اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد:

جذب سرمایه‌گذار، مشکل اصلی شهرکرد است

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: امروز جذب سرمایه‌گذار یک مشکل بسیار وسیع برای شهرکرد شده است و علت آن بی‌توجهی و حمایت نکردن از سرمایه‌دار است.

جذب سرمایه‌گذار، مشکل اصلی شهرکرد است

حیدر علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: هدف اصلی مدیریت شهری خدمت به مردم بوده و هست، لذا همه شهروندان، مسؤولان دولت و دستگاه‌‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری  باید در راستای جذب سرمایه‌گذار در کنار مدیریت شهری قرار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد افزود: امروز جذب سرمایه‌گذار یک مشکل بسیار وسیع برای شهرکرد شده است و علت آن بی‌توجهی و حمایت نکردن از سرمایه‌دار است.

وی با اشاره به اینکه برای حمایت از سرمایه‌گذار نباید موانع را در سر راه آنان قرار دهیم که موجب فرار آن‌ها از شهرکرد شود، ادامه داد: باید با تمام توان در راستای حمایت از سرمایه‌‌گذار تلاش کنیم و بروکراسی اداری را در جهت ارج نهادن و ارزش دادن به سرمایه‌گذار در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.

علیپور با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که وقتی سرمایه‌گذار وارد چهارمحال و بختیاری شد در اصل از سرمایه‌گذار امتیاز گرفته‌ایم نه اینکه به ایشان امتیاز داده باشیم؛ ادامه داد: تنها امتیاز سرمایه‌گذار بردن سودی منطقی و اصولی در چهارچوب قراردادی شفاف و قانونی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد عنوان کرد: اما مدیریت شهری از جذب سرمایه‌گذار برای شهر و شهروندان خود امتیازات فراوانی از قبیل سود منطقی، اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و در نهایت توسعه شهری را می‌برد  که متاسفانه این دیدگاه در بسیاری از مسؤولان و ارگان‌های ذیربط وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از سرمایه‌داران شهرکردی در خارج از شهرکرد و کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌کنند بخشی از این موضوع به دلیل برخوردهای غیرمسؤولانه بعضی از مسؤولان با سرمایه‌گذار بوده است؛ اگر دیدگاه مسؤولان تغییر نکند نمی‌توانیم در بحث جذب سرمایه‌گذار موفق عمل کنیم.

علیپور تأکید کرد: نباید فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کنیم و نباید به موضوع با دیدی تعصبی قومی نگاه کنیم.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول