحی بابیان این‌که زیرساخت‌های اولیه نظیر آب و خط انتقال برق و گاز برای استقرار واحد‌های صنعتی در این شهرک صنعتی ایجادشده است، ادامه داد: متناسب با استقرار واحدهای صنعتی و جذب سرمایه‌گذار، سایر زیرساخت‌ها نیز ایجاد خواهد شد.

وی بر اجرای طرح‌های آسفالت، روشنایی و تکمیل فضای سبز بلوار ورودی این شهرک صنعتی تأکید کرد و از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما، محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات و برخی محصولات زراعی و باغی و با استفاده از وضعیت مناسب زیرساختی در این شهرک صنعتی و مشوق‌های جدید سرمایه‌گذاری، برای ایجاد واحد‌های تولیدی و اشتغال پایدار صنعتی در این شهرستان استفاده کنند.

این مقام مسؤول بابیان این‌که زمینه‌ی ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغال پایدار به 5 سرمایه‌گذار نخست زمین با شرایط ویژه واگذار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به هم‌جواری شهرک صنعتی با روستا و وجود درخواست‎‌های سرمایه‌گذاران برای استفاده از تسهیلات روستایی، باید گفت این تسهیلات مشمول نواحی صنعتی روستایی می‌شود که مراحل تبدیل این شهرک صنعتی به ناحیه صنعتی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت و مراحل قانونی در حال انجام است.

فتوحی از سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این شهرک صنعتی برای احداث مجتمع کارگاهی خبر داد و مطرح کرد: قرارداد واگذاری زمین به این سازمان منعقد و به‌زودی عملیات اجرایی ساخت مجتمع کارگاهی در این شهرک صنعتی آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع کارگاهی در این شهرک صنعتی پس از ساخت و تکمیل با شرایط ویژه به جوانان واگذار تا ظرفیت مناسبی برای تولید و اشتغال فراهم شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان این‌که شهرک صنعتی فراشبند با مساحت 70 هکتار، ظرفیت استقرار 340 واحد صنعتی با پیش‌بینی بیش از 1700 نفر اشتغال‌زایی را دارد، عنوان کرد: از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/76024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول