اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

به بهانه سالروز سقوط هواپیمای حامل اصحاب رسانه

شهید شاهینی خبرنگاری از جنس انقلاب/ماجرای شهادت اولین خبرنگار استان بوشهر به روایت همسر شهید

15 آذر سالروز شهادت شهدای رسانه است، شهدایی که برای پوشش خبری عملیات عاشقان ولایت عازم شدند و پرواز تا بی نهایت را رقم زدند.

شهید شاهینی خبرنگاری از جنس انقلاب/ماجرای شهادت اولین خبرنگار استان بوشهر به روایت همسر شهید

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان؛ کوروش امینی: پانزده آذرماه سالروز شهادت شهدای رسانه است، شهدایی که با یک فروند هواپیمای نظامی C۱۳۰ با ۹۴ سرنشین و خدمه که عمده‌ آن‌ها را خبرنگاران رسانه‌های گروهی تشکیل داده و از تهران برای پوشش خبری رزمایش نظامی عازم منطقه چابهار بود، پس از نقص فنی، هنگام بازگشت به فرودگاه مهرآباد و فرود اضطراری در ساعت ۱۳:۴۵ در شهرک مسکونی «توحید» واقع در حوالی سه راه آذری، دچار سانحه شد و سقوط کرد و همه سرنشینان به فیض شهادت نائل شدند.

در بین این شهدای رسانه، داریوش شاهینی به عنوان اولین و تنها خبرنگار شهید عرصه رسانه در استان بوشهر محسوب می شود.

 

شهید مهندس داریوش شاهینی متولد 1356 در شهر برازجان و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی از دانشگاه شیراز است.

وی در زمان تحصیل خود به عنوان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان و عضو شورای فرهنگی و گزینش دانشگاه شیراز، دبیر اجرایی و عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان کشور فعالیت می کرد.

عضو بسیج سازمان صدا و سیما، مدیر گروه واحد مرکزی خبر صدا و سیما، دبیر گفت‌وگوی ویژه خبر 22:30 شبکه دوم سیما و تحلیل‌گر سیاسی معاونت سیاسی صدا و سیما از دیگر فعالیت های وی در دوران حیات بود.

شهید داریوش شاهینی نمونه کامل یک نیروی ولایت‌مدار بود و اگر بخواهیم شاخصه‌های ایشان را برشماریم، علاوه بر زمان‌شناسی و دشمن شناسی، وی دارای روحیه انقلابی بود.

وی بدون تساهل و تسامح از انقلاب و ولایت در هر شرایطی دفاع می‌کرد و معتقد بود دفاع از نظام اسلامی به مثابه جهادی است که وظیفه تمام وفاداران به نظام است.

شهید داریوش شاهینی از انسانهای خود ساخته ای بود که  پا در میدان جنگ نرم رسانه ایی گذاشته بود و با شناخت دقیق توطئه های دنیای اختاپوسی رسانه ای غرب به تقابل با آن در جهت تقویت اندیشه انقلاب پرداخته بود.

شهید شاهینی این خبرنگار شهید در گفتگویی که با روزنامه کیهان در جریان لغزش برخی تشکل های دانشجویی در دامن افراطیون داشت چنین فرمود که «برخی تشکل های دانشجویی باید یک بار دیگر درس دشمن شناسی را مرور کنند». این بصیرت همراه با روحیه شجاعت در بیان، نشان از روح انقلابی و استکبار ستیزی وی داشت که به خوبی دشمن را می شناخت و دوستان را با صراحت به دشمن شناسی و عدم فراموشی از مکر و توطئه دشمن توصیه می کرد.

همسر شهید شاهینی در گفتگویی با بیان خاطراتی از شهید شاهینی به روز شهادت ایشان اشاره کرده و گفت: از شب قبل با شور و شوق خاصی از مانور صحبت می کرد و برای ما توضیح می داد که مانور به معنای آمادگی پیدا کردن برای دفاع از ایران اسلامی است و هر زمان که دشمن قصد تجاوز به خاک ما را داشت باید آماده باشیم.

منصوره رضایی افزود: شهید شاهینی اشاره ای به احتمال شهادتش کرده و گفته ˈ خدا را چه دیدی شاید همین فردا در رزمایش شهید شومˈ و البته نمی دانست که شهد شهادت را قبل از رزمایش خواهد چشید.

وی با بیان این که صبح با قرآن ایشان را بدرقه کردم اضافه کرد: اخبار ساعت 14 اعلام کرد که هواپیمای نظامی حوالی شهرک توحید سقوط کرده، دلهره عجیبی به دلم افتاد؛ نکند داریوش عزیزم مسافر این هواپیما بوده باشد.

همسر شهید اضافه کرد: به همراه خواهرم رفتیم شهرک توحید و چیزی دستگیرمان نشد از ساعت 15 تا 22 تمام بیمارستان ها را سرکشی کردیم و از طریق تلفن پیگیر بودیم و هیچ جوابی دریافت نکردیم؛ ساعت 11 شب برگشتیم که رادیوی تاکسی اعلام کرد به خانواده های شهدای رسانه ملی تسلیت می گوییم و وقتی این جمله را گفت دلهره ام بیشتر شد.

وی بیان کرد: عموی شهید شاهینی گفت هواپیما سقوط کرده ولی داریوش زنده است؛ یکی دو روز بعد گفتند به کما رفته و باید ایشان را به بوشهر منتقل کنیم که وقتی وارد فرودگاه بوشهر شدیم و آمبولانس و گروه موزیک و سنج ودمام را دیدم فهمیدم که داریوش شهید شده است.

این خبرنگار شهید را باید الگویی مناسب برای نسلی دانست که جنگ تحمیلی را ندیدند ولی با تمام وجود در جنگی نرم در مقابل استکبار در عرصه رسانه جان فشانی کردند که به حق وی را باید با نام شهید آوینی استان بوشهر شناخت.

امروز همه  ما در مقابل این شهید بزرگوار و سایر شهدای انقلاب اسلامی وظیفه داریم در ادامه راهشان با دفاع همه جانبه از جبهه ی انقلاب اسلامی در مقابل جبهه  استکبار نقش خویش را ایفا کنیم و با افشای فتنه های فتنه گران درونی که همراه با استکبار جهانی در تقابل با انقلاب اند، عرصه ایی عاشورایی در این مبارزه  مداوم جبهه ی حق در مقابل باطل بیافرینیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول