اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

فارس گزارش می‌دهد

دغدغه حفظ ملی جنگل به 5سالگی رسید/ طرحی به وسعت جنگلانه

طرح جنگلانه که با هدف احیاء و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی از شیراز و خانه فرهنگ بومگردان پارس کلید خورده است امسال به پنجمین سال خود به عنوان یک طرح ملی می‌رسد.

دغدغه حفظ ملی جنگل به 5سالگی رسید/ طرحی به وسعت جنگلانه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احسان سمیع‌زاده، ملیحه ثابت، امیر پاشا کنکاش، بهاره لیاقت و ... از اعضای فعال این انجمن هستند که در برگزاری طرح جنگلانه که با تلاش و حضور دوستداران طبیعت و محیط زیست از شیراز به یک طرح ملی تبدیل شده است، حضور مداوم دارند.

 سمیع‌زاده با تاکید بر اهمیت حضور گروه‌های مردم نهاد در طرح‌های موفق ملی به خبرنگار فارس می‌گوید: یک طرح زمانی به صورت کشوری در‌می‌آید که گروه‌های مردم نهاد در ان مشارکت فعال داشته باشند.

وی می‌افزاید: گروه مردم نهاد یا سمن نیز از حضور هر یک از مردم در کنار تشکل‌ها، موسسات، سازمان‌ها و ... جان می‌گیرد و می‌تواند به صورت مشارکتی دست به برگزاری طرح‌های بزرگ و موفقیت آمیز بزند.

بهاره لیاقت حفظ جنگل را حفظ زمین و زندگی می‌داند و اظهار می‌کند: جنگل یک سرمایه ملی است و باید برای حفظ آن تمام تلاش ممکن را به کار گرفت.

وی معتقد است: تمامی ما وظیفه داریم در فرهنگ سازی هر چه بهتر حفظ جنگل برای جامعه و فرزندان خود و نسل آتی تلاش کنیم تا این سرمایه ملی که نتیجه سال‌ها حیات است به هدر نرود.

اندیشه جنگل

مدیر خانه فرهنگ بومگردان پارس نیز، حفظ جنگل‌ها و مراتع را نیازمند یک اندیشه پایدار می‌داند و به خبرنگار فارس می‌گوید: حفظ عرصه‌های طبیعی باید به یک دغدغه برای تک تک افراد جامعه تبدیل شود.

محمد ثابت ادامه می‌دهد: هر یک از ما باید به این مرتبه برسیم که ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا نعماتی همچون جنگل را در اختیار انسان قرار  بدهند.

 

وی اضافه می‌کند: جنگلانه یک طرح داوطلبانه است که برای پنجمین سال متوالی در سراسر کشور به صورت یک طرح ملی در 30 آذرماه اجرا می‌شود.

ثابت با ابراز خرسندی از اینکه این طرح از شیراز کلید خورده است، بیان می‌کند: اینکه توانسته‌ایم این طرح را 5 سال به طرحی ملی تبدیل کنیم افتخاری برای شهرمان است و باید در برگزار کردن هر چه بهتر آن همواره دست به دست دهیم و از مردم تا موسسات، تشکل‌ها، سازمان‌ها و ... با تبادل نظر مطلوب عمل کنیم.

فعالیت 370 تشکل

مدیر خانه فرهنگ بومگردان پارس با اشاره به حضور تشکل‌های مختلف در برگزاری طرح جنگلانه می‌گوید: 370 تشکل در سراسر کشور در برگزاری این طرح حضور دارند و به این طرح پیوسته‌اند.

ثابت ادامه می‌دهد: در جنگلانه سعی بر آن داشته‌ایم تا فرهنگ و تفکر حفظ جنگل و مراتع را ایجاد کنیم تا مردم آن را دغدغه خود بدانند و شرایطی برای اقدام و عمل در مورد این دغدغه فراهم آوریم.

وی تاکید می‌کند: در این طرح در انتخاب بذر و عرصه کاشت تاکید ویژه می‌شود زیرا بذرهایی که در این روز کاشته می‌شوند باید بر اساس اقلیم عرصه انتخاب شوند و نهال‌ها نیز باید از چرای دام محفوظ باشند و مشارکت جوامع محلی برای تحقق این هدف از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ثابت تمامی شهروندان را به حضور در این طرح گسترده دعوت می‌کند و می‌گوید: امسال در فارس کاشت بذر بادام کوهی و بلوط در نظر گرفته شده است و علاقمندان می‌توانند از طریق آدرس Jangalaneh@ در اینستاگرام و یا آدرس www.boomgardan.com  برای شرکت در جنگلانه اقدام کنند.

گزارش از مریم شمالیان

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول